سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین و آلت کوین

در سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال این کارها را انجام ندهید! (قسمت اول)

اشتباه نکنید من ( نویسنده ) یک تاجر موفق نیستم، فقط چند بار شانس روی خوش به من نشان داده است و از طرفی جزئی از جامعه‌ای هستم که به طور مستمر در تلاشند سرمایه خود را افزایش دهند. اگر چه بعضی اوقات عامل خوش شانسی به سرمایه‌گذاران برای افزایش سرمایه کمک زیادی می‌کند ولی عواملی مثل اصول، عادات خوب و تجربه نقش مهم‌تری در سرمایه‌گذاری ایفا می‌کنند.

تمام دارایی خود را سرمایه گذاری نکنید!

به خاطر داشته باشید که هیچ کدام از این موارد را به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر نگیرید و با توجه به تجارب شخصی خود و آگاهانه اقدام به خرید و فروش کنید  و از موارد زیر جهت جلوگیری از اشتباهات رایج بهره بگیرید.

همیشه به این مورد توجه کنید که برای سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای، مقدار پولی را که توانایی از دست دادن آن را دارید به عنوان سرمایه اولیه خود در نظر بگیرید. در بازار بورس و ارز موارد زیادی مشاهده شده که سرمایه‌گذاران پس از مشاهده سقوط قیمت ارز مورد نظر خود، دچار فشارهای روحی شدید و خسارت‌های مالی شدید ( مثل شکستن لپ تاپ، خورد کردن مانیتور و … ) شده‌اند. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هم مانند هر زمینه دیگری با خطرات احتمالی بازار و حتی اشتباهات خود کاربران همراه است . لطفا این خطرها را بشناسید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. در مدیریت کیف پول خود کوشا باشید و به عنوان فرد تازه‌وارد تنها بخشی از دارایی خود را به عنوان سرمایه اولیه در نظر بگیرید.

بیت کوین را فراموش نکنید

همانطور که همه ما می‌دانیم، بیت کوین پادشاه بلامنازع دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند نقش مهمی در تعیین قیمت سایر آلت کوین ها ( هر ارز دیجیتال به غیر از بیت کوین، آلت کوین محسوب می‌شود ) داشته باشد. هنگامی که قیمت ارز دیجیتال بیت کوین روند صعودی خود را طی می‌کند و در حال تجربه رالی افزایش قیمت است، قیمت سایر آلت کوین ها کاهش می‌یابد به دلیل اینکه اکثر افراد سزمایه‌های خود را از آلت کوین ها خارج و روانه بازار بیت کوین می‌کنند و این در حالی است که اگر قیمت بیت کوین وارد  فاز خرسی شده و کاهش یابد، سایر آلت کوین ها هم کاهش قیمت را تجربه خواهند کرد چون سرمایه‌گذاران دارایی خود را از آلت کوین‌ها به فیات تبدیل می‌کنند.

تمام دارایی را روی یک ارز سرمایه گذاری نکنید!

این ضرب المثل را شنیده‌اید که : تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید؟ در حالی که پتانسیل سود حاصل از سرمایه گذاری روی یک ارز دیجیتال افزایش می‌یابد، پتانسیل کاهش سرمایه هم روی  ارز دیجیتال مورد نظر وجود دارد. سعی کنید به بازار دید کلی داشته باشید و خود را جزئی از این کل ببینید. با سرمایه گذاری شما در این بازار مقدار کل سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت. بهترین نوع  سرمایه گذاری ایجاد تنوع در سکه های خریداری شده و کسب سود از چند نوع سکه است.

حریص نباشید

هیج کس با گرفتن سود خود، کل سرمایه را از دست نداده است. هر چه قیمت یک ارز رشد می‌کند، به همان نسبت حرص و طمع درون انسان‌ها هم رشد می‌کند. فرض کنیم نرخ افزایش قیمت هدف برای سکه مورد نظر شما 40 الی 50 درصد پیش بینی شده باشد و در حال حاضر سکه شما موفق به افزایش 30 درصدی قیمت خود شده است. در این مقطع منطقی‌ترین کار گرفتن سودتان می‌باشد. حتی اگر سکه شما به قیمت هدف پیشنهادی هم دست پیدا کند چیزی را از دست نداده‌اید و تنها کاری که انجام داده‌اید، پس گرفتن بخشی از سود سرمایه خود هنگام تشکیل این روند صعودی است.

از طرفی اگر نیمه خالی لیوان را در نظر بگیریم و سکه مورد نظر شما توانایی رسیدن به قیمت هدف را نداشته باشد و افت قیمت را تجربه کند، شما همان سود کم را هم از دست داده‌اید. گرفتن سود خود و هوشیاری در ورود دوباره به بازار در موقعیت‌های حساس را تمرین کنید.

ادامه دارد…

مقالات مرتبط:

ساتوشی در ارز دیجیتال به چه معناست؟

9 اشتباه رایج تریدرهای تازه کار

چگونه خرید و فروش مطمئن ارز دیجیتال داشته باشیم؟

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.