سرمایه گذاری و ترید روی ارز دیجیتال بیت کوین و آلت کوین

۹ اشتباه رایج تریدر یا سرمایه گذار های تازه کار (قسمت دوم)

تریدر های تازه کار با دو احساس شدیدا روبرو هستند که اگر کنترل نشود، می تواند زیان های مالی زیادی به بار آورد. این دو احساس ترس و طمع هستند. در این مقاله به معرفی ۹ اشتباه می پردازیم که باعث می شود تریدر های تازه کار در حوزه ارز دیجیتال خصوصا مبادلات بیت کوین ، زیان مالی زیادی ببینند و با این راهنمایی ها سعی می کنیم جلوی آن را بگیریم. در مقاله قبل، سه مورد از اشتباهات رایج را بیان کردیم، در این مقاله هم به سه مورد دیگر اشاره خواهیم کرد.

4. واژه تحلیل تکنیکال را نشنیده اند!

هر کسی که می خواهد وارد بازار ارز دیجیتال شود و سرمایه گذاری کند، باید دانش پایه ای در این زمینه داشته باشد. اینترنت شاید یک منبع خوب در زمینه یادگیری تحلیل تکنیکال باشد. شما می توانید مطالب زیادی از منابع معتبر بخوانید و از آن ها در راستای سرمایه گذاری خود استفاده کنید. تحلیل تکنیکال رمز موفقیت نیست اما دست کم می توانید از اتفاقات فجیع جلوگیری کنند و سرمایه خود را یک شبه از دست ندهید.

توصیه هوشمندانه: از سایت تریدینگ ویو یا از اکسکوینو برای خواندن تحلیل ها استفاده کنید و نمودارهای تکنیکال را ببینید تا متوجه تغییرات شوید.

5. بیت کوین را فراموش می کنند چون مشغول خرید و فروش آلت کوین هستند!

بر کسی پوشیده نیست که بیت کوین مهم ترین و بزرگ ترین ارز دیجیتال است و تا زمان های زیادی هم در همین مقام باقی خواهد ماند. به همین دلیل به سادگی میتوان گفت تغییراتی که در بازار ارز دیجیتال رخ می دهد، ناشی از بیت کوین است.

با این حال تریدر ها یا سرمایه گذارانی که تازه وارد هستند، زمانی که به خرید و فروش آلت کوین ها مشغولند، در نظر نمی گیرند که سمت دیگر بازار قیمت بیت کوین است. همبستگی بالای بیت کوین و آلت کوین ها باعث می شود زمانی که بیت کوین افزایش ارزش دلاری پیدا می کند، آلت کوین ها هم با همین افزایش روبرو شوند. (البته شرایطی هم هست که بیت کوین تصمیم دارد برای افزایش سلطه در بازار ارز دیجیتال از آلت کوین ها استفاده کند و با پایین کشیدن آن ها، بتواند خودش را در صدر نگهدارد.)

اما این به این معنا نیست که بیت کوین و آلت کوین ها ارزش برابری دارند، بلکه در اغلب مواقع که بیت کوین روند صعودی دارد، آلت کوین ها ارزش خود را از دست می دهند. در این زمان ها افرادی که روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند، موفقیت بیشتری نسبت به کسانی که روی آلت کوین ها سرمایه گذاری کرده اند، داشته اند.

این اتفاق در روند نزولی هم صادق است. یعنی زمانی که ارزش بیت کوین کاهش پیدا می کند، ارزش دلاری آلت کوین ها تحت تاثیر قرار می گیرد و کاهش پیدا می کند. در این زمان سرمایه گذاران سعی می کنند برای این که از سرمایه خود محافظت کنند، پول خود را از آلت کوین ها بیرون بکشند و این موضوع باعث ریزش بیشتر قیمت آلت کوین ها می شود.

6. ترید های بیش از اندازه انجام می دهند!

اشتباه دیگری که بین تازه کاران مرسوم است، تریدهای بیش از حد است. این تریدها چه زمانی و بر چه اساسی انجام می شود؟

ترس از دست دادن کل سرمایه (فومو) + نداشتن استراتژی مدیریت ریسک + حرف و حدیث های موجود در اینترنت و شبکه های اجتماعی = ترید بیش از حد

یا میتوان گفت که ترس و طمع زیاد باعث ترید بیش از حد می شود.

این اتفاق چطور رخ می دهد؟

سرمایه گذاران تازه کار، خیلی سریع موضع خود را تغییر می دهند و همین موضوع باعث می شود تا تصمیمات عجولانه بگیرند. با اندکی بالا رفتن قیمت سعی می کنند ارز دیجیتال خود را بفروشند و با اندکی کاهش قیمت آن را بخرند. همین معاملات پشت سر هم و البته بی هدف، باعث می شود ضررهای بزرگ در میان تریدهای کوچک و ناموفق داشته باشند چون به هر حال برای هر تراکنش مقداری به عنوان کارمزد از دست رفته است و حتی شاید قبل و بعد تراکنش آن ها افزایش یا کاهش قیمت رخ داده باشد.

اگر به خود آمدید و دیدید مدام در حال ترید کردن های کوچک و بی هدف هستید، دست نگهدارید و برای مدتی استراحت کنید چون سرمایه شما با تریدهای بیش از اندازه، از دست خواهد رفت. حتما قبل از هر تریدی اهداف خود را مشخص کنید و یکی از استراتژی های سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

ادامه دارد…

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.