تراست والت

کیف پول تراست ولت + آموزش تصویری ساخت Trust Wallet

در دنیای رمزارزها، نگهداری ارزها، توکن‌ها و هر دارایی رمزنگاری شده بر بستر بلاک چین، چالشی چند جانبه است. در عمل شما، یک هش Hash با کاراکترهای زیادی دارید که می‌تواند حتی ده‌ها یا صدها هزار دلار بیارزد. نحوه‌ی نگهداری، امنیت آن، سهولت دسترسی و جابه‌جایی، تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبانی و همه‌ی موضوعات از این دست، چالش‌هایی است که با آن مواجهیم.

آموزش تراست والت

این روزها، این چالش‌ها تا حدودی با معرفی ولت کیف‌های پول دیجیتالی آنلاین Digital Wallet حل شده است. در حال حاضر، صدها ولت در دسترس همه‌ی فعالان فضای ارزهای دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم که یکی از کیف‌ پول‌های دیجیتالی معروف، یعنی کیف پول تراست ولت را معرفی کنیم. نحوه‌ی کار،‌ امنیت، مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد.

معرفی تراست ولت و تاریخچه آن

ساده‌ترین توصیفی که می‌توانیم درباره‌ی تراست ولت Trust Wallet ارائه کنیم این است: تراست ولت یک کیف پول رمزنگاری شده است که امکان ذخیره و ارسال انواع رمزارز از جمله بیت کوین و اتریوم را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن را ویکتور رادچنکو Viktor Radchenko برنامه نویس اوکراینی، در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد.

در طی دو سال که این برنامه‌نویس مشغول کار روی شبکه‌ی اتریوم بود و توانست این اپلیکیشن را برای ذخیره‌سازی و انتقال رمزارز طراحی کند.

ویکتور درچکنو

تراست ولت یک کیف پول رایگان است و برخلاف بسیاری از کیف پول‌های رمزارز برای مبتدیان مناسب است،‌ این اپلیکیشن به خوبی سازماندهی شده است و طراحی خوبی هم دارد. در واقع، فلسفه‌ کاری این کیف پول بر مبنای سادگی و دسترسی برای همه‌ی کاربران و فعالان پول‌های مجازی است.

همچنین همه‌ کاربران می‌توانند به راحتی پول‌های دیجیتالی خود را از تراست ولت به حساب اکسکوینو و کیف پول همان حساب انتقال دهند و برعکس.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست؟

امنیت تراست ولت

تا اینجا کمی درباره کیف پول تراست یاد گرفتیم اما یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که آیا استفاده از این اپلیکیشن امن است؟

بگذارید ابتدا درباره‌ انواع کیف پول صحبت کنیم. کیف پول‌ها به دو دسته‌ تقسیم می‌شوند، کیف پول‌های سرد و کیف پول‌های گرم. کیف پول سرد، کیف پولی است که کلیدهای شما را در فضای آفلاین نگهداری می‌کند و هکرها به آن دسترسی ندارد. برای نمونه می‌توان از کیف پول‌های کاغذی یا کیف پول‌های سخت‌افزاری نام برد.

امنیت تراست ولت

کیف پول‌های گرم به اینترنت متصل می‌شوند و قابلیت نصب روی گوشی موبایل و انواع کامپیوترها را دارند.

تراست ولت در دسته‌ کیف پول‌های گرم قرار می‌گیرد و در میان این نوع از کیف پول‌ها، کیف پول نسبتا امنی به حساب می‌آید. رمزگذاری‌های این کیف پول به قدرت نمونه‌های امنیتی‌ است که برای کارهای نظامی و اطلاعاتی استفاده می‌شود و کلیدهای خصوصی تمام کاربران در سطح امنیتی یک بانک معتبر نگه‌داری می‌شوند.

شما می‌توانید برای دسترسی به این کلیدها از ابزارهایی مانند فیس آی‌دی FACE ID و تاچ‌آی‌دی TouchID و رمزهای عبور معمولی استفاده کنید. نکته‌ مهم در این زمینه این است که بخشی از امنیت این کیف پول به امنیت تلفن همراه شما و اینکه از کلیدهای خود به درستی حفاظت کنید، بستگی دارد. اما به هرحال درنظر داشته باشید که تراست ولت یک کیف پول آنلاین است و هر کیف پول آنلاین در معرض هک قرار دارد.

