بیت کوین

آیا بادهای موافق قیمت بیت کوین را به 15,000 دلار خواهند رساند؟

پس از سقوط عجیب قیمت بیت کوین به سطح 3,700 دلار، این ارز دیجیتال بار دیگر با تمام قدرت عزم خود را برای بهبود قیمت جزم کرده و سطوح مقاومت را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت. تا اینکه اخیرا توانست خود را بار دیگر به جهانیان ثابت کرده و به محدوده 10,000 دلار دست یابد. اگرچه بیت کوین مسیر سختی برای رسیدن به این قیمت پشت سر گذاشته است و 10,000 دلار رشد چشم‌گیری برای این رمز ارز محسوب می‌شود، یکی از تحلیلگران بر این باور است قیمت بیت کوین پتانسیل گذشتن از این سطح را نیز دارد.

بادهای موافق بیت کوین

به گفته یکی از تحلیلگران برتر ارزهای دیجیتال به نام توماس لی ( Thomas Lee ) روند قیمت میان مدت و بلند مدت بیت کوین صعودی است. توماس لی، شریک و رئیس موسسه  Fundstratدر ادامه صحب‍ت‌های خود وجود موارد زیر را در ادامه روند افزایش قیمت بیت کوین موثر خواند:

بیت کوین تا کنون بهترین عملکرد را از میان سایر کلاس‌های دارایی از جمله فلزات گرانبها، شاخص S&P500 و شاخص راسل 2000 در سال 2020 داشته است.

لازم به ذکر است بیت کوین با افزایش قیمت 92 درصدی خود طی سال 2019 با پشت سر گذاشتن رقبایی همچون بازار سهام ایالات متحده آمریکا که موفق به افزایش20 درصدی شده بودند توانست عنوان بهترین کلاس دارایی را از آن خود کند.

طبق پیش بینی‌ها هالوینگ بیت کوین و نصف شدن پاداش استخراج بلوک ماینرها تا چهار روز دیگر انجام می‎شود و این موضوع به عنوان یکی از کاتالیزورهای افزایش قیمت بیت کوین در نظر گرفته می‎شود.

پائول تئودور جونز دوم که مدیر صندوق پوشش ریسک و یکی از نیکوکارترین و البته ثروتمندترین آمریکایی‌های دنیاست به تازگی اعلام کرده است صندوق وی نیز سهمی در معاملات آتی بیت کوین دارد. او معتقد است ارزهای دیجیتال می‌توانند مانند سدی در برابر تورم قرار بگیرند.

در حالی که توماس لی به پیش بینی قیمت  بیت کوین در توییت خود اشاره نکرد،گزارش‌های مارکت واچ حاکی از آن است که موسسه توماس لی ( Fundstrat )  انتظار دارد قیمت بیت کوین طی 12 ماه آینده به 14,350 دلار برسد. لازم به ذکر است آن‌ها این مکالمه را زمانی انجام دادند که قیمت هر سکه از بیت کوین در محدوده 8,000 دلار قرار داشت.

قیمت بیت کوین

احتمال کاهش قیمت کوتاه مدت بیت کوین وجود دارد

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که از احتمال کاهش قیمت کوتاه مدت این ارز دیجیتال خبر می‌دهد.

طبق پیش بینی نیک یارمچوک ( Nik Yaremchuk ) از اداپتیو کپیتال ( Adaptive Capital ) فشار فروش گسترده‌ای در قیمت بالا وجود دارد.

افزایش قیمت بیت کوین

وی با اشاره به داده‌های به دست آمده از بیتفینکس بیان کرد در محدوده قیمت 10,010  تا 10,230 دلار احتمال فروش 3,000 بیت کوین به ارزش 30 میلیون دلار وجود خواهد داشت. این دیوار فروش شکل گرفته می‌تواند مانند سطح مقاومت برای بالاتر رفتن قیمت بیت کوین عمل کرده و مانع دستیابی آن به سطوح بالاتر شود.

این سناریوی نزولی همچنین مورد تایید یکی دیگر از معامله‌گران برتر ارزهای دیجیتال است. وی همان کسی است که گفت قیمت بیت کوین در اواسط 2019 به 6,400 دلار خواهد رسید.

وی البته با استناد به نمودار زیر استدلال کرد که با توجه به وضعیت شاخص قدرت نسبی و شاخص میانگین متحرک احتمال افزایش قیمت بیت کوین وجود دارد.

قیمت بیت کوین

منبع: bitcoinist

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.