کسب درآمد با بیت کوین در شبکه بلاک چین

۷ بازی بلاک چینی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال

  • Huntercoin
  • steem monsters
  • storm play
  • worldopo
  • sweetcoin
  • life : THE ISLAND
  • alien run

برای کسب ارز دیجیتال نیازی نیست لزوما هزاران دلار خرج کنید.

اگر می‌خواهید در حین تفریح کمی پول پس‌انداز کنید، حتما یکی از بازی‌های زیر را شروع کنید. این بازی‌ها کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال را به شما یاد می‌دهند.

اما قبل از شروع معرفی بازی‌ها ، بهتر است کمی درمورد بازی‌های بلاک‌چین صحبت کنیم. 

بلاک‌چین و گیمینگ

فناوری بلاک‌چین می‌تواند تأثیر بسزایی در بازار بازی‌های دیجیتال نیز داشته باشد تا حدی که آن را به یک بازار امن تبدیل کرده که تقلب و دستکاری در آن تقریباً محال است. بازی‌های بلاک‌چینی که درآمدزا هستند آینده صنعت بازی را تشکیل خواهند داد و پیش‌بینی شده که طی سال آینده این بازی‌ها طرفداران زیادی پیدا کنند.

خصوصا در شرایط کنونی و با شیوع و همه‌گیر شدن ویروس کرونا در دنیا، این بازی‌ها می‌توانند گیمر‌ها را از واقعیت محیط زندگی رها کرده و به آن‌ها اجازه تعاملات اجتماعی و حتی کسب درآمد را بدهند.

در حالی که بسیاری از مردم برای به دست آوردن رمزارزها مشغول استخراج و ماین و خرید و فروش هستند، عده کمی با بازی کردن اقدام به درآمدزایی می‌کنند. یکی از ویژگی‌های اصلی در این بازی‌های بلاک‌چینی استفاده از توکن‌های غیرمثلی (NFT) است. NFT به گیمرها اجازه می‌دهد تا دارایی‌های منحصر به فردی در بازی‌ها داشته باشند. آنها می‌توانند این دارایی‌ها را با بازیکنان دیگر معامله کرده و یا از طریق پلتفرم بازی، انتقال دهند.

در ادامه نگاهی به تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌هایی خواهیم انداخت که می‌توانند کیف پول دیجیتال شما را پر از رمزارز کنند.

1 – Huntercoin

قابل نصب روی: ویندوز

اگر شما یک گیمر هستید حتما بازی‌های MMORPG را می‌شناسید. MMORPG مخفف «بازی رول پلی آنلاین چند نفره» است. این بازی معمولا تعداد زیادی بازیکن دارد که در یک دنیا و همزمان حضور دارند.

کریپتوکارنسی باعث شده تا عنوان MMORPG به MMOCG تغییر پیدا کند که مخفف «بازی کریپتوکوین آنلاین چند‌نفره» است. از بازی‌های موفق این ژانر به بازی هانتر‌کوین (Huntercoin) می‌توان اشاره کرد.

به دست آوردن بیت کوین با بازی کردن

XAYA یک پروژه متن‌باز است که توسط شرکت Autonomous Worlds مدیریت و نگهداری می‌شود. تاریخچه XAYA به سال ۲۰۱۱ بر‌می‌گردد زمانی که اعضای تیم اصلی آن به صورت داوطلبانه رهبری پروژه Namecoin را به‌عهده گرفتند. این تیم بعد از آن در سال ۲۰۱۳ اولین بازی بلاک‌چین با نام Huntercoin را تولید کردند. این بازی در فوریه ۲۰۱۴ به‌عنوان یک پروژه آزمایشی ۱ ساله منتشر شد که با اشتیاق زیادی از طرف طرفداران روبرو شد و تا به امروز نیز در حال کار است.