امنیت کیف پول تراست ولت

نکته‌ جالب دیگری که موجب می‌شود امنیت تراست ولت افزایش یابد این است که کاربران ملزم به احراز هویت نیستند. همچنین هیچ دسترسی‌ و اطلاعاتی به ابزارها و بخش‌های مختلف گوشی همراهتان به‌صورت الزامی از شما نمی‌خواهد. به زبان روشن‌تر، هیچ اطلاعاتی که مشخص‌کننده‌ هویت شما باشد، به‌طور مستقیم روی شبکه و سرورهای تراست ولت ذخیره نمی‌شود.

نکته‌ی مهمی که درباره‌ی امنیت تراست قابل توجه است این است که این ولت، کیف پول رسمی صرافی دیجیتال، بایننس Binance به حساب می‌آید. بایننس کل پروژه‌ی این کیف پول را سال ۲۰۱۸ از درچکنو خرید.

این صرافی یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیاست و همین موضوع تا حد زیادی به اعتبار و امنیت این کیف پول اضافه کرده است. احتمالا پرکاربرترین کیف پول کنونی دنیای رمزارزها تراست ولت است.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست؟

آیا تراست ولت برای ایرانی‌ها یک کیف پول امن محسوب می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم که این ولت به صرافی بایننس تعلق دارد. تحریم‌های ضد ایرانی، موجب شده که افراد نه فقط ساکنین ایران بلکه بسیاری با هویت ایرانی نیز از فعالیت در این صرافی منع شوند و حساب‌هایشان بسته شود و دیگر اجازه باز کردن حساب نداشته باشند.

با وجود اینکه تراست ولت به احراز هویت نیازی ندارد ولی باز کردن آن با IP ایران برای شما دردسرساز خواهد بود و به پروکسی یا VPN نیاز دارید. ضمن اینکه به محض آشکار شدن هویت ایرانی صاحب کیف پول، ممکن است برای همیشه این کیف پول بسته شود.

تراست ولت ایران

ماجرا برای ما ایرانی‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. در صورتی‌که مشکلاتی مثل حمله‌ی هکری، تلاش برای تصاحب حساب از سوی مهاجمان و… پیش بیاید که شما می‌بایست با پشتیبانی تراست ولت تماس بگیرید. در اینجا نیز مجددا خطر لو رفتن تابعیت شما وجود دارد و به جای حل مشکل کیف و هر آنچه در آن دارید از دست خواهد رفت.

به همین خاطر شما در عمل نمی‌توانید از خدمات تراست ولت استفاده کنید. به‌نظر می‌رسد به دلیل مسائل جانبی این کیف نمی‌تواند برای ایرانیان امن به نظر آید. بنابراین استفاده کیف پول‌های داخلی مثل آنچه که اکسکوینو برای کاربران ایرانی فراهم کرده است، امن‌تر خواهد بود.

آموزش نصب و راه‌اندازی تراست ولت

برای استفاده از تراست ولت لازم است ابتدا این کیف پول را نصب کنید. متاسفانه فقط روی تبلت و گوشی همراه می‌توان از این کیف پول استفاده کرد و نسخه‌ کامپیوتری آن در دسترس نیست. به خاطر داشته باشید بهتر است برای نصب آن از منابع معتبر مانند وب سایت تراست ولت، گوگل پلی و اپ استور استفاده کنید. برای تمام سیستم‌های عامل تلفن همراه تراست ولت در دسترس است.

پس از نصب نرم افزار باید کیف پول خود را بسازید:

۱- اپلیکیشن را باز کنید و روی گزینه‌ی create a new wallet کلیک کنید. در صورتی که قبلا کیف پول تراست داشته‌اید می‌توانید از گزینه‌ی I already have a wallet استفاده کنید.

نصب و راه اندازی تراست ولت 1

۲- حال باید شرایط و قوانین تراست ولت را مطالعه کنید و روی گزینه‌ I have read and accept to the Terms of Service and privacy policy کلیک کنید.

نصب و راه اندازی تراست ولت 2

۳- در این مرحله پیغام Back up your wallet now نمایش داده می‌شود و سیستم به شما اعلام می‌کند، دوازده کلمه در مرحله بعد به شما نمایش داده می‌شوند.

نصب و راه اندازی تراست ولت 3

۴- دوازده کلمه با ترتیب مشخصی نمایش داده می‌شود. باید این کلمات را به ترتیب جایی یادداشت کنید. سپس باید تیک عبارت I understand that if I lose my recovery words. I will not be able to access my wallet را بزنید و سپس روی continue کلیک کنید.

