پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال بیت کوین در فناوری بلاک چین

سوالات بی پاسخ حوزه بلاک چین برای کاربران! (قسمت اول)

بسیاری از افراد با آزمون و خطا تجربه می‌­یابند و برخی دیگر با مطالعه، اما زمانی که موضوع با بلاک چین و خرید و فروش بیت کوین در ارتباط است ممکن است پیچیدگی بیشتری وجود داشته باشد. در این میان سوالاتی وجود دارند که پاسخ قطعی و کاملی ندارند، بنابراین در این مجموعه تلاش شده تا به پاسخ آن­‌ها بپردازیم.

  • آیا انتقال سرمایه (Withdrawing Funds) همیشه ممکن و بدون ریسک است؟

همیشه این ریسک وجود دارد – حتی بزرگ‌ترین صرافی‌ها نیز از این مسئله مصون نیستند.
به عنوان یک مورد، صرافی بیتفینکس که 25امین اکسنچ برتر جهان از نظر سهم بازار محسوب می‌­شد، کاربران از بابت تاخیر در پرداخت طولانی ارز­های فیات گله‌مند بودند که به گفته هیئت مدیره، این مسئله در راستای یک حمله سایبری روی داد. پس از آن برای کاهش نگرانی، صرافی‌­های دیگر نیز شروع به شفاف سازی روش انتقال مبلغ پرداختند که آپدیت لحظه­‌ای تراکنش‌­ها و ارز­های رزرو (برای انتقال) را شامل می‌­شد.

در حقیقت همیشه هم ممکن است مشکل از صرافی نباشد و بانک­‌ها یا موسسات واسطه برای به مشکل نخوردن با رگولاتوری‌ها یا مورد تحریم واقع نشدن، ورودی ارز فیات (تبدیل از کریپتوکارنسی) به حساب بانکی را به صورت موقتی یا دائمی ببندند. سپس معمولا پس از تشخیص هویت و حصل اطمینان از نبودن مورد پولشویی، تراکنش را به انجام می‌­رسانند. مانند هر تصمیم اقتصادی، دانستن هدف و موسسه مورد سرمایه‌­گذاری به همراه پروسه­‌های پرداخت آن بسیار حیاتی می­‌باشد. لزوما نباید همیشه با بزرگ‌ترین پلتفرم کار کنید، اما می­‌توانید با افرادی که از پیش این کار را انجام می‌­دهند مشورت نمایید. به یاد داشته باشید شفافیت پرداخت یک اکسنچ در کنار دانستن هزینه­‌های داخلی سیستم آن و زمان انتظار بسیار اهمیت پیدا می‌­کند.

سوالات کاربران در حوزه بلاک چین

  • آیا تراکنش­ ها می­‌توانند بدون تائید باقی بمانند؟

بله، اما تنها در صورتی در یک بلاک جای­‌دهی نشده باشند. در بیت کوین، این موضوع بلافاصله پس از یک تراکنش روی دهد که پس از طی چند دقیقه برای تائید اولیه اتفاق می‌­افتد. هزینه­‌ها عامل دیگری هستند و هر چه پایین­‌تر باشند، اولویت انجام آن‌­ها پایین‌­تر خواهد بود و زمان تائیدیه آن­‌ها بالاتر. البته ممکن است هنگام شلوغی شبکه نیز چنین مسئله­‌ای وجود داشته باشد.

گاهی امکان دوبار-پرداخت تراکنش­‌ها وجود دارد اما جای نگرانی نیست، زیرا به محض تائید نشدن، یکی از آن دو به حساب باز خواهد گشت. در چنین مواقعی صبر یک کلید محسوب می­‌شود و این مسئله ممکن است تا دو هفته به طول بیانجامد. اما در نهایت اگر سکه­‌ها توانایی انتقال نیابند به حساب مبدا ارسال می­‌شوند.

ادامه دارد…

 

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.