سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
راهنمای ورود به بازار رمز ارزها و روش‌های کسب رایگان بیت کوین

راهنمای ورود به بازار رمز ارزها و روش‌های کسب رایگان بیت کوین

در قدیم انسان‌ها برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود، مقداری از کالایی را که کمتر به آن نیاز داشتند را با کالای مورد نیاز خود معاوضه می‌کردند. پس از آن، طلا به عنوان کالای مرجع و اندکی بعد پول نقد جایگزین تمامی کالاها شد. پول نقد رفته رفته تحت کنترل دولت‌ها و بانک‌ها قرار گرفت و اکنون تقریبا هر کشوری دارنده پول رسمی خود (ارز فیات) است. همانطور که مبادله کالا با کالا دچار اشکالاتی بود که منجر به پیدایش پول نقد شد، ارز دیجیتال یا همان رمز ارز نیز در راستای مرتفع کردن ایرادات ارز فیات ایجاد شد.

در این مقاله می‌خواهیم از صفر تا صد رمز ارز یا ارز دیجیتال، راحت ترین راه بدست آوردن بیت کوین و هر آنچه‌که برای آشنایی با این دنیای زیبا باید بدانید را به زبانی ساده بیان کنیم تا بتوانید از مزایای این دنیای نوپا نهایت بهره را ببرید.

بیت کوین، واژه‌ای آشنا اما برای خیلی‌ها مبهم؛ بیت کوین یک ارز دیجیتال است، یعنی یک رمز ارز (Cryptocurrency)، یک واحد پولی که متعلق به هیچ کشور، بانک یا نهادی نیست. یعنی چه؟ با ما همراه باشید تا قدم به قدم و به ساده‌ترین و شفاف‌ترین روش با آن آشنا شویم تا بتوانیم علت این حجم از استقبال از آن در جهان را درک کنیم.

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک رشته کد کامپیوتری رمز نگاری شده بسیار پیچیده است که به عنوان پول دیجیتال و برای نقل و انتقالات مالی ساخته شد. نحوه رمزنگاری بیت کوین و تعمیم آن در شبکه به گونه‌ای است که امکان هک و یا رمزگشایی آن وجود ندارد. از نظر فنی،‌ بیت کوین نخستین پول دیجیتال غیر متمرکز است. غیر متمرکز بودن بیت کوین به این معناست که این پول هیچ بانک یا مسئول مرکزی ندارد و تراکنش‌ها در یک شبکه همتا به همتا مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود. رشته کد رمزنگاری شده بیت کوین در شبکه از هر نقطه از جهان با امنیت و سرعت بالا به هر مقصدی که دارنده آن تمایل داشته باشد،‌ منتقل می‌شود.

بیت کوین در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد و در آن زمان قیمت بیت کوین عملاً صفر بود. اما در مارس ۲۰۱۰ سایت BitcoinMarket شروع به فروش بیت کوین در قالب صرافی به قیمت ۰.۰۰۳ دلار (سه دهم یک سنت) کرد. حدود دو ماه پس از آن (می ۲۰۱۰)، نخستین فروش اینترنتی توسط بیت کوین به قیمت ۱۰ هزار بیت کوین (هر بیت کوین به قیمت یک سنت) برای خرید یک پیتزا صورت گرفت! شروع استفاده از بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال (جولای ۲۰۱۰) موجب شد تا قیمت آن تنها در پنج روز ۹۰۰ درصد (۸ سنت) افزایش پیدا کند. در سال ۲۰۱۳ هر بیت کوین به بالای ۱۰۰ دلار رسید و در اکتبر ۲۰۱۷ قیمت آن به ۲۰ هزار دلار رسید!!

هیچ‌کس مالک شبکه بیت کوین نیست و این کاربران هستند که آن را کنترل می‌کنند. گره‌ها (nodes) که در نقش نقاط انشعاب عمل می‌کنند، با استفاده از فناوری رمز نگاری (Cryptography) تراکنش‌ها و نقل و انتقالات را بازبینی کرده و آن را در یک دفتر کل توزیع شده همگانی که به آن زنجیره بلوک یا بلاک چین (Blockchain) می‌گویند، ضبط می‌کنند. در واقع قرار گیری آن بر روی این زنجیره، از دلایل اصلی محبوبیت و کارایی بیت کوین است، زنجیره‌ای که نقطه آغاز تحول دنیای مدرن به شمار می‌رود.

