سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال آلت کوین

آلت کوین چیست؟ (قسمت دوم)

در مقاله قبل در مورد این که آلت کوین ها چه هستند و چه مزایایی دارند و چه استفاده ای از آن ها در حوزه ارز دیجیتال می شود، صحبت کردیم. در این مقاله در مورد تاریخچه آلت کوین و این که از کجا می توانید آن ها را تهیه کنید، صحبت می کنیم پس با ما همراه باشید.

اولین آلت کوین چه بوده است؟

اولین آلت کوین ، نیم کوین (Namecoin) که در آپریل 2011 ایجاد شده است، می­‌باشد. اگرچه نیم کوین به صورت یک ارز نیز عمل می کند، اما هدف اولیه آن غیر متمرکز کردن ثبت دامنه- نام است که سانسور اینترنت را بسیار سخت­‌تر می‌­کند. همواره market caps ارز دیجیتال، ده ارز برتر دیجیتال را معرفی می­‌کند که نیم کوین در طول عمر کوتاه خود، همچنان یکی از آلت کوین ­های موفق می‌باشد.

معامله گران ثروتمند که وال نامیده می‌­شوند، اغلب سرمایه­‌های زیادی را به سکه­‌های کم ارزش تزریق می کنند تا تبلیغات به وجود آورند و قیمت‌­ها را بالا ببرند. هنگامی که قیمت‌ها به میزان قابل توجهی بالا می رود وال­‌ها سکه های خود را در مبادلات با سود بالا می‌­فروشند و در این فرایند به سرمایه گذارانی که سریع فریب می خورند صدمه می‌زنند. این روش به pump and dump معروف است. این روش نه تنها به معامله گران حریص که زمانی برای انجام کارهای خود در نظر نگرفته اند، آسیب می­‌زند بلکه به آلت کوین که عمر کوتاهی نیز داشته است کمک می کند.

برای این که بتوانید از دست رفتن تمام پول خود در pump and dump جلوگیری کنید، روی سرمایه گذاری­‌های بلند­مدت در سکه­ هایی که مطمئن هستید پتانسیل بسیار بالایی دارند و سلامت کلی را دارا هستند، تمرکز کنید. به طور کلی، آلت کوین های سالم جوامع قوی ­تری دارند، دارای نقدینگی بالا هستند و توسعه دهندگانی دارند که کد منبع سکه را به-صورت فعال بهبود می دهند. ( گرچه لازم نیست که بسیاری از کاربران، توسعه دهندگانی را ترجیح دهند که هویت واقعی خود را نشان می‌­دهند. ) الگوریتم تجزیه و تحلیل معیار سکه جامع CoinGecko به­ صورت آماری این سه فاکتور مهم را آنالیز کرده و سکه­ ها را بر اساس قدرت کلی رتبه بندی می کند.

سرمایه گذاری در آلت کوین

اگر شما سرمایه گذاری در آلت کوین ها را انتخاب کرده­‌اید، باید برخی فرضیه­ های اساسی سرمایه گذاری را به خاطر داشته­ باشید. از تحریکات جوامع سکه بر­حذر باشید. سرمایه گذاران یک دستور کار دارند، آن را براساس حرف دیگران تغییر ندهید. فقط روی سکه­ هایی که تحقیق و بررسی داشته­‌اید سرمایه گذاری کنید. غیر عاقلانه است روی چیزی سرمایه گذاری کنید که چیزی درباره آن متوجه نشده‌­اید.

سرمایه­ گذاری با دانسته­ های ناکافی اولین گام از دست دادن پولی است که با سختی به­ دست آورده اید. از زمان برای تحقیق درباره‌­ی سکه­ هایی که می‌­خواهید روی آن‌ها سرمایه گذاری بلند مدت داشته­ باشید، استفاده بهینه کنید و قبل از تلاش برای تبدیل شدن به معامله گر کوتاه مدت و پرسود، درباره­‌ی معاملات روزانه تحقیق کنید. مهم تر از همه این که هرگز بیشتر از استطاعت خود سرمایه گذاری نکنید. چه بسا افراد زیادی از مردم که اندوخته­‌های زندگی خود را با متمرکز کردن آن در سرمایه گذاری­ های بی ثبات از دست داده اند.

از کجا می توانیم آلت کوین تهیه کنیم؟

همانند بیت کوین، برای به­ دست آوردن آلت کوین نیز روش­‌های متنوعی وجود دارد. ساده‌ترین راه برای به دست آوردن آلت کوین، پذیرفتن آن به عنوان پرداخت برای کالاها و سرویس‌ها می­‌باشد. اگر به این روش علاقه مند می‌­باشید، یک آگهی از مهارت‌های خود روی برد کاری ارز دیجیتال قرار دهید.

روش دیگر برای مبادله‌ی آلت کوین‌ها مبادلات ارزدیجیتال می­‌باشد. اکثر مبادلات از بیت کوین به عنوان واسطه استفاده می کنند( هرچند تعداد کمی نیز از فیات استفاده می‌­کنند.)، بنابراین اگر بیت کوین ندارید نیاز است که قبل از تراکنش‌های خود برای آلت کوین ، مقداری بیت کوین تهیه کنید. برخی از مبادلات تجاری که بیشترین فروش را دارند، شامل BTER، Bittrex، MintPal، Cryptsy و BTC38  (فقط چینی) می­‌باشد.

بسیاری از جوامع آلت کوین ، از جوایز برای افزایش سکه­‌های خود و جذب کاربران جدید برای پیوستن به جوامع خود حمایت می‌کنند. اگر شما پول کمی دارید و یا مهارت‌های قابل فروش ندارید، این روش روشی مهم در به دست آوردن سکه محسوب می‌شود.

 

منبع:

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.