سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم

سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال (قسمت اول)

این موضوع برای سال‌های سال مورد بحث بوده است و بسیاری از ما، داستان های زیادی درباره کسانی که یک شبه ره صد ساله را پیموده و به سرمایه‌های آنچنانی دست یافته‌اند شنیده‌ایم از آن طرف افراد بسیار زیادی هم با قدم گذاشتن در این راه سرمایه‌های خود را از دست داده‌‌اند.

اگر شما به دنبال یک سرمایه گذاری مطمئن در دنیای ارز دیجیتال هستید، این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

هدف نهایی ما از این مقاله، کمک و آموزش به سرمایه‌گذاران وکاستن تصمیمات مبتنی برگمانه زنی ها در بازار است.
لطفا قبل  از خواندن این مقاله این نکات را در نظر بگیرید که تنها قصد ما، فراهم کردن مطالب کمک آموزشی است پس این مقاله را به عنوان توصیه حرفه‌ای برای خرید و فروش خود در نظر نگیرید.

چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

اگر شما در حال خواندن این مقاله هستید پس به احتمال زیاد در فکر سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال هستید. این توکن‌های رمز نگاری شده که تغییر ناپذیر و قابل تعویض هستند، قصد تبدیل شدن به ارز مستحکم و غیر قابل دستکاری برای کل جهان را دارند. حامیان آن‌ها می‌گویند در آینده شاهد دنیایی خواهیم بود که در آن، بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال جانشین دلار و یورو شده‌اند و یک دنیای اقتصادی سخت و آزاد به وجود آمده است.

قبلا هم گفته شده است که سه دلیل خوب و مهم برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال وجود دارد. اولین دلیل این است که شما می‌خواهید ارزش خالص ثروت خود را در مقابل سقوط دلار که به عقیده اکثر افراد، در برخی موارد غیر قابل اجتناب است، حفظ کنید. دومین دلیل این است که شما قصد دارید به لحاظ اجتماعی از ارز دیجیتال حمایت کنید و سومین عامل هم علاقه شما به تکنولوژی پس زمینه ارز دیجیتال و حمایت از آن است

به هر حال دلایلی هم وجود دارند که مانع سرمایه‌گذاری در این بازار می‌شوند، افراد زیادی وجود دارند که با ورود به جو وسوسه کننده دنیای ارزهای دیجیتال اقدامات مجرمانه انجام داده‌اند. همیشه تعداد زیادی از افراد بوده‌اند که از ترس از دست دادن سرمایه خود، با امید دستیابی به سودهای کلان، اقدام به خریدهای انبوه در زمان نامناسب کرده‌اند، در حالی که اصلا اطلاعات کافی درباره ارزهای دیجیتال نداشته‌اند. متاسفانه این اقدامات اصلا درست نیستند، لطفا قبل از شروع هر گونه سرمایه‌گذاری، اطلاعات کافی در آن زمینه کسب کنید.

اگر می خواهید در مورد سرمایه گذاری بیت کوین اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید، مطلب ” سرمایه گذاری روی بیت کوین (تازه کاران بخوانند)” را مطالعه کنید.

بررسی نمودارها چه چیزی به ما یاد می دهد؟

سرمایه‌گذاران عصر جدید، قادر به کسب سرمایه چند هزار دلاری از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم شده‌اند. اگر نمودار زیر را مشاهده کنید دقیقا متوجه منظور ما خواهید شد.

تحلیل نمودار ارز دیجیتال

با بررسی این نمودار در بازه زمانی یک ساله، از تاریخ دسامبر 2016 تا 2017 ، می‌بینیم که قیمت بیت کوین از 750 دلار به رقم حیرت‌آور 10000 دلار رسید! این تغییر قیمت به این معنی بود که اگر شخصی در تاریخ دسامبر 2016 حدود 10000 دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کرد، در بازه زمانی فقط 365 روز، می‌توانست رقم کل سرمایه‌گذاری خود را به 133,333 دلار برساند. در حقیقت مقدار کل سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در بازار، در سال 2017 به چیزی حدود 500 میلیارد دلار رسید.

شکل گیری مواردی از این قبیل، باعث شد که افراد بسیار زیادی وارد این بازار شوند و آن‌ها هم از این مهمانی پر زرق و برق، سهم خود را هر چند بسیار کوچک، بگیرند. به هر حال این امری بود که در حال اتفاق افتادن بود و نمی‌شد مانع ورود دلالان به بازار شد.

 ناگهان بازار افت کرد

نمودار تحلیل قیمت ارز دیجیتال

همانطور که بیت کوین در حال کاهش قیمت بود سایر آلت‌ کوین‌ها هم در حال از دست دادن ارزش خود بودند و به این ترتیب افراد زیادی سرمایه های خود را از دست دادند.
در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید قدم موثری جهت آگاه‌سازی خود، برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه بردارید.

ریسک پذیر باشید

من همیشه به افراد خوانواده‌ام می‌گویم که دومین کار احمقانه‌ای که می‌توانید انجام دهید این است که کل سرمایه‌ای که قدرت از دست دادن آن را ندارید وارد بازار ارز دیجیتال کنید و اولین اقدام احمقانه شما ممکن است این باشد که سرمایه‌ای در این بازار نداشته باشید.
به یاد داشته باشید که سکه های دیگری هم وجود دارند.

تا سال 2016 بیت کوین تقریبا تنها ارز دیجیتال موجود بود و اگر شما قصد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال را داشتید، تنها چاره شما خرید بیت کوین بود. بعد‌ها ارز‌های دیجیتال دیگری که آن‌ها را آلت کوین می‌نامیدند قدم به بازار ارز دیجیتال گذاشتند که سهم آن‌ها از بازار بسیار ناچیز بود و قصد آن‌ها کمک به ادامه کار GPU ماینرها و افزایش قیمت و کاهش تعداد سکه های بیت کوین بود.

به هر حال امروزه این شرایط تغییر کرده است، بیت کوین هنوز هم ارز دیجیتال غالب است، در سال 2017 سهم بیت کوین از سرمایه گذاری کل بازار، از 90 به 40 درصد رسید و در ماه سپتامبر 2018 توانست به 50% برسد.

در حالی که بیت کوین همچنان پادشاه بلامنازع دنیای ارزهای دیجیتال باقی ماند، بسیاری از افراد درباره آینده این ارز دیجیتال نگرانی‌هایی داشتند. در درجه اول سایر ارزهای دیجیتال در حال ظهور بودند و دوما این که بیت کوین مشکلات عملکردی عمده ای داشت و این طور به نظر می‌رسید که جامعه بیت کوین هیچ راه حلی برای این موضوع در نظر نداشتند. پیدایش این مسائل باعث به وجود آمدن اتفاق نظر در گروه‌های کوچک‌تر و در نهایت منجر به پیدایش ارزهای دیجیتال دیگری مثل بیت کوین کش شد.

ادامه دارد…

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.