راهنمای ورود به بازار رمز ارزها و روش‌های کسب رایگان بیت کوین

بلاک چین

بلاک چین یا زنجیره بلوکی، سیستمی برای ثبت و ضبط داده‌ها است. داده‌هایی که برای مثال می‌توانند تاریخچه ارسال و دریافت رمز ارزها، اسناد مالکیت، پیام‌های شخصی و صدها اطلاعات حیاتی دیگر باشند. اما از آنجایی که این اطلاعات در تمامی بلوک‌ها ذخیره می‌شوند، به هیچ عنوان نمی‌توان با تخریب یک نقطه مرکزی، داده‌های ذخیره شده را تحریف و یا نابود کرد. بیت کوین و آلت‌کوین‌ها نیز بر روی همین زنجیره پیاده سازی شده اند که این امر تضمین کننده اعتبار و امنیت ارزهای دیجیتال است. استفاده از زنجیره بلاک از تکثیر بی‌نهایت یک دارایی دیجیتال جلوگیری می‌کند و این امر باعث می‌شود تا هر واحد ارزش تنها یک بار منتقل شود.

اولین زنجیره بلوک رمزنگاری شده امن، در سال ۲۰۰۸ توسط گروه یا فرد ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. یک سال بعد، این زنجیره به عنوان یک جزء اصلی بیت کوین اجرا شد. شش سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۵، نخستین آلت‌کوین به نام اتریوم به دنیای کریپتوها معرفی شد، نخستین آلت کوین، با هدف افزایش سرعت و کارایی.

آلت‌کوین

آلت‌کوین

آلت‌کوین (Altcoin) به هر رمز ارز دیگری گفته می‌شود که پس از بیت کوین بوجود آمده است. آلت‌کوین‌ها نیز درست مانند بیت کوین ماهیت رمزنگاری دارند که هر کدام برای اهداف بخصوصی ایجاد می‌شوند. اکثر آلت‌کوین‌ها به نیت برطرف سازی اشکالات بیت‌کوین از جمله کاهش هزینه‌های بالای تراکنش و افزایش سرعت بوجود آمدند. امروز بیش از ۵ هزار آلت‌کوین در جهان متولد شده است اما بیش از نیمی از آن‌ها فاقد اعتبار هستند. در این میان، رمز ارزهایی وجود دارد که پتانسیل تکرار تاریخ رشد چندهزار برابری قیمت، مانند بیت کوین را دارند. دلیل رشد قیمت آلت‌کوین‌ها بسیار زیاد است، اما چیزی که واضح است آن است که آلت‌کوین‌هایی که کارایی بیشتری داشته باشند، آینده بهتری خواهند داشت. در کیف پول اکسکوینو ۲۰ آلت‌کوین برتر بازار ارزهای دیجیتال موجود است که می‌توانید در هر لحظه و هر مکان آن‌ها را خریداری کنید. از جمله آلت کوین‌های معروف و با تراکنش بالا که در اکسکوینو نیز قابل تهیه و نگهداری است می‌توان به لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، اتریوم، ریپل، استلار، ای او اس، بیت‌کوین اس وی، کاردانو، ترون، مونرو، نئو، آیوتا، دش، اتریوم کلاسیک، داج‌کوین، زی کش، بایننس‌کوین و چین‌لینک اشاره کرد. تولد آلت‌کوین‌ها بهترین خبر برای افرادی است که از رشد چند هزار برابری بیت کوین از سال ۲۰۱۰ به بعد جامانده‌اند. اگرچه به گفته بسیاری از سرمایه گذاران و اقتصاددانان بزرگ جهان، بیت کوین تازه در ابتدای راه است، اما شکی نیست که آلت‌کوین‌هایی هستند که آینده‌ای بهتر از بیت کوین را دارند و برای ما هنوز فرصت خرید و نگهداری آن‌ها وجود دارد.

روش‌های بدست آوردن بیت کوین

راه‌های مختلفی برای داشتن و جمع‌آوری بیت کوین وجود دارد، شاید اولین راه حلی که به ذهنتان برسد، خریدن آن باشد، اما خبر خوب این است که راه‌های راحت‌تر و گاهاً رایگان نیز وجود دارد! با اصلی ترین روش‌های بدست آوردن بیت کوین آشنا شوید:

  • نخستین راه بدست آوردن بیت کوین و آلت‌کوین‌ها استخراج (mining) آن است. این روش مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر جهان است که با کمک سیستم‌ها و سخت افزارهای قدرتمند و گران‌قیمت امکان‌پذیر است.
  • یک راه دیگر بدست آوردن بیت کوین و سایر آلت‌کوین‌ها، اهدای آن‌ها توسط اشخاص، سازمان‌ها و حتی خود شرکت‌های موسس آلت کوین‌ها در قالب پاداش یا ایردراپ (Airdrop) است.
  • پذیرفتن رمز ارز بجای ارز فیات در ازای ارائه خدمات یا کالا نیز از دیگر روش‌های کسب ارزهای دیجیتال است.
  • خرید از صرافی‌ها و کیف‌های پول دیجیتال (مانند اکسکوینو) از دیگر روش‌های تهیه و نگهداری رمز ارزها است که با هدف سرمایه گذاری بلند مدت و میان مدت استفاده می‌شود.
راهنمای ورود به بازار رز ارز‌ها و روش‌های کسب رایگان بیت کوین

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

یک دیدگاه

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.