چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
بیت کوین SV

بیت کوین SV و چیزهایی که باید در موردش بدانید!

بیت کوین نوپا و عاشق تاثیرگذاری با نام Bitcoin SV (دیدگاه ساتوشی) یکی از رمزارزهایی است که به نسبت جدید بوده و پیش­ بینی می‌­شود به زودی جزء ده ارز دیجیتال برتر دنیا شناخته شده و چیزی بیشتر از یک اشتقاق از بیت کوین دانسته ­شود.

Bitcoin Satoshi Vision چیست؟

بیت کوین اس وی آخرین هاردفورک اشتقاق یافته از بیت کوین کش می­‌باشد که در اثر یک آپگرید اجباری در پلتفرم بلاک چین روی داد. به عنوان بخشی از یک فورک، سهمی از این زنجیره (چِین) مسیری جدید را یافت که ماه‌­ها به دنبالش بود.

برای افرادی که در این باره نمی‌­دانند، ساتوشی ویژن، به ایده اصلی ساتوشی ناکاموتو از ساخت ارز دیجیتال بیت کوین برمی­‌گردد. اگرچه هنوز هم نمی‌‌دانیم ساتوشی ناکاموتو نام یک فرد یا یک گروه است، اما آن فرد(ها) در جستجوی باز گرداندن کنترل تمامیت ارزی بر روی پول بود(ند). ایده­‌ای مارکسیستی که به افراد، امکان تولید ارز نوینی را بدون کنترل دولت‌­ها می‌­دهد. این اتفاق پس از رکود اقتصادی اروپا در سال 2008 روی داد و کم کم به کریپتوکارنسی به نام بیت کوین رسیدیم.

اگر نگاهی دقیق به چرخه زندگی بیت کوین بیاندازیم، بیت کوین کش از هاردفورک بیت کوین روی داد و سپس بیت کوین اس­وی از بیت کوین کش اشتقاق یافت. این هاردفورک در پی آن است تا راه اصلی ساتوشی را ادامه دهد و آن را به مشهورترین، پذیرفته شده ترین و متمرکز ترین نوع آن بدل کند. بهتر است بدانیم این هاردفورک­‌ها رایج بوده و در دیگر ارزهای دیجیتال هم روی می­‌دهند.

هاردفورک بیت کوین کش و ارز دیجیتال بیت کوین اس وی در بلاک چین

سایت بیت کوین اس وی در این باره می­‌گوید

“بیت کوین اس وی یک پیاده سازی چندگره‌­ای (Multi-Nodes) برای بیت کوین کش بوده و هدف اصلی بیت کوین را طبق توافق نامه ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 ایفا می­‌کند. سیستم پرداخت الکترونیک مشترک-به-مشترک (Peer-to-Peer) که دستیابی مستقیم دولت­‌ها را برای تاثیرگذاری می­‌بندد. Bitcoin SV قصد دارد تا یک انتخاب پیاده سازی شده شفاف از بیت کوین کش را پوشش دهد و به تجارت­‌ها امکان ساخت اپلیکیشن­‌ها و سایت‌­ها بر این بستر بدهد.”

بینش صحیح بیت کوین اس وی بر چهار نکته کلیدی تاکید دارد

آخرین هارد‌فورک بیت کوین پایداری اثبات شده را در قالب یک‌سری از تغییرات برنامه ریزی شده برای بازگرداندن پروتکل بیت کوین به طراحی و ساتوشی برای امکان دادن به بیزینس‌ها و op_codes هدف اولیه ارائه کرده و نوآوری را در راس امور قرار داده است. بخشی از آن به ریستور کردن تیم‌های توسعه در سراسر جهان در جهت ساخت امکانات، راه حلی بر مبنای بلاک چین بیت کوین کش مانند قرارداد‌های هوشمند، توکن‌ها، جابجایی‌های (ریز با نام) اتمی و غیره اختصاص داده شده است.

  • مقیاس پذیری

برای تضمین قعالیت بیت کوین کش به عنوان یک پلتفرم جهانی پول در جهان، نیاز است تا این پلتفرم را آماده پردازش حجم بالایی از تراکنش­‌ها در مقیاس معین نمایند. نقشه راه این هاردفورک، گسترش حجم ارسالی تراکنش­‌ها را در اولویت قرار داده است که این امر منجر به سایز بلاک قابل تنظیم توسط ماینرها و بهبود عملکرد خواهد شد.

  • امنیت

بیت کوین کش یک ارز جهانی خواهد بود. برای امکان دادن به آن، ما باید امنیت متناسب با آن را با یک سیستم جهانی پول مدنظر قرار دهیم. بدین منظور، پروژه Bitcoin SV بر یک تضمین کیفیت دقیق برای نرم افزار نود استخراج، تمرکز دارد.

  • ایمنی

تراکنش­‌های فوری کلید حفظ ایمنی خریدار و تاجر است. بهبود­های امنیتی می­‌توانند در راستای امنیت بهتر تراکنش‌­های فوری ایمن در آینده مورد استفاده قرار بگیرند و نقشه راه بیت کوین اس وی، تراکنش‌­های فوری و ایمن را در اولویت قرار داده است.

  • آینده

همان طور که مشهود است، تیم Bitcoin SV تمرکز کلیدی بر روی آن ­چه که نیاز بدان وجود دارد، قرار داده و فعالیت‌­های رو به جلوی خود را به نمایش خواهند گذاشت. آن‌ها به دنبال تثبیت فرهنگ و کارکرد حقیقی بیت کوین متناسب با خواسته‌­های ساتوشی هستند. به طور کلی این هاردفورک بر چهار نکته کلیدی تاکید دارد که پیش بینی می­‌شود تا پیش از نیمه سال 2019 (شهریور 1398) به این اهداف دست پیدا نمایند، اهدافی کوتاه مدت اما بسیار اتفاق افتادنی که می‌­­تواند رویداد مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال باشد.

هم اکنون، ما انتظار داریم این کریپتوکارنسی کمی نوسانی بوده و بنابراین شاید در حال حاضر امکان قرارگیری جزء 10 ارز دیجیتال برتر را نداشته باشد. اما باید کمی به انتظار نشست و البته، از هر رمز ارز متناسب با نیاز و صلاح دید به تعداد موردنیاز خریداری انجام داد.

برای دریافت آخرین اطلاعات از دنیای ارزهای دیجیتال و قیمت لحظه ای آن ها با اکسکوینو همراه باشید.

منبع: cryptodaily

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.