همانطور که از اسم بازی پیدا است شما باید به شکار کوین بروید! یک بازی آنلاین که باید با صدها هزارنفر در تمام دنیا به رقابت بپردازید تا کوین‌های بیشتری را به دست آورید. هانتر‌کوین جزو اولین بازی‌هایی بود که رمز ارز به بازیکنان پاداش می‌داد و هدف ساده‌ای را دنبال می‌کرد: پیدا کردن سکه و کشتن شکارچیان دیگر. البته با از بین بردن رقبا می‌توانید سکه‌های آنها را نیز تصاحب کنید.

این بازی دوبعدی برای بازیکنان دو هدف مشخص کرده است:

۱) سکه‌ها را جمع کنند و به بانک ببرند.

۲) شکارچی‌های دیگر را به قتل برسانند.

برای انجام همه حرکات این بازی، به کمی کریپتو نیاز دارید. اگر یک بازیکن را بکشید، سکه‌های آن‌ها دوباره به فضای بازی باز می‌گردد تا مبارزه ادامه پیدا کند. توکن‌هایی که در این بازی می‌توانید کسب کنید هانترکوین (HUC) نام دارند. شما می‌توانید HUC خود را در Poloniex با بیت‌کوین مبادله کنید.

2 – Steem Monsters

قابلیت نصب بر روی: وب

Steem Monsters یک بازی استراتژیک و مدیریت منابع متفکرانه است که بر اساس فناوری بلاک‌چین ساخته شده و از بازی‌های کلکسیون کارتی محسوب می‌شود. تمام اطلاعات مالکیت کارت و نتایج بازی در بلاک‌چین استیم (Steem) ذخیره می‌شود.

بلاک‌چین استیم در سال ۲۰۱۶ برای قدرت دادن به استیمیت (Steemit)، یک بستر وبلاگ‌نویسی اجتماعی با جوایز رمزارزی، ایجاد شد. در استیمیت، کاربران می‌توانند مقالاتی را که در دفتر توزیع‌شده استیم ذخیره می‌شوند، ارسال کنند.

سازندگان محتوا همچنین با استفاده از دلار استیم (SBD) پاداش می‌گیرند. پاداش‌ها براساس مکانیسم تورم و ارزش ارز دیجیتال استیم آزادانه توزیع می‌شوند.

طبق روال معمول کلکسیون کارت‌ها، تمرکز اصلی این بازی روی جنگ‌ها (مبارزه‌ها) است. برنده‌های تورنومنت‌های مراحل اولیه، می‌توانند انتظار کسب امتیاز و مراحل بالاتر را داشته باشند.

اما برنده‌های تورنومنت‌های مراحل بالاتر، در Steem دلار و کارت‌های خاص جایزه می‌گیرند. این بازی از نظر مفهومی شبیه Magic the Gathering یا Hearthstone است، اما از آنجا که این فناوری مبتنی بر شبکه بلاک‌چین فعالیت می‌کند، بازیکنان می‌توانند بدون دخالت هیچ مرجع متمرکزی کارت‌های خود را بازی کنند.

همچنین می‌توانید یک بازار داشته باشید که در آن امکان خرید، فروش و تبادل کارت‌ها با دیگر بازیکن‌ها برای شما وجود دارد. Steem خود یک توکن کریپتویی است. این توکن در ابتدا ۱۰ سکه ارزش داشت اما اکنون ارزش آن به ۵۰ سکه رسیده است.

یک توکن Steem حداقل ۰.۴۰ دلار و حداکثر ۷.۳۱ دلار ارزش دارد. بازی استیم مانسترز در حال حاضر روزانه K۱.۶ کاربر فعال داشته و یکی از برترین DAppهای سال به‌شمار می‌رود که در رتبه ۱۰ قرار دارد. قرار است با گسترش شبکه بلاک‌چین ترون (Tron)، نام Steem Monsters به “Splinterlands” تغییر یابد.

 

3 – Storm Play

در دسترس برای: اندروید

Storm Play یکی از این بازی‌های مستقل و چالش‌برانگیز است که فضایی جذاب، سرگرم‌کننده و متفاوت را برای صنعت بازی‌های ویدیویی به ارمغان ‌آورده.

