سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خرید ارز دیجیتال بیت کوین

آیا با بهترین زمان برای خرید بیت کوین مواجه هستیم؟

آیا با بهترین زمان برای خرید بیت کوین مواجه هستیم؟

وضعیت فعلی بازار ارز دیجیتال

این روزها، بازار ارزهای دیجیتال در  شرایطی کاملاً ویژه  رو به رو شده است. به طوری که در طی چند روز گذشته، بسیاری از ارزهای ارزش‏مند موجود در بازار، با کاهش قیمت رو به رو شده‌‏اند. کاهش قیمت صورت گرفته در بازار، بسیار شدید بوده است. تا حدی که ارزهای دیجیتال، کم‏ترین مقدار قیمتی یک سال اخیر خود را در اثر این کاهش تجربه کرده‎اند. حتی برخی از ارزها، با کم‏ترین مقدار قیمتی دو سال اخیر خود رو به رو شده‎اند.

از این رو می‌‏توان گفت که بازار ارزهای دیجیتال دوباره روی واقعی خود را به سرمایه‏ گذاران نشان داده است. همان بازار پرنوسان هیجان انگیز و غیر قابل پیشبینی همیشگی!  در شرایط فعلی بازار در بحران فرو رفته است. اما در این بین، برخی از افراد نیز هستند که چنین تفکری را در سر ندارند.

تحلیل شرایط فعلی توسط کارشناسان بازار ارز دیجیتال

با وجود بحران قیمت به وجود آمده در بازار، برخی از کارشناسان تحلیل‏گر بازار، نگاه ویژه‌‏ای به شرایط فعلی دارند. به عقیده ‏ی این گروه از افراد، بحران فعلی، در اصل شرایط مناسبی را برای سرمایه‏ گذاری‏ های جدید در بازار فراهم نموده است. در واقع با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، در شرایط فعلی، با کم‏ترین قیمت‏ های مربوط به ارزهای دیجیتال رو به رو هستیم. از این رو کارشناسان اعتقاد دارند که شرایط فعلی، بهترین فرصت برای خرید ارزهای دیجیتال به شمار می‌‏رود.

حراج استثنائی  ارزهای دیجیتال

مثلاً با نگاه به قیمت ارزهای مختلف، پر واضح است که برخی از ارزها در کم‏ترین قیمت ممکن خود قرار دارند. لذا خرید این ارزها در حال حاضر به معنای خرید در ارزان‏‌ترین شرایط ممکن است. چرا که با تغییر شرایط بازار و صورت گرفتن نوسانات مثبت در آن، شاید دیگر با چنین قیمت‏‌های مناسبی برای خرید رو به رو نشویم.

آیا با بهترین زمان برای خرید بیت کوین مواجه هستیم؟

شرایط در مورد بیت کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال در بازار است. البته به عقیده‌ ‏ی بسیاری این خود کاهش قیمت بیت کوین بوده است که تأثیرات مستقیمی بر روی کاهش قیمت سایر ارزهای دیجیتال داشته است. حال با نگاه به وضعیت فعلی، می‌‏توