سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
رفتار صرافی ‎ها و بازار با بیت کوین کش BCH ، بعد از هارد فورک این ارز

رفتار صرافی ‎ها و بازار با بیت کوین کش BCH ، بعد از هارد فورک این ارز

رفتار صرافی ‎ها و بازار با بیت کوین کش BCH ، بعد از هارد فورک این ارز

چه اتفاقی در بازار افتاد؟

در 15 نوامبر همه افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال، منتظر یک هارد فورک ساده از بیتکوین کش BCH در بازار بودند. به طوری که کم‏تر کسی فکر می‌‏کرد که تغییرات صورت گرفته در ساختار شبکه‌‏ی بیتکوین کش ، باعث ایجاد این چنین تأثیرات مستقیمی بر وضعیت بازار گردد.

بنابراین این امر بدیهی است که کاهش قیمت شدید صورت گرفته در بازار، تماماً در راستای این هارد فورک بیتکوین کش در بازار بوده است. در این بین، کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال،بر این باورند که به دلیل ایجاد هارد فورک جدید بیت کوین کش، تغییراتی در میزان hash rate های مربوط به ماینینگ ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و بیت کش روی داده است. به طوری که دلیل کاهش قیمت صورت گرفته، اساساً مربوط به این موضوع می‌‏باشد.

وضعیت فعلی بیت کوین کش BCH

در شرایطی که در چند روز قبل از شکل‏‌گیری هارد فورک بیتکوین کش BCH ، قیمت این ارز تا حدود 600 دلار نیز افزایش داشت.  بعد از هارد فورک این ارز دیجیتال، شاهد کاهش شدید قیمت بیت کوین کش بوده‌‏ایم. به طوری که هر روز بر میزان این کاهش افزوده می‌‏گردد و این موضوع بسیاری از سرمایه ‏گذاران بازار را نگران نموده است.

عکس‌‏العمل‌‏های احتمالی بیتکوین کش نسبت به کاهش قیمت

حال در این بین، برخی از کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، بر این عقیده هستند که کاهش قیمت بیت کوین کش، همچنان ادامه خواهد داشت. به گونه‌‏ای که ممکن است با بدترین شرایط قیمتی این ارز دیجیتال در بازار رو به رو شویم.

البته از طرفی دیگر، برخی دیگر از کارشناسان بازار، وضعیت کاهش قیمت بیت کوین کش BCH را بسیار عادی تلقی می‏‌کنند. بدین صورت که این دسته از کارشناسان بازار، این نظر را دارند که کاهش قیمت بیت کوین کش در روزهای آینده، متوقف شده و شاهد افزایش‌‏های تدریجی در قیمت این ارز دیجیتال خواهیم بود.

در واقع این دسته از افراد این عقیده را دارند که قیمت بیت کوین کش، تا زمان رسیدن بازار به تعادل به کاهش خود ادامه خواهد داشت. ولی بعد از این که بازار بتواند شرایط بعد از هارد فورک جدید بیت کوین کش را بپذیرد، دوباره بیتکوین کش به اوج خود خواهد رسید.

عکس‌‏العمل صرافی ‏‌ها نسبت به هارد فورک بیت کوین کش

حال باید گفت که بعد از هارد فورک صورت گرفته در مورد بیت کوین کش، بسیاری از صرافی‏‌های معتبر تصمیم گرفتند تا در خرید و فروش‌‏های صورت گرفته در صرافی خود، از هارد فورک جدید بیتکوین کش پشتیبانی نمایند. برخی از این صرافی ‏‌ها، عبارتند از : OKEx، BitForex، Binance، Huobi، Ubit. با نگاه به پشتیبانی صرافی‏ ها، قابل استنتاج است که هارد فورک جدید بیت کوین کش در ابتدای کار با استقبال مناسبی رو به رو شده است.

به طوری که باید در نظر داشت که افزایش قیمت این ارز دیجیتال به دلیل همین پشتیبانی‏‌ها بوده است. از طرفی کارشناسان بازار اعتقاد دارند که این افزایش قیمت هارد فورک بیت کوین کش نیز موقتی است. چون تازه وارد بازار شده، با شرایط pump اولیه رو به رو شده است و یقیناً در روزهای آتی با کاهش قیمت رو به رو خواهد شد.

در عین حال، باید گفت که کاهش قیمت بیت کوین کش BCH نیز دقیقاً به خاطر افزایش قیمت هارد فورک این ارز دیجیتال بوده است. ولی همانطور که گفته شد، پیش ‏بینی می‌‏شود که به احتمال زیاد، شاهد افزایش قیمت دوباره بیتکوین کش در بازار باشیم. حال با توجه به پیش‏ بینی‏ های صورت گرفته، زمان فعلی را می‏‌توان زمان مناسبی برای  خرید بیت کوین کش در بازار در نظر گرفت. لذا سرمایه‏ گذاران با خرید ارزان قیمت این ارز و فروش آن در زمان افزایش قیمت، به سود و درآمد خواهند رسید.

 

منابع : bitcoinmagazine , coindesk

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.