این بازی بر روی پلتفرم microtasks ساخته شده و می‌توانید از آن برای کسب درآمد بیت‌کوین، اتر و استورم استفاده کنید. ارزش استورم در بازار ۲۰۰ سکه و ۲۰ دلار است.

در این بازی شما باید وظایف مختلفی را انجام دهید و پس از انجام هر وظیفه، پاداشی دریافت خواهید کرد. شما باید یک بازی انجام دهید، در یک نظرسنجی شرکت کنید و یا به تماشای یک کلیپ بنشینید تا بتوانید رمزارز به دست آورید. با تکمیل وظایف مشخص شده، به بازیکنان Bolts داده می‌شود. این Bolts را می‌توانید به هر سه رمزارز بیت‌کوین، اتر و استورم تبدیل کنید.

در حال حاضر بازی Storm Play تنها برای دستگاه‌های با سیستم عامل اندروید طراحی و تولید شده است اما توسعه‌دهندگان آن وعده داده‌اند که بزودی نسخه iOS را نیز منتشر خواهند کرد.

 

4. Worldopo

در دسترس برای : اندروید و iOS

Worldopo شبیه‌سازی دنیا است. این بازی از معدود بازی‌های کریپتو به شمار می‌آید که همگام با تکنولوژی است. Worldopo دنیای واقعی و مجازی را از طریق بلاک‌چین و تکنولوژی DAG با هم ترکیب می‌کند.

این بازی داده را از گوگل‌مپ می‌گیرد و نقشه خیابان را باز می‌کند تا به بازیکنان اجازه دهد دنیاهای دلخواه خودشان را بسازند و از طریق آنها جایزه و پاداش دریافت کنند.

بازیکنان می‌توانند خیابان‌های واقعی در شهرهای واقعی سراسر دنیا بخرند و امتیاز به‌دست آورند. همانند پوکمون در مونوپولی، کاربران می‌توانند به ساختمان‌ها حمله کنند، برای بدست آوردن قلمروهای جدید بجنگند، با کاربران دیگر همکاری کنند و در پیش برد اقتصاد نقش داشته باشند.

در این بازی کاربران می‌توانند از طریق فارم‌های استخراج درون‌بازی بیت‌کوین، اتر و توکن مخصوص Worldopo یعنی WPT کسب کنند. علاوه بر این، منابعی که در طول بازی و در مناطق مختلف به دست می‌آورند، می‌توانند در مزایده درون بازی مفید واقع شوند.

در مزایده درون بازی، شما منابع خود را با دیگر گیمرها به مزایده می‌گذارید و می‌توانید با آن‌ها، سرویس‌های ویژه، منابع دیگر یا مناطق و قلمروهای دیگر را بدست آورید. با پیشروی در طول بازی و تسخیر کردن محله‌ها و مکان‌های مختلف ثروت بدست می‌آورید و این ثروت با فعالیت شما، بالا و بالاتر می‌رود.

درون بازی، سه منبع اصلی وجود دارد که شامل Qubits، پول نقد و مغز می‌شود و با واحد پول الماس یا Gem می‌توان به مبادله آنها پرداخت. این منابع را می‌توان در خیابان‌ها و مناطق مختلف شهر پیدا کرد. این در حالی است که Gem یا الماس، توسط رمز ارزهای واقعی پشتیبانی می‌شوند.

5. Sweatcoin

قابل نصب روی: اندروید و iOS

ما در عصری زندگی می‌کنیم که ارزهای دیجیتال یکی پس از دیگری ظهور کرده و هر یک در تلاشند تا راه خود را به زندگی روزمره ما باز کنند.

ایجاد انگیزه برای تمرین و ورزش به خودی خود کار آسانی نیست. هوای سرد، صبح‌های تاریک و رختخواب‌های گرم دست به دست هم می‌دهند که ما را به تنبلی وادار کنند.      