نصب و راه اندازی تراست ولت 4

تذکر مهم: بهتر است جایی که این اطلاعات را ذخیره می‌کنید، قابلیت اتصال به اینترنت را نداشته باشد. کاغذ بهترین گزینه برای نوشتن این کلمات است و از امنیت محل نگهداری آن مطمئن شوید. گرفتن عکس یا یادداشت در نوت تلفن همراه می‌تواند خطرساز باشد.

۵- در این مرحله اپلیکیشن از شما می‌خواهد که این کلمات را با ترتیبی که نمایش داده بود، ثبت کنید و سپس با زدن روی continue کلیک کنید.

نصب و راه اندازی تراست ولت 5

۶- پیغام wallet created روی صفحه نمایش، نمایش داده می‌شود و باید روی done کلیک کنید تا کار ساختن کیف پول تمام شود.

نصب و راه اندازی تراست ولت 6

آموزش کار با تراست ولت

تراست ولت قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربرانش گذاشته است و می‌توانید کارهای مختلفی را به سادگی با آن انجام دهید. در ادامه به تعدادی از این قابلیت‌ها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چگونه یک ارز را به لیست اضافه کنیم؟

اضافه کردن یک ارز جدید به تراست ولت بسیار ساده است. می‌‌توانید در پایین صفحه اصلی اپلیکیشن گزینه‌ی add tokens را انتخاب کنید. در صفحه‌ی جدیدی که باز می‌شود، تعداد زیادی توکن وجود دارد و بالای صفحه می‌توانید توکن‌ها را سرچ کنید. پس از پیدا کردن توکن مورد نظرتان کافی است روی فعالسازی آن کلیک کنید و آن را به حالت فعال در بیاورید.

چگونگی ارسال و دریافت ارزدیجیتال

اگر می‌خواهید ارز دیجیتالی را از کیف پول خود به کیف پول دیگری ارسال کنید یا توکنی را دریافت کنید، می‌توانید از گزینه‌های send و receive استفاده کنید. این گزینه‌ها بالای صفحه اصلی قرار دارند. در ادامه به مراحل ارسال و دریافت اشاره می‌کنیم:

ارسال رمز ارز:

روی send کلیک کنید، ارزهای دیجیتال موجود در کیف پولتان نمایش داده می‌شود.

نصب و راه اندازی تراست ولت 7

روی رمزارزی که می‌خواهید انتقال دهید کلیک کنید.

در این مرحله، آدرس مقصد را در قسمت recipient address را وارد کنید یا روی آیکون اسکن آدرس کلیک کنید. در قسمت amount ustd هم مبلغی که قصد انتقالش دارید را وارد کنید و سپس روی continue کلیک کنید.

ارسال و دریافت ارز دیجیتال در تراست ولت

در این مرحله تراکنش شما نمایش داده می‌شود، اطلاعات را بررسی کنید و روی confirm کلیک کنید.

نصب و راه اندازی تراست ولت 8

دریافت رمز ارز:

روی receive کلیک کنید و ارز دیجیتالی مدنظرتان را انتخاب کنید.

نصب و راه اندازی تراست ولت 9

بعد از انتخاب رمزارز مورد نظر، صفحه‌ی زیر برای شما باز می‌شود. در صورت اطمینان از درستی رمزارز انتخابی روی گزینه‌ی receive کلیک کنید

نصب و راه اندازی تراست ولت 10

در این مرحله آدرس کیف پول شما نمایش داده می‌شود و کیو آر کد QR code آن هم در دسترس خواهد بود. می‌توانید به کمک گزینه‌ی copy آن را کپی کنید یا روی گزینه‌ی share کلیک کنید و آدرس را با کسی که می‌خواهد پول را برای شما ارسال کند به اشتراک بگذارید.

نصب و راه اندازی تراست ولت 11

خرید و فروش ارز دیجیتال روی تراست ولت

شما در تراست ولت می‌‌توانید به سادگی فروش و خرید ارز دیجیتال انجام دهید. برای خرید هر کوین یا توکنی باید به شبکه‌های پرداخت وصل بود. تراست ولت به شبکه‌های پرداخت متعددی مانند مون‌پی ‍MoonPay، سیمپلکس Simplex و مرکوریو Mercuryo متصل است.

