پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
ارز دیجیتال ماتیک نتورک در شبکه بلاک چین

ماتیک نتورک ؛ سکه ای با آینده روشن!

توکن ماتیک جزو سکه‌هایی  است که در سال 2019 عرضه اولیه صرافی (IEO) خود را شروع کرد ولی بر خلاف سایر سکه‌ها، این توکن نتوانست در بازار ارزهای دیجیتال جایگاه مناسبی کسب کند. با هم به بررسی ماهیت این پروژه و چشم انداز آن می‌پردازیم.

ماتیک نتورک چیست

ماتیک نتورک در واقع یک پلتفرم بلاک چین چند منظوره برای ساده سازی اکوسیستم غیرمتمرکز است و قابلیت اجرای تراکنش‌های سریع و ارزان را دارد. هدف توسعه دهندگان این سکه استفاده هر چه بیشتر از بلاک چین در تمام حوزه‌های زندگی است.

ویژگی‌های ماتیک نتورک

طبق اظهارات وب سایت رسمی این ارز دیجیتال، ماتیک نتورک دارای ویژگی‌های زیر است:

مقیاس‌پذیری : این کار به لطف استفاده از مکانیسم اپراتور پلاسما انجام می‌شود. این پلتفرم دارای یک معماری درختی است که امکان انجام بیش از 65 هزار TPS (سیستم پردازش مکانیزه) را فراهم می‌کند.

کاربر دوستی: نوع خاصی از نرم ‌افزار‌های بومی تلفن همراه و کیت توسعه نرم افزاری را پشتیبانی می‌کند که موجب ایجاد جو صمیمی می‌شود.

آن‌ها ورژن مخصوص الگوریتم POS  خود را دارند.

تحرک دارایی‌ها: در آینده‌ای نزدیک توکن‌های مجازی بین پلتفرم‌ بلاک چین های مختلف قابل تعویض خواهند بود.

DeFi (سرمایه های مالی غیر متمرکز): نرم افزارهای دفی ممکن است در ساید چین های شبکه انجام شوند.

قیمت آینده ماتیک نتورک

ما کاملا با ادعایGood Time Nation  مبنی بر ورود ماتیک نتورک به فضای رقابتی آف چین (خارج از زنجیره اصلی) موافق هستیم. پلتفرم‌های بلاک چین زیادی در زمینه کاربرد مکانیسم آف چین متمرکز هستند که پلتفرم‌هایی از قبیل Celer network و Raiden جزء این دسته هستند. در ماه می 2019 این سکه در صرافی بایننس عرضه شد و حجم مناسبی از معاملات را هم به خود جذب کرد. برخی از وبلاگ نویسان رشد پارابولیک (سهمی وار) را برای این ارز پیش بینی کرده‌اند و اظهار داشته‌اند که این ارز زاییده افکار صرافی‌های کوین بیس و بایننس است. به هر حال صرافی بایننس یکی از سرمایه‌گذاران این پروژه بوده و طبیعی است که خواهان به دست آوردن بیشترین سود ممکن از این سکه باشد.

ماتیک نتورک از کجا حمایت می شود؟

به علاوه سازگاری کیف پول متعلق به صرافی کوین بیس و کیف پول این پلتفرم قبلا اعلام شده بود، بنابراین قرار گرفتن این سکه در لیست ارزهای صرافی کوین بیس کاملا قابل پیش بینی بود.

پشتیبانی پروژه از تراکنش‌های برجسته ارزهای دیجیتال، تاثیر بسیار زیادی از لحاظ روانی روی کاربران دارد که این موضوع عامل بسیار مهمی در هر بازار محسوب می‌شود. در این قسمت به قدرت استفاده از نام‌های بزرگ پی می‌بریم.

برای کاربران قطعا دانستن این موضوع که صرافی‌های بزرگی مثل بایننس و کوین بیس پشت این پروژه هستند تمامیت این پروژه را ثابت می‌کند و یک چشم انداز عالی برای این ارز رمزنگاری شده فراهم می‌کند. این امر در اعتبار بخشی این پروژه نقش به سزایی دارد و برای کسانی که به دنبال خرید یک توکن جدید و مقرون به صرفه هستند گزینه خوبی به نظر می‌رسد. ولی قطعا نمی‌توانیم با اعتماد کورکورانه به برندهای بزرگ، سرمایه خود را روانه بازار کنیم، باید به واقعیت‌ها تکیه کرد. حقایق می‌گویند که حتی در صورت بروز مشکل در  توسعه این پروژه، اینرسی اعتماد کاربرها ادامه روند این پروژه را تضمین خواهند کرد.

با وجود شروع شرایط گاوی بیت کوین از بهار 2019، این توکن ممکن است برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سودهایی نیز به همراه داشته باشد.

خبر مسرت بخش بعدی این است که صرافی بایننس هم از این توکن حمایت خود را اعلام کرده است و در آپریل سال 2019 این صرافی مبلغ 60,000 دلار به صورت آزمایشی روی این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده است.

قیمت ماتیک نتورک در سال 2019 و 2020 چه خواهد شد؟

ارزش قیمت توکن ماتیک نتورک به شدت به شرایط بازار بستگی خواهد داشت. به نظر می‌رسد که ماتیک همزمان با بیت کوین و آلت کوین‌ها رشد خواهد کرد.

آیا قادر خواهد بود رشد پارابولیک (سهمی وار) داشته باشد؟

در این قسمت می‌رسیم به موضوع جدید و قابل درکی که توکن ها در مراحل آغازین عرضه اولیه با استقبال زیادی رو به رو می‌شوند و معمولا رویدادهای پر سرو صدا دوام چندانی ندارند اگر شما Selfkey (کلید( را به خاطر داشته باشید، بعد از معرفی اولیه این سکه توسط صرافی بایننس در تابستان 2018 با استقبال زیادی روبه رو شد، ولی این شرایط پایدار نبود و بیشتر از یک ماه طول نکشید. در حال حاضر عده بسیار کمی این سکه را بخاطر می‌آورند و حجم معاملات بسیاری کم و ضعیفی از بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است. در دفاع از این پروژه همین بس که این پروژه توانسته اعتماد کاربران را به خود جلب کند.

هم اینک نوبت به بازگو کردن جنبه‌های مثبت این توکن می‌رسد که یگانگی این پروژه و راه‌حل‌های فنی مجازی آن در صدر این موارد قرار می‌گیرند. با این که این توکن با شرایط ایده‌آل فاصله زیادی دارد ولی از لحاظ رده بندی قابل قبول است.

ما اوج رشد قیمت در چشم انداز میان مدت برای این سکه را در سال 2019 انتظار خواهیم داشت. اما سال 2020 سال دشوارتری برای این سکه خواهد بود با در نظر گرفتن این موضوع که هیچ سکه‌ای از افزایش قیمت مستثنی نیست.

لطفا این موارد را به عنوان توصیه برای سرمایه گذاری خود در نظر نگیرید، هدف ما بالا بردن سطح آگاهی شما از دنیای ارز دیجیتال است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.