اما اگر برای آن به شما پول پرداخت کنند چطور؟ برای انگیزه دادن به شما کمکی می‌کند؟                                        
این دقیقا همان پیشنهادی است که Sweatcoin می‌دهد.  Sweatcoinارز دیجیتالی است که به ازای فعالیتتان به شما ارز Sweat پرداخت می‌کند. برای به دست آوردن این ارز دیجیتال، ابتدا باید اپلیکیشن Sweatcoin را دانلود کرده و آن را همیشه بر روی تلفن همراه خود در حال اجرا نگه دارید.

هر زمانی که بیرون از خانه راه می‌روید یا در حال دویدن هستید، این اپلیکیشن گام‌های شما را مانیتور می‌کند و بر اساس تعداد آنها ارز دیجیتال  Sweat به شما پرداخت خواهد کرد. به ازای هر ۱۰۰۰ قدمی که برمیدارید کمتر از ۱  Sweatدریافت می‌کنید.

شما نمی‌توانید Sweatcoin را تبدیل کنید، هیچ بلاک‌چینی برای این کار وجود ندارد. اما بعد از رسیدن به مقادیر مشخصی از این کوین، می‌توانید تجهیزات مختلفی نظیر تجهیزات ورزشی را خریداری کنید.

آنتون درلیاتکا (یکی از بنیان‌گذاران این ارز دیجیتال) درباره این نوآوری مدعی می‌شود که هدفش کمک به افراد برای غلبه بر تمایل انتخاب لذت‌‌های آنی (نظیر خوردن پیراشکی و یا تماشای فیلم) بر فعالیت‌های مفید روزمره‌ای است که اثرات مثبت آن در بلندمدت پدیدار می‌شود. چراکه کاربران با دریافت امتیاز برای خرید محصولات مختلف، انگیزه بیشتری برای فعالیت جسمی پیدا می کنند.

6. Life: The Island

قابل دسترسی روی: وب

اکثر گیمرها بازی‌های با تم دزد دریایی را دوست دارند، حالا تصور کنید که حین لذت بردن از این بازی ارز دیجیتال هم به‌دست آورید. این بازی در قرن ۱۷ در دوره دزدان دریایی اتفاق می‌افتد. در ابتدای این بازی هیچ کالایی وجود ندارد و شما باید با استخراج یا با استفاده از مواد تشکیل‌دهنده بازی، آنها را بسازید.

در طول بازی، شما باید کاراکتر خود را با انجام وظایف و چالش‌هایش، سیر، سیراب و سلامت نگه دارید. ارز این بازی لودوم (Ludum) است که با نماد اختصاری (LDM) نمایش داده می‌شود. برای خرید آیتم‌ها و سرویس‌های بازی نیز می‌توانید از این ارز استفاده کنید.

نکته جالب توجه اینکه لودوم ارزی است که در صرافی‌های مختلف هم خرید و فروش می‌شود و شما با به دست آوردنش از طریق بازی برای خود درآمدزایی خواهید کرد. همچنین، این رمزارز را می‌توانید با دو رمزارز اتردلتا (EtherDelta) و یوبیت (U-Boot) نیز مبادله کنید. بازیکنان حین بازی کردن می‌توانند با استفاده از توکن Ludem آیتم‌های بازی را از سایر بازیکنان یا فروشگاه خریداری کنند.

توسعه‌دهندگان قسمتی از چیزی که در فروشگاه به فروش می‌رسد را برمی‌دارند، همچنین برای مواردی که در محدوده آنها فروخته می‌شوند مالیات در نظر می‌گیرند. اگر شما به عنوان یک بازرگان در بازی می‌خواهید از پرداخت این مالیات اجتناب کنید، باید جزیره خود را بخرید و واقعا خود را برای این بازی آماده کنید.

