سایت رسمی بلاک چین

نحوه ساخت و کار با حساب کاربری در سایت بلاک چین

مقدمه

در حال حاضر ارزهای دیجیتال به عنوان یک وسیله‏ ی معمول برای سرمایه گذاری شناخته می‏ شوند و افراد زیادی در این زمینه سرمایه گذاری کرده و کسب در آمد می ‏کنند. در این بین داشتن یک کیف پول مناسب و امن برای انجام تراکنش‌ های مالی، نیاز کاربران محسوب می ‏شود که در این راستا، سایت بلاک چین چنین امکانی را در اختیار کاربران و سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال قرار می ‏دهد. در این تحقیق قصد داریم با نحوه و چگونگی ساخت حساب کاربری برای استفاده از کیف پول بلاک چین در سایت بلاک چین، بپردازیم.

سایت رسمی بلاک چین

برای این که بتوان از امکانات و خدمات کیف پول بلاک چین بهره برد، باید به سایت رسمی بلاک چین مراجعه نماییم. آدرس سایت رسمی بلاک چین به صورت زیر می ‏باشد :

https://www.blockchain.com/

با کلیک کردن در لینک بالا، با صفحه‏ ی زیر رو به رو خواهید شد که صفحه ‎ی خانه برای سایت بلاک چین می ‎باشد و تصویر آن مطابق شکل زیر است :

سایت رسمی بلاک چین

ساخت حساب کاربری

در صفحه‏ی اصلی سایت بلاک چین در منوی بالای صفحه، گزینه ‏های متعددی وجود دارد که از بین این موارد، گزینه‏ی ” GET A FREE WALLET ” را انتخاب می ‏نماییم. در واقع با انتخاب این گزینه، مراحل ساخت کیف پول خود را شروع می ‏کنیم. با زدن این گزینه، با صفحه ‏ی زیر رو به رو می ‏شویم :

ساخت کیف پول بلاک چین

ساخت کیف پول بلاک چین

این صفحه، مربوط به ساخت کیف پول بلاک چین می ‏باشد. در این جا باید اطلاعات خود را به ترتیب وارد کنیم تا مراحل ساخت حساب کاربری را در پیش گرفته باشیم. در ابتدا باید ” Email ” مناسبی را برای حساب کاربری خود وارد نماییم. توجه داشته باشید که این ایمیل از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که در صورت از دست دادن رمز عبور و یا آی دی حساب کاربری خود، می ‏توانیم از طریق ایمیل خود، نسبت به بازگردانی حساب کاربری خود اقدام نماییم لذا در انتخاب و حفظ آن توجه بیش‏تری را در نظر داشته باشید.

امنیت حساب کاربری

فیلد بعدی یعنی ” New Password “، مربوط به کلمه‏ ی عبور می ‏باشد. برای این که امنیت حساب کاربری را بالا ببرید، نیاز است که از کلمه ‏ی عبور مناسبی استفاده نمایید. باید در انتخاب کلمه‏ی عبور نکات مهمی همچون کاراکترهای بزرگ و کوچک، اعداد و علامت ‏های خاص را به صورت ترکیبی در نظر بگیرید تا رمز حساب کاربری از امنیت و قدرت بالایی برخوردار باشد. در فیلد بعدی ” Confirm Password “، نیاز است که کلمه‏ی عبور وارد شده در فیلد قبلی را دوباره وارد نماییم.

در گام بعدی باید تیک گزینه ‏ی ” I have read and agree to the Terms of Service ” را بزنید. با زدن این تیک، موافقت خود را با تمامی قوانین و مقررات مربوط به بلاک چین اعلام می‏ نمایید. برای دیدن قوانین بلاک چین، می ‏توانید به صورت مستقیم بر روی عبارت Terms of Service، کلیک نمایید و بعد از خواندن قوانین، نسبت به قبول آن، اقدام نمایید.

در نهایت نیز گزینه‏ی ” Continue ” را زده و مراحل ثبت نام را به اتمام می ‏رسانیم.

بعد از تکمیل مراحل ثبت نام، می ‏توانیم وارد حساب کاربری خود شویم. البته بعد از تکمیل ثبت نام، ایمیلی حاوی اطلاعات حساب کاربری و همچنین لینک فعال سازی حساب، به ایمیل مشخص شده در فیلد ” Email “، فرستاده می ‏شود که با کلیک بر روی لینک فعال‏ سازی در داخل ایمیل، می ‏توانیم درستی ایمیل خود را تأیید نماییم.