خرید و فروش ارز دیجیتال روی تراست ولت

بنابراین امکان خرید و فروش در این شبکه وجود دارد. همچنین با تمامی رمزارزهایی که با استاندارد ERC20 کار می‌کنند می‌توانید خرید اتریوم انجام دهید یا اتریوم خود را به آن‌ رمزارزها تبدیل کنید. این امکان برای ارزهایی با استاندارد ‌‌BEP20 و مبادله‌ با بایننس کوین نیز وجود دارد.

سواپ ارز دیجیتال در تراست ولت

پیش از پیوستن پروژه‌ی تراست ولت به بایننس، یک صرافی غیرمتمرکز درون این کیف پول دیجیتال طراحی شده بود. اکنون نیز که تراست ولت به صرافی غیر متمرکز بایننس نیز متصل است، همه‌ی کاربران این امکان را دارند که توکن‌های خود را از این طریق عوض یا سواپ Swap کنند.

سواپ ارز دیجیتال در تراست ولت

البته باید توجه داشت که برای سواپ باید شبکه‌های دو توکن با یکسان باشد. برای این کار کافی است که روی گزینه‌ Swap کلیک کنید. تب جدیدی برایتان باز می‌شود که می‌توانید از میان توکن‌هایی که برای این کار تایید شده، انتخاب کرده و سواپ کنید.

اکسچنج ارز دیجیتال در تراست ولت

نظر به اینکه تراست ولت و بایننس تقریبا از همه‌ی رمزارزها و محصولات و خدمات پولی و مالی بلاک‌چینی پشتیبانی می‌کند، شما می‌توانید که برای تبدیل هر توکنی به توکن دیگر سفارش Order ثبت کنید و در صورت وجود خواهان چنین سفارشی، این امر محقق شود.

برای این کار هم باز هم باید روی Swap کلیک کنید. در تب جدید روی گزینه‌ی Exchange لمس کنید. امکان ثبت سفارش در این بخش را خواهید داشت.

اکسچنج تراست ولت

باید توجه داشت که این امور، مانند هر تراکنش دیگری چه در بستر ارزهای سنتی چه در بستر ارزهای دیجیتالی رایگان نیست و مستلزم پرداخت کارمزد تراکنش Transaction fee است. هرچند به‌طور معمول هزینه‌ی این کارمزد چندان بالا نیست.

آموزش استیک ارز دیجیتال در تراست ولت

امکان سود کردن از راه استیک ارز دیجیتال نیز در تراست ولت فراهم است. برای این امر در نوار ابزار پایین روی گزینه‌ی Discover لمس کنید. آنگاه خدمات مختلفی که در این بخش در دسترس است، مشاهده خواهید کرد. گزینه‌ی نخست در دسترس، Staking خواهد بود.

با کلیک روی See All می‌توانید لیستی از توکن‌ها و ارزهای دیجیتالی ببینید که در بستر تراست ولت قابل استیک کردن است. میزان سود سالانه APR زیر هر یک از توکن‌ها درج شده است. با واریز توکن‌ها به ولت‌تان می‌توانید سرمایه‌گذاری در این بخش را شروع کنید.

برای مثال فرض کنید، می‌خواهید ارز ترون را در تراست ولت وارد فرایند استیکینگ کنید:

از پایین منو روی گزینه‌ی discover زده و در بخش staking لیستی از ارزهایی را که این فرایند برایشان قابل اجرا است، می‌بینید.

انتخاب ارز برای استیک کردن

بعد از انتخاب ارز به صفحه زیر هدایت می‌شوید و کلیک بر روی گزینه‌ی more می‌توانید به بخش stake Details بروید.

آموزش استیک کردن

در این مرحله جزئیات استیک را باید وارد کنید.

حالا نوبت این است که میزان ارزی را که قصد دارید، استیک کنید و استخر مورد نظر را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه‌ی Continue بزنید.

انتخاب میزان استخر

در انتها هم اطلاعات وارد شده را چک کرده و بعد از تایید آن را Confirm کنید.

تایید تراکنش

کارمزد و سرعت تراکنش‌ها در تراست ولت

بیشتر خدمات تراست ولت برای همگان رایگان است. هر چند اگر در آینده‌ نزدیک کارمزدی برای همه‌ی خدمات دریافت شود، امر عجیبی نخواهد بود. این نیز نوعی درآمدزایی از خدمات دیجیتالی است. بارها نیز این تغییر را در اپ‌ها و سایت‌های مختلف دیده‌ایم. اما آنچه که برای جابه‌جایی و مبادلات رخ می‌دهد، رایگان نیست.