7. Alien Run

قابل نصب روی: اندروید و iOS

این بازی با اینکه گیم‌پلی ساده‌ای دارد و نمونه آن را در صدها بازی موبایلی دیگر شاهد بود‌ه‌ایم با یک تفاوت بزرگ همراه است؛ اینکه در این بازی شما ساتوشی جمع‌آوری می‌کنید. بازی ساده اما اعتیادآوری که به این راحتی‌ها نمی‌توان از آن دست برداشت.

بازی Alien Run برای اولین بار، سه سال پیش و توسط یک استودیوی توسعه‌دهنده بازی‌های موبایل که با شرکت Bitcoin Aliens (یک وب‌سایت شناخته‌شده) همکاری کرده‌ بود، منتشر شد. اگر از بازی‌های کلاسیک ادامه‌دار لذت می‌برید، بازی Alien Run به شما پیشنهاد می‌شود.

شما نقش دونده بازی را دارید که باید بدون اینکه به موانع سر راه برخورد کنید، بپرید و جاخالی دهید. با عبور از مراحل، شما قدرتمند شده و توانایی‌های بیشتری کسب می‌کنید و از همه مهم‌تر، در پایان هر مرحله قادر خواهید بود جایزه دریافت کنید.

سختی مراحل به مرور زمان بیشتر می‌شود اما به همان میزان ارزش جوایز و بیت‌کوین‌ها نیز افزایش می‌یابد. شما می‌توانید در هر ساعت، ۲ دست ۱۰ مرحله‌ای بازی کنید و در هر دست، مراحل روزانه و آنلاینی خواهید داشت که با انجام آن‌ها و البته انجام مراحل بازی، می‌توانید تا ۱۰٫۰۰۰ ساتوشی امتیاز و پاداش جمع‌آوری کنید. این پاداش‌ها زمانی به شما تعلق پیدا می‌کنند که هر مرحله را به اتمام رسانده باشید.

قهرمان اصلی در این بازی، فردی به اسم Daniel D’Alien است که از توانایی‌های مختلفی برخوردار است. به عنوان مثال، می‌تواند بپرد، بچرخد، جاخالی بدهد و البته با افزایش و بالا بردن توانایی‌هایش، به شخصیتی بهتر و سریع‌تر تبدیل شود.

کنترل شخصیت Daniel D’Alien  در صدها مرحله بازی که به‌صورت شخصی‌سازی‌شده طراحی و ساخته شده‌اند، بسیار عالی و لذت‌بخش است. گفتنی است که ماجراجویی Daniel D’Alien می‌تواند تا بی‌نهایت ادامه داشته باشد.

تمام گیمرها، باید این بازی را بدون هیچ وسیله و ابزار اضافی آغاز کنند و دستیابی به آیتم‌ها و ابزار به‌دردبخور و مفید مانند اورب‌ها (Orbs)، کارت‌های ترامپ و البته کارت‌های اسرارآمیز در طول مراحل امکان‌پذیر شد. شما می‌توانید این آیتم‌های مفید را یا از گیمرهای دیگر‌ یا از فروشگاه بازی تهیه کنید.

توجه داشته باشید که شما در بازی، الزاما نباید به عنوان نفر اول شناخته شوید، بلکه برنده اصلی کسی است که بیشترین اورب را در اختیار داشته باشد.

منبع: blocksdecoded

سوالات متداول

بازی بلاک‌چینی چیست؟

بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین، برای پیاده‌سازی بستر بازی یا ارائه مدل درآمدی از این فناوری استفاده می‌کنند.

بلاک‌چین چه کاربردی در بازی‌ها دارد؟

با استفاده از فناوری بلاک‌چین در صنعت بازی‌های کامپیوتری می‌توان مالکیت کامل جوایز، دارایی‌ها، غنایم و اداره یک بازی را در اختیار کاربران آن قرار داد.

چه رمزارزهایی بهترین ارزهای حوزه بازی‌های بلاک‌‎چینی هستند؟

برترین رمزارزهای حوزه بازی (به لحاظ حجم بازار) را می‌توانید از وبسایت کوین‌مارکت‌کپ ببینید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.