پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
توکن در ارز دیجیتال و بلاک چین

توکن در کریپتوکارنسی (ارز دیجیتال) چیست؟

کریپتوتوکن‌ها نه تنها از بعد نظری دارای اهمیت اند، بلکه ارزش و سودمندی واقعی دارند.

بلاک چین ها معمولا از تراکنش‌های نشانه گذاری شده با توکن استفاده می‌کنند و این توکن‌ها با عنوان ارزدیجیتال شناخته می‌شوند.  نشان ارز دیجیتال محل ذخیره سازی ارزش دارایی است و بلاک چین ، مشخص کننده ی نوع دارایی ارائه شده می‌باشد.

در بلاک چین وانیلا مانند بیت کوین، ارز دیجیتال BTC ارزش مالی را ارائه می‌دهد. بلاک چین پشتوانه کالا، مانند همپ کوین، و ارز دیجیتال THC ، همپ صنعتی ارائه می‌دهد.

توکن امنیتی در ارز دیجیتال

پروژه‌هایی مثل NEO/GAS بلاک چین‌هایی با نشان دو گانه هستند که NEO توکن امنیتی دیجیتال و GAS برای قدرت بخشیدن به تراکنش‌های نشانه گذاری شده در شبکه NEO  استفاده می‌شود.

بلاک چین هایی مانند اتریم،به گسترش نشان‌های اضافی ارز دیجیتال کمک می‌کنند و پروژه‌هایی مانند ترون،  EOS و VeChain Thor، نشانه‌هایی مبنی بر اتریم هستند.

از آنجایی که اتریم، کوین‌های دیگر را پشتیبانی می‌کند، پروتکل‌های متفاوت، استانداردهای درخواست اتریم برای توضیح ERC نامیده می‌شوند، ، ERC-20 مشهورترین نشان استاندارد اتریم است، در حالی که نشان‌های ERC-721، برای ارزهای غیرقابل تعویض مانند CryptoKitties و Forever Rose استفاده می‌شوند.

توکن‌های مبنی بر پلت فرم مثل اتریم بخشی در ارز دیجیتال ایجاد کرده‌اند که اصطلاح کوین در آن برای ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین به کار برده می‌شود در حالی که توکن برای توصیف نشان‌های اختصاصی میزبانی شده روی بلاک چین های شخص ثالث استفاده شده است.

توکن در ارز دیجیتال و بیت کوین

نشان‌های ارز دیجیتال

نشان‌های ارز دیجیتال وانیلا به صورت‌های مختلفی موجود هستند. به عنوان مثال کوین‌های شخصی مثل Monero XMR و کوین‌های ثابت مثل Tether USDT وجود دارند. کوین‌های شخصی حریم شخصی و گمنامی را بهبود می‌دهند در حالی که کوین‌های ثابت ارزشش به ارزهای دیگر که معمولا ارز fiat است، گره خورده است.

نشان‌های ارز دیجیتال معمولا از طریق پردازش تراکنش‌های بلاک چین استخراج می‌شوند. هر بلاک چین متد استخراج متفاوتی دارد. اثبات کار، اثبات مدارک، اثبات مهارت و ترکیب این مدل ها، نمونه‌هایی از این متد‌ها می‌باشند.

نشان‌های ارز دیجیتال در کیف پول‌ها ذخیره می‌شود و با استفاده از ترکیب کلید خصوصی و عمومی می‌تواند مبادله شود. بسیاری از تراکنش‌های ارز دیجیتال مستقیما معاوضه می‌شوند اما در برخی معاملات ارز دیجیتال مانند Binance، نشان‌ها برای تبدیل راحت‌تر نشان‌ها به یکدیگر و اضافه کردن ارز، وجود دارند.

نشان‌های ارز دیجیتال در مقابل ارزهای fiat، مزایایی از قبیل،عدم تغییر پذیری، تایید، سرعت و هزینه پایین تراکنش دارند.منتقدان اظهار داشتند که استفاده از نشانه‌ها برای خرید darknet، برای هکر‌ها و کلاهبرداران جذابیت ایجاد کرده و نظارت دولت افزایش پیدا کرده است.

نشان‌های ارز دیجیتال به عنوان آینده ی مالی مورد پذیرش قرار گرفته است و کوین‌ها مانند بیت کوین به طور معمول توسط تجار و سایر سازمان‌ها به عنوان یک فرم پرداخت پذیرفته می‌شود.

 

منبع: Cryptobriefing

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.