در واقع، در شبکه‌های مختلف پرداخت بسته به شلوغی شبکه،‌ سرعت رسیدن حواله‌ها، نوع و میزان بزرگی جابه‌جایی کارمزدهای مختلفی اخذ می‌شود. بنابراین تراست ولت نیز ناگزیر است که کارمزد دریافت کند. در تراست ولت شما می‌توانید میزان کارمزد پرداختی را مدیریت کنید.

کارمزد تراست ولت

کافی است به بخش Setting بروید و گزینه‌ی transactions را انتخاب کنید. در این بخش، سه گزینه‌ برای برگزیدن دارید:

۱- Cheap ارزان، با سرعتی پایین و هزینه‌ای پایین تبادلات شما انجام شود.

۲- Regular عادی، معمولا بهترین وضعیت ممکن است. گرفتن کارمزدی معقول، با سرعتی متعادل، که بسته به شرایط می‌تواند کم و زیاد شود.

۳- Fast سریع، حالتی سرعت تبادل بالاست و همچنین کارمزد کسر شده نیز گران خواهد بود. هرکس بسته به اهمیت تراکنش و مقدار زمان و هزینه‌ای که می‌تواند صرف کند، گزینه‌ی معقولش را می‌تواند انتخاب کند.

برای نمونه یک هولدر در بیشتر مواقع نیازی ندارد، خیلی سریع عمل کند بنابراین گزینه‌ی ارزان برای او کاملا مناسب است؛ در مقابل یک تریدر باید با سرعت عمل کند چون برای او لحظات بسیار مهم خواهد بود، هزینه‌ی بالا در ازای سرعت‌العمل بالا برای او توجیه اقتصادی دارد.   

این ولت از کدام ارزها پشتیبانی می‌کند؟

تراست ولت بیش از یک میلیون ارز دیجیتال و ۵۳ سیستم بلاک چین مختلف را پشتیبانی می‌کند و یک انتخاب بسیار عالی برای کسانی است که می‌خواهند ارزهای متنوعی را نگهداری کنند. تنوع ارزهای قابل نگهداری در این کیف پول، نسبت به سایر کیف پول‌ها بسیار زیاد است و همین موضوع آن را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده است.

ارزهای قابل پشتیبانی تراست ولت

هر ارزی که فکرش را بکنید، از بیت کوین BTC تا اتریوم ETH،  بایننس کوین BNB و استیبل کوین‌های مختلف در این کیف پول قابل نگهداری است.

رمزگذاری تراست ولت

فعال کردن رمز عبور یکی از کارهایی است که برای افزایش امنیت کیف پول در دسترس است. این کار باعث می‌شود اگر دستگاهتان در اختیار کسی قرار بگیرد اطلاعات کیف پول فاش نشود. در ادامه درباره‌ی نحو فعالسازی رمزها صحبت می‌کنیم:

  • قدم اول‌: ‌ابتدا روی setting کلیک کنید.
  • قدم دوم: روی security بزنید.
  • قدم سوم: گزینه‌ passcode را فعال کنید.
  • قدم چهارم: در اینجا باید یک پسورد یا گذره‌واژه شش کاراکتری انتخاب کرده و وارد کنید.
  • قدم پنجم: پسورد را مجددا تایپ کنید.
  • قدم ششم: در صفحه‌ی نمایش داده شده چند گزینه در مقابل شماست. می‌توانید گذرواژه را غیرفعال کنید یا با کلیک روی auto-lock آن را انتخاب کنید که برنامه پس از چند دقیقه استفاده نشدن قفل شود. فعال کردن این گزینه حتما پیشنهاد می‌شود. به‌ويژه که آن کسانی‌که ممکن است گوشی‌شان در دسترس دیگران قرار بگیرد.‌

بازیابی و بکاپ گیری از تراست ولت

یکی از راه‌هایی که برای تامین امنیت بیشتر کیف پول در دسترس کاربران قرار دارد تهیه‌ی یک نسخه پشتیبان است. در ادامه این مطلب یاد خواهیم گرفت چطور از کیف پولتان نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنیم.

