تفاوت بین اصطلاحات Bearish و Bullish

تفاوت بین Bearish و Bullish در بازار ارز دیجیتال

تفاوت بین اصطلاحات بازار خرسی و بازار گاوی در بازار ارز دیجیتال چیست؟

تفاوت بین اصطلاحات Bearish و Bullish

اصطلاحات بیت کوین و ارز دیجیتال

ارز دیجیتال با پیدایش و ظهور خود، علاوه بر ایجاد سود و راه‏‌های کسب درآمد جدید برای سرمایه‌گذاران، اصطلاحات و مفاهیم جدیدی را نیز وارد بازارهای تجاری نموده‎اند. از جمله اصطلاحات معروفی که در زمان‎های نوسان قیمت بازار ارز دیجیتال شنیده می‌‏شود؛ اصطلاحات “ Bearish که بازار خرسی ” و ” Bullish که بازار گاوی ” می‏‌باشد. ولی در واقع مفهوم این اصطلاحات چه می‏‌باشد؟ و برای کاربرد در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌‏گیرند؟ در ابتدای امر از آن جایی که از معنای لغوی این اصطلاحات برداشت می‌‏شود، اصطلاح Bearish، مربوط به خرس بوده و اصطلاح Bullish، مربوط به گاو وحشی می‏‌باشد. ولی این دو حیوان چه ویژگی‏‌هایی دارند که باعث شده از اسم آن‏‌ها در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرد؟

اصلاح Bullish و پامپ در بیت کوین و ارز دیجیتال

زمانی که در بازار ارزهای دیجیتال، شاهد افزایش قیمت ارزها می‌‏شویم، شرایط Bullish یا بازار گاوی به وجود می‏‌آید. در واقع شرایطی که در آن قیمت اکثر ارزهای دیجیتال بالا رفته و در واقع بازار در شرایط سبز قرار گرفته باشد. علاوه بر این ممکن است که برخی از ارزها در شرایط ” Pump ” هم قرار گیرند. این شرایط یعنی سبز بودن نوسان قیمت‏‌ها، که نشان از افزایش ارزش ارزهای دیجیتال می‏‌باشد، شرایط را برای سرمایه‌گذاری افرادی فراهم می‌‏آورد که قصد دارند از وضعیت فعلی استفاده کرده و به سود برسند. به نوعی این افراد در شرایط Bullish ، با سرمایه‌گذاری‌‏های خود، سهام را در بازار جا‌به‌جا کرده و در واقع با شرایط فعلی بازار مبارزه می‏‌کنند تا سودی بدست آورند.

این مبارزه از پایین به بالا می‌‏باشد یعنی در شرایطی که قیمت ارزها همگی بالا رفته، فرد سرمایه‌گذاری خود را می‎کند و امیدوار است در این بین به سود برسد و در این سرمایه گذاری به مانند حمله‏‌ی یک گاو وحشی عمل می‏‌نماید. چرا که گاو وحشی، حملات خود را همواره از پایین به بالا و با استفاده از شاخ‎های خود انجام می‏‌دهد و از آن جایی که در این شرایط استراتژی سرمایه‌گذاری فرد شبیه حمله‌‏ی گاو وحشی است، از این اصطلاح برای توصیف شرایط حاضر استفاده می‌‏شود.

بازار خرسی یا Bearish در ارز دیجیتال

در نقطه‌‏ی مقابل شاهد وجود شرایط نامساعد بازار هستیم. یعنی شرایطی که در آن ارزش سهام ارز دیجیتال به صورت همگانی پایین آمده و اوضاع بازار به صورت قرمز درآمده است. به طوری که سهام ارزهای دیجیتال ارزش خود را به صورت شیب نزولی از دست می‌‏دهند و باعث می‏‌شود که سرمایه‌گذاران پول‌‏های زیادی را از دست بدهند. که به این شرایط بازار خرسی می گویند. در این وضعیت برخی از سرمایه‌گذاران هستند که برای این که بتوانند از شرایط حاضر خارج شده و سرمایه‎ی خود را از دست ندهند دست به انجام استراتژی‌‏هایی می‌‏زنند، استراتژی‌‏هایی که علاوه بر نجات این افراد از شرایط نابسامان، باعث کسب درآمد از سرمایه گذاری نیز برای این افراد خواهد شد.

در واقع این افراد در شرایط نابسامان بازار ارز دیجیتال نیز قادر هستند به سود برسند. این افراد طوری سرمایه گذاری می‌‏کنند که این سرمایه گذاری شبیه به حمله‌‏ی خرس می‏‌باشد. یک خرس همواره از بالا به پایین حمله می‌‏کند. یعنی در شرایطی که بازار خوب نیست و ارزش سهام پایین است، این سرمایه گذاران به مانند یک خرس به بازار حمله کرده و استراتژی‌‏های خود را عملی می‌‏نمایند.

با توجه به توضیحات گفته شده در بالا، در شرایطی که وضعیت بازار خوب بوده و شاهد افزایش ارزش سهام ارزهای دیجیتال باشیم، به اصطلاح به این شرایط Bullish گفته می‌‏شود و در شرایطی که وضعیت بازار بد بوده و شاهد کاهش ارزش سهام ارزهای دیجیتال باشیم، به اصطلاح به این شرایط Bearish گفته می‌‏شود. یک سرمایه‌گذار خوب، باید در دو حالت استراتژی‌‏های مناسبی را در دستور کار قرار داده و در شرایط Bullish یا بازار گاوی و Bearish یا بازار خرسی ، بتواند به سود مناسبی دست یابد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.