پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین

سوالات بی پاسخ حوزه بلاک چین برای کاربران! (قسمت دوم)

[av_textblock size=” font_color=” color=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” av_uid=’av-jsk2qphi’ admin_preview_bg=”] بسیاری از افراد با آزمون و خطا تجربه می‌­یابند و برخی دیگر با مطالعه، اما زمانی که موضوع با بلاک چین و خرید و فروش بیت کوین در ارتباط است ممکن است پیچیدگی بیشتری وجود داشته باشد. در این میان سوالاتی وجود دارند که پاسخ قطعی و کاملی ندارند. در مقاله قبل در مورد یکسری از سوالات متداول کاربران صحبت کردیم. در این مقاله دو مورد دیگر را مطرح می کنیم.

  • اگر ارز دیجیتال را به آدرس اشتباه بفرستم چه پیش می­آید؟

سیاست­‌ها با توجه به صرافی که استفاده می‌­کنید، متفاوت است.
گاهی ممکن است با دریافت هزینه­‌های بازیابی کراس چین امکان بازگشت مبلغ وجود داشته باشد و اگر کیف پول در خارج از سیستم داخلی (آن صرافی) باشد ممکن است امکان بازیابی وجود نداشته باشد. نگاهی به سیاست­‌های دو صرافی بزرگ دنیا می‌­اندازیم.

بایننس (Binance)، با اختلاف بزرگ‌ترین صرافی کریپتو از نظر سهم ترید بوده و خبر بدی برای افراد دارای مشکل آدرس کیف پول اشتباه است، زیرا “این پلتفرم نمی‌­داند که این آدرس‌­ها متعلق به چه کسی و هیچ ابزار بازیابی برای آن­‌ها ندارد. اگر شما آن­‌ها را می‌­شناسید می­‌توانید مذاکرات را آغاز کنید.” چیزی که در این میان گفته نمی­‌شود، نرخ موفقیت بوده که بسیار پایین است.

بلاک چین و سوالات کاربران

اوکس (OKEx)، اما روش دیگری را در پیش گرفته و با وجود این ­که کاربرانش را به چک کردن چندباره آدرس‌­ها تشویق می‌­کند اما در آن روی سکه نیز می‌گوید:”ما قول می‌­دهیم تا برای بازیابی فاند مشتریان تمامی تلاش خود را انجام دهیم، حتی اگر بسیاری از صرافی­‌ها آن را غیرممکن بدانند.”

به دلیل تفاوت­‌های ساختاری، فنی و حریم خصوصی باید دو نکته را مدنظر دانست، اول، کپی و پیست همیشه بهتر از تایپ بوده و هر چه آدرس طولانی­‌تر باشد، ریسک بیشتری را دربر خواهد داشت. دوم، همواره حداقل چند کاراکتر اول و آخر را پیش از فشردن دکمه ارسال چک نمایید تا ریسک به حداقل کاهش یابد.

  • اگر تگ­‌های مقصد یا Memo ها فراموش شوند

این مسئله به طور کلی به کیف پولی که از آن استفاده می‌­کنید باز می‌­گردد، اما بسیاری از آن‌­ها حتی در هنگام موجود نبودن تگ‌­ها نیز عملیات را پردازش می‌کنند.
تگ­‌های مقصد (Destination Tags) برای تراکنش‌­های ارز­هایی چون ریپل استفاده شده و Memo ها رشته‌­ای از اعداد و ارقام هستند تا از ارسال “استلار” به مقصد مطمئن شوند. استفاده از اطلاعات اشتباه –یا فراموش کردن- مشکلی به طور کلی وجود نخواهد آورد.

آیا سوال دیگری دارید؟ به قسمت سوالات متداول ما رجوع کنید. اگر باز هم سوالی داشتید، از لینک زیر وارد قسمت پشتیبانی اکسکوینو شوید و سوال‌تان را بپرسید.

منبع: cointelegraph
[/av_textblock] [av_button label=’سوال از پشتیبانی اکسکوینو’ link=’manually,https://t.me/excoino_admin’ link_target=’_blank’ size=’medium’ position=’center’ label_display=” icon_select=’yes’ icon=’ue81c’ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-jsk2iyqb’ admin_preview_bg=”]

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.