  • قدم اول: در صفحه اصلی برنامه وارد setting  شوید.
  • قدم دوم: روی wallets کلیک کنید، ولت‌های موجود روی اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. روی سه نقطه‌ای که بغل اسم کیف پولی که می‌خواهید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید بزنید.
بکاپ گیری از تراست ولت
  • قدم سوم: روی عبارت show secret phrase بزنید.
بکاپ گیری تراست ولت
  • قدم چهارم: در ادامه پیامی نمایش داده می‌شود که اخطارهای لازم درباره‌ی ثبت و گم نکردن ۱۲ کلمه‌ای که به عنوان عبارت بازیابی در اختیار شما داده خواهد شد را نمایش می‌دهد. باید تیک اخطارها را بزنید و روی continue کلیک کنید. به خاطر داشته باشید بدون وجود این کلمات نخواهید توانست کیف پولتان را بازیابی کنید.
  • قدم چهارم: در ادامه ۱۲ کلمه نمایش داده می‌شود که باید آن‌ها را به ترتیب روی کاغذ بنویسید و در جای امنی نگهداری کنید.

تراست ولت و صرافی غیرمتمرکز DEX

تراست ولت از نخستین‌های عرصه‌ی نمایش صرافی‌های غیرمتمرکز بود و دنیای کریپتو را با این مفهوم آشنا کرد. در ابتدا فقط با اتریوم و شبکه‌ی آن کار می‌کرد. سپس با پیوستن به بایننس شرایط تغییر کرد و DEX تراست ولت به صرافی نامتمرکز گسترده‌ای بدل شد.

صرافی dex

همچنین این نقطه‌ی پایان نبود با صرافی‌های غیرمتمرکز دیگری مانند کایبرنتورک KyberNetwork نیز وارد همکاری شد. در واقع، شما با داشتن تراست ولت، به یک صرافی امن نامتمرکز متصلید و می‌توانید همه‌ی آن اموری که در صرافی‌های متمرکز انجام می‌دهید با گوشی در دست‌تان به‌خوبی اجرا کنید.

ولت کانکت wallet connect در کیف پول تراست

پروتکلی متن باز Open Source در تراست ولت با نام ولت‌کانکت WalletConnect تعریف شده است که کاربران را قادر می‌سازد تا از راه کیوآر کد یا دیپ لینک Deep Link اپ‌های نامتمرکز DApp را به این کیف پول متصل کنند. در نتیجه این کیف پول دیجیتالی یک مرورگر غیرمتمرکز برای اتصال به همه‌ی فعالیت‌ها و خدمات و رویدادهای مربوط به دنیای بلاک‌چین و رمزارز خواهد بود.

ولت کانکت wallet connect

از سوی دیگر، نتیجه‌ی تمرکززدایی از این ارتباط‌ها به ‌طور واضح افزایش ایمنی کاربران را در پی خواهد داشت. در زمان بهره بردن از این امکان برای کلید خصوصی یا کلمات بازیابی درخواستی داده نمی‌شود. به مدد ولت‌کانکت در چارچوب تراست‌ولت می‌توانید از سرویس‌های پنکیک‌سواپ PancackSwap، یونی سواپ UniSwap و… بهره ببرید.

ارز دیجیتال تراست والت TWT

تراست والت توکن با نماد TWT یک توکن کاربردی-حاکمیتی با استاندارد BEP-20 است که مزایای و مشو‌ق‌های زیادی برای طرفداران کیف پول تراست والت فراهم می‌کند.

داشتن توکن‌های TWT مزایای زیادی را در هنگام استفاده از این کیف پول برای شما فراهم می‌کند؛ مزایایی چون تخفیف در هزینه خدمات DEX و کارمزد خرید رمزارز درون شبکه.

از دیگر مزایای هولد کردن این توکن، توانایی در مدیریت برنامه‌های آتی تراست والت است. به طور کلی هر توکن برای شما حکم یک رای را دارد.

twt

ارز دیجیتال TWT در ابتدای کار خود با استاندارد BEP-2 در زنجیره بایننس راه‌اندازی شد اما در سال ۲۰۲۰ با تغییر شبکه مادر خود به شبکه هوشمند بایننس به یک توکن BEP-20 تبدیل شد.

توکنومیک

طبق داده‌های سایت کوین مارکت کپ، در حال حاضر ارز دیجیتال TWT به ارزش ۱.۱ دلار به ازای هر توکن با حجم بازار ۳۱۸ میلیون دلاری در رتبه ۱۵۵ برترین رمزارزها ایستاده است.

این دارایی هیچ عرضه اولیه‌ای ICO/IDO نداشت و به هر کسی که از طریق لینک رفرال برنامه تراست والت را به دوستان خود معرفی می‌کرد به صورت رایگان هدیه داده می‌شد.

در ابتدا قرار بود میزان کل عرضه این دارایی ۹۰ میلیارد واحد باشد اما این تعداد با استفاده از یک قرار‌داد هوشمند سوزانده شد و به یک میلیارد توکن کاهش یافت.

