چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
سختی استخراج بیت کوین و قدرت هش شبکه

سختی استخراج بیت کوین

از مزایای سختی استخراج بیت کوین این است که استخراج بلاک‌های بیت کوین را تضمین می‌کند. استخراج بلاک‌های بیت کوین به صورت متوسط هر ده دقیقه انجام می‌شود. هر چقدر سختی استخراج بیشتر باشد، قدرت هشی که به شبکه اضافه شده است، بالاتر است و این موضوع نشان می‌دهد که ماینینگ‌های بیشتر یا قوی‌تری در حال انجام است.

چیزی که مورد انتظار است این است که قدرت هش بیشتر روی شبکه به این معنی است که ماینر‌ها درصد کم‌تری از .قدرت هش شبکه بیت کوین را تحت کنترل خود داشته باشند

مقدار هش شبکه و سختی عامل‌های خارجی هستند که باید حتما مد نظر قرار داد اما این که بتوان سختی را در آینده پیش بینی کرد، یک کار غیر ممکن است. به همین دلیل باید همیشه پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری استخراج رخ می‌دهد را پیگیری کرد و نسبت به آن‌ها آگاهی لازم را به دست آورد. در این صورت ماینر درک بهتری از میزان هش و سختی ای که رخ می دهد، پیدا خواهد کرد.

سختی استخراج و قیمت لحظه ای بیت کوین

قیمت بیت کوین

همان طور که در جریان هستید، قیمت ارز دیجیتال خصوصا قیمت بیت کوین نوسانات زیادی دارد. بنابراین راهی برای پیش بینی آن وجود ندارد. ممکن است امروز فکر کنید که در حال سودآوری هستید و بر اساس یک قیمت سود خود را محاسبه کنید و روز بعد با افت قیمت مواجه شوید و ببینید که سودآوری شما تحت تاثیر قرار گرفته است. تنها چیزی که لازم است در مورد آن آگاه باشید، این است که بدانید باید خود را برای تغییرات قیمت آماده کنید و این موضوع را بپذیرید که قیمت بیت کوین عاملی است که شما نمی‌توانید آن را کنترل کنید. برای این که از قیمت لحظه ای بیت کوین اطلاع داشته باشید و نمودار ارز دیجیتالی آن را می‌توانید در صفحه قیمت بیت کوین مشاهده کنید.

پاداش بلاک

پاداش بلاک کاملا برعکس قیمت بیت کوین عمل می‌کند. از این جهت که پاداش بلاک قابل پیش بینی است. می دانیم پاداش بلاک هر چهار سال یک بار نصف می‌شود. در سال ۲۰۱۲ این مقدار از ۵۰ بیت کوین به ۲۵ بیت کوین برای هر بلاک کاهش پیدا کرد. اکنون هم پاداش هر بلاک ۱۲.۵ بیت کوین است. و واضح است که در سال ۲۰۲۰ این پاداش به عدد ۶.۲۵ بیت کوین برای هر بلاک می‌رسد و این قضیه همین طور ادامه پیدا می‌کند و می‌تواند محاسبه شود.

چیزی که باید به آن توجه شود این است که بعد از هر نصف شدن پاداش بلاک در واقع پاداش ماینر ها نصف می‌شود اما همچنان تقاضا‌ها باعث می‌شود که قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند و همین موضوع باعث می‌شود تا استخراج بیت کوین به سمت سودآوری پیش رود.

نتیجه گیری

از مطالبی که در این مطلب و مطلب قبل بیان کردیم، نتیجه می‌گیریم که ماشین حساب استخراج بیت کوین می‌تواند قابلیت پیش بینی آینده را داشته باشد. در پایان باید گفت که ماشین حساب استخراج بیت کوین می‌تواند راه بهتری برای راه اندازی استخراج سودآور بیت کوین باشد. به این موضوع توجه کنید که بعضی از عوامل مثل قیمت بیت کوین و سختی استخراج دائما در حال تغییر است و می‌توانند تاثیرات زیادی روی سودآوری داشته باشند.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.