پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آغاز تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در مورد بایننس

به گزارش بلومبرگ Bloomberg، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در حال بررسی این موضوع است که آیا بایننس پنج سال قبل در زمان عرضه رمزارز بی‌ان‌بی در ICO خود، قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است یا خیر. بایننس بزرگترین صرافی رمزارز در جهان و بی‌ان‌بی پنجمین رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار است.

آی‌سی‌او توکن بی‌ان‌بی در ماه جولای ۲۰۱۷، در دوران انفجار آی‌سی‌اوها (ICO)، در پلتفرم‌های مختلف عرضه شد و صرافی بایننس نیز چند روز پس از آن فعالیت خود را شروع کرد. طبق گزارش بلومبرگ، حداقل یکی از شهروندان آمریکا مدعی است که در این آی‌سی‌او حضور داشته است. این موضوع می‌تواند نکته مهمی برای تشکیل پرونده در کمیسیون SEC باشد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مدعی شده است که اکثر رمزارزها در واقع اوراق بهادار محسوب می‌شوند و پرونده‌های مختلفی علیه چند پروژه آی‌سی‌او تدارک دیده است.

چانگ پنگ ژائو، موسس و مدیرعامل صرافی بایننس، در سال ۲۰۲۰ عنوان کرده بود که ادبیات و متن وایت‌پیپر بی‌ان‌بی در ماه ژانویه ۲۰۱۹ تغییر کرده است زیرا احتمال زیادی وجود داشته است که در بعضی از مناطق خاص، این توکن به عنوان اوراق بهادار اشتباه گرفته شود. شعبه آمریکایی بایننس به اسم بایننس دات یو‌اس Binance.US نیز در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد.

هم‌چنین در تاریخ ۶ مه، خبرگزاری رویترز گزارش ویژه و مفصلی منتشر کرد و در آن مدعی شد که صرافی بایننس از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱، حداقل ۲.۳۵ میلیارد دلار از سرمایه‌های سرقتی و هک‌شده، کلاهبرداری‌ها و فروش مواد مخدر را پردازش کرده و پروتکل‌ها و قوانین احراز هویت و مبارزه با پول‌شویی در این مدت داشته است.

رویترز علاوه بر سایر موارد، به هک اتربیس Eterbase اشاره کرده و گفته است که مقداری از سود این هک توسط گروه هکر لازاروس در کره شمالی از طریق بایننس پول‌شویی شده است. رویترز هم‌چنین به ارتباط بایننس با بازار روس زبان مواد مخدر، به نام هایدرا Hydra پرداخته است.

سخنگوی بایننس، یافته‌های رویترز را انکار کرده است. صرافی بایننس طی بیانیه‌ای به فوربز اعلام کرده است که این گزارش عمدا به ارائه اطلاعات اشتباه پرداخته و از اطلاعات سال ۲۰۱۹ استفاده کرده است.

بایننس از قبل نیز در چندین بار تحت بازرسی فدرال آمریکا قرار گرفته است. کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا از سال گذشته بازرسی خود از اقدامات معاملاتی این صرافی را آغاز کرده است.

شعبه انگلستان صرافی بایننس به اسم بایننس مارکتز Binance Markets، به دنبال دستور مرجع نظارت بر رفتار مالی انگلستان، از سال گذشته تمام فعالیت‌های خود در این کشور را متوقف کرده است. از طرفی، در ماه ژوئن سال گذشته به بایننس دستور داده شده است تا تمام فعالیت‌های خود را در انتاریو متوقف کند، هرچند تا ماه مارچ سال جاری در این ایالت کانادا به فعالیت خود ادامه داد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.