در حال حاضر، کل عرضه ۱ میلیارد تعیین شده است و حدودا یک چهارم آن در گردش است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این توکن عرضه محدودی ندارد و هر چند وقت یکبار عرضه آن بیشتر می‌شود.

کل عرضه رمزارز TWT به شکل زیر توزیع خواهد شد:

  • ۴۳ درصد برای گردش در بازار (۴۳۰ میلیون توکن)
  • ۱۵ درصد برای توسعه‌دهندگان (۱۵۰ میلیون توکن)
  • ۱۲ درصد برای جامعه این اکوسیستم (۱۲۰ میلیون توکن)
  • ۳۰ درصد برای ذخیره (۳۰۰ میلیون توکن)

نکته جالب این است که هیچ توکنی به اعضای تیم تخصیص نیافته است.

کاربردهای توکن TWT

ارز دیجیتال TWT یک توکن حاکمیتی است که برای تصمیم‌گیری‌هایی چون پشتیبانی از بلاک‌چین‌های مختلف و باقی ویژگی‌های کاربردی تراست والت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین از توکن TWT می‌توان به عنوان یک روش پرداخت در صرافی‌های غیرمتمرکز و تکمیل تراکنش‌های برنامه‌های غیرمتمرکز DApp با کارمزد کم استفاده کرد.

کاربرانی که به ارز دیجیتال TWT و کیف پول آن علاقمندند می‌توانند در فرآیندهایی چون استیک کردن یا تامین نقدینگی این دارایی شرکت کنند تا یک جریان درآمد غیر‌فعال داشته باشند.

پس به صورت کلی ارز دیجیتال TWT چهار کاربرد مهم از جمله حاکمیت، ابزار پرداخت، کسب پاداش یا تخفیف و استیک کردن دارد.

تیم پروژه TWT

پروژه تراست والت در سال ۲۰۱۷ توسط ویکتور رادچنکو Victor Radchenko راه‌اندازی شد.

رادچنکو پیش از این پروژه به عنوان مهندس و توسعه‌دهنده در شرکت‌های فناوری مختلفی فعالیت می‌کرد و در سال ۲۰۱۳ نیز تراکر پث Trucker Path را با محوریت جامعه کامیون‌داران و موسسات لجستیکی تاسیس کرد.

دلایل یکتایی ارز دیجیتال TWT

همانطور که در متن چندین بار اشاره شد، TWT یک توکن کاربردی است و هیچ‌گونه کاربردی خارج از شبکه تراست والت ندارد.

جدا از این مسئله، از آنجایی که این ارز دیجیتال با استاندارد BEP-20 ساخته شده است، می‌توان آن را به هر کیف پولی که از این استاندارد پشیبانی می‌کند، ارسال کرد.

به همین واسطه می‌توان از آن حتی به عنوان ابزاری برای انتقال ارزش یا پرداخت‌های برون شبکه‌ای استفاده کرد.

TWT یکی از اولین توکن‌هایی است که بر بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) ساخته شده است. بلاک چینی که به میزبانی از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) در کنار کارآمدی بالا معروف است.

زنجیره هوشمند بایننس

به خاطر استفاده از همین شبکه نیز می‌توان ارز دیجیتال TWT را به سرعت و کارمزدی بسیار ناچیز انتقال داد.

نوع توسعه و برنامه‌نویسی TWT به گونه‌ای بوده که به عنوان ابزاری با ارزش گمانی speculative instrument تبدیل شده است.

بنیانگذار این پروژه درباره این فایده این توکن بارها گفته است که قدرت مشارکت و رای‌دهی که TWT به هولدرهای خود می‌دهد،‌ غیرقابل باور است.

رادچنکو معتقد است که تراست والت می‌تواند به کمک توکن خود مفهوم «پذیرش» و «آموزش» را برای فناوری‌های آتی در دنیای گسترده رمزارزها به راحتی ترویج دهد.

مزایا و معایب تراست ولت

مزایای تراست ولت را می‌توان به طور مختصر چنین گزارش کرد:

  • دانلود آسان و رایگانی دارد.
  • از ۵۳ بلاک چین و بیش از یک میلیون ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال در آن نمایش داده می‌شود.
  • کاربرد تمام کلیدهای خصوصی را در اختیار دارد و هیچ کلیدی در سرورهای کیف پول ذخیره نمی‌شود.
  • یک مرورگر WEB3 کاملا کاربردی است که امکان دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) را فراهم می‌کند.
  • توکن‌های غیرمثلی NFT در این کیف پول قابل ذخیره‌سازی است.
  • سازگاری با هر دو سیستم اندروید و IOS را دارد.
  • قابلیت نصب و استفاده‌ی هم‌زمان روی چند دستگاه را دارد.
  • بدون هر گونه احراز هویت، امکان‌ تبادل Swap و تبدیل Exchange ارزهای دیجیتال مختلف با یکدیگر فراهم است.
  • استیک کردن و نگهداری و کسب درآمد از ارزهای دیجیتال مختلف در آن در دسترس است.
مزایا و معایب

نمی‌توان از هیچ محصول یا خدمتی انتظار بی‌عیب بودن داشت، معایب تراست ولت به شرح زیر است:

  • پشتیبانی دسکتاپ در دسترس نیست. این موضوع زمانی خیلی حساس می‌شود که شما یک تریدر هستید و مبالغ بالا را روزانه جابه‌جا می‌کنید.
  • هیچ مستندسازی درباره‌ی کریپتوهای مختلف موجود در برنامه وجود ندارد.
  • با وجود امنیت بالا و ذخیره نشدن اطلاعات شخصی و نبود لزوم احزار هویت، به اندازه روش‌های ذخیره‌ی آفلاین و سخت‌افرازی امن نیست. 

کلام آخر

در این مقاله با تراست ولت، این کیف پول دیجیتالی فراگیر و کارا و متصل به بایننس آشنا شدیم. دیدیم که چگونه می‌توان آن را نصب و راه‌اندازی کرد، تنظیماتش به چه صورت است و در چه بخش‌هایی می‌توان فرایندهای انتقال و برداشت و تمامی عملیات‌های مرتبط با رمزارزها را انجام دهیم.

امنیت و تدابیر این کیف پول دیجیتالی به طور اجمالی مرور کردیم. این ولت با بهره‌گیری از پروتکل‌های مختلف و فناوری‌های نامتمرکز موفق شده است که خدمات زیادی از جمله خرید و فروش، تعویض و تبدیل ارز و… به کاربرانش ارائه دهد.

پرسش و پاسخ

  • تراست ولت چیست؟

از مشهورترین کیف پول‌های دیجیتالی که در دنیا رمزارزها، کاربران بسیار زیادی دارد. این کیف پول رایگان و در دسترس همه است. همه‌ی رمزارزها، توکن‌های غیرمثلی و … در تراست ولت قابل نگهداری هستند. این کیف پول از بیش از ۱ میلیون رمزارز پشتیبانی می‌کند و در مالکیت صرافی بایننس است.

  • چگونه باید از کلمه‌های کلیدی برای بازیابی بهره برد؟

شما باید هر ۱۲ کلمه‌ی کلیدی بازیابی را داشته باشید. همچنین الزامی است که ترتیب کلمات را نیز رعایت کرده باشید تا بتوانید حسابتان بازیابی کنید. در غیر این‌صورت کیف پول‌تان را برای همیشه از دست می‌دهید.

  • امنیت تراست ولت چگونه است؟

امنیت در این کیف پول سطح بالایی دارد. رمزگذاری قوی و دقیق، عدم ذخیره‌ی اطلاعات کاربران، بهره‌گیری از امکانات پروتکل‌های نامتمرکز و بسیاری امکانات دیگر، تراست ولت را به کیف پول مطمئن تبدیل کرده است.

  • آیا می‌توان در تراست ولت خرید و فروش و تبادل انجام داد؟

شما به راحتی می‌توانید در این کیف پول، رمزارز بخرید و بفروشید، تبادل و تعویض کنید، حتی امکان استیک کردن و گرفتن سود نیز فراهم است. چون در این ولت یک صرافی غیرمتمرکز در دسترس شماست.

  • آیا خدمات تراست ولت رایگان است؟

جز کارمزدهای مربوط به امور جابه‌جایی و خرید و فروش بقیه‌ی امور در تراست ولت رایگان است.

  • می‌توان از اکسکوینو به تراست ولت و بالعکس رمزارز منتقل کرد؟

بله این امکان فراهم است. شما می‌توانید بین دو حساب کاربریتان دارایی‌های پشتیبانی شده مشترک بین این دو بستر را جابه‌جا کنید و خیالتان بابت امنیت، سرعت و هزینه‌ی کارمزد مناسب راحت باشد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.