وارد شدن در حساب کاربری و کیف پول بلاک چین

بعد از اتمام مراحل ثبت نام، به صورت اتوماتیک وارد حساب کاربری خود می‏ شویم که به عنوان یک کیف پول می‏ توانیم از آن استفاده نماییم که ظاهر کیف پول به صورت زیر می‏ باشد :

کیف پول بلاک چین

همانطور که دیده می ‏شود این کیف پول از سه ارز دیجیتال ” Bitcoin “، ” Ethereum ” و ” Bitcoin cash ” پشتیبانی می‏ نماید. این 3 ارز از لحاظ ارزش در بازار جزء برترین ارزهای دیجیتال به شمار می ‏روند که میزان تبادلات روزانه ‏ی این ارزهای در حجم ‏های بسیار بالایی صورت می‏ گیرد.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال

برای ارسال و دریافت این ارزهای دیجیتال می ‏توانیم از پنل موجود در سمت چپ صفحه، استفاده نماییم. به طوری که به عنوان مثال با زدن گزینه‏ ی بیت کوین، وارد بخش ارسال و دریافت بیت کوین می ‏شویم. با ساخت کیف پول بلاک چین برای ارزهای بیت کوین، اتریوم و بیت کوین کش، یک آدرس یکتا به عنوان آدرس کیف پول در نظر گرفته می‏ شود که افراد دیگر با در اختیار داشتن این آدرس می ‏توانند به مقدار مورد نظر، ارز را به کیف پول شما ارسال نمایند.

در این قسمت به عنوان مثال، به نحوه‏ ی ارسال و دریافت ارز بیت کوین از طریق کیف پول بلاک چین می ‏پردازیم. همانطور که گفته شد، برای استفاده از قابلیت ‏های کیف پول بلاک چین، از منو ی سمت چپ صفحه، ارز مورد نظر را که در این جا بیت کوین می ‏باشد، انتخاب می‏ نماییم.

با انتخاب این گزینه، وارد صفحه‏ ی زیر می ‏شویم :

ارسال و دریافت بیت کوین

همانطور که در صفحه دیده می ‏شود، دو گزینه ” Send ” و ” Request ” برای ارسال و دریافت بیت کوین در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال برای دریافت بیت کوین، گزینه‏ ی ” Request ”  را می ‏زنیم و وارد صفحه‏ ی زیر می‏ شویم:

دریافت بیت کوین

آدرس کیف پول

در این صفحه، در قسمت ” Copy & Share Address “، آدرس کیف پول قابل مشاهده است. با استفاده از این آدرس، افراد دیگر می ‏توانند نسبت به ارسال بیت کوین به کیف پول ما اقدام نمایند. در این قسمت یک گزینه‏ ی دیگر بنام ” QR Code ” وجود دارد که آن می‏توان از طریق scan کردن کد مشاهده شده، به آدرس کیف پول دسترسی داشت، یعنی طرف مقابل که قصد فرستادن بیت کوین به حساب ما را دارد، از طریق scan کردن این کد می تواند به آدرس کیف پول ما دسترسی داشته باشد که به این بخش از طریق کلیک بر روی گزینه ی ” View QR Code “، می‏ توانیم دسترسی داشته باشیم.

حال برای این که بتوانیم به یه فرد دیگر مقداری بیت کوین ارسال نماییم، در صفحه ی قبل، گزینه ” Send “، را می زنیم و وارد صفحه ی زیر می شویم :

ارسال بیت کوین

استفاده از کیف پول

در این صفحه برای ارسال بیت کوین باید آدرس کیف پول فرد مقابل را در قسمت ”  To”، وارد نماییم، همچنین می توانیم از طریق scan کردن کد QR کیف پول فرد مقابل، به طور مستقیم به آدرس کیف پول طرف دسترسی داشته باشیم. در ادامه در قسمت ” Amount “، مقدار بیت کوین ارسالی را را مشخص می کنیم. همچنین این امکان وجود دارد که برای انتقال خود یک توضیح مناسبی را در نظر بگیریم و در قسمت ” Description “، وارد کنیم. در نهایت نیز گزینه ی ” Continue ” را می زنیم و عملیات ارسال بیت کوین به پایان می رسد.

برای سایر ارزها نیز ارسال و دریافت ارز به همین شکل انجام می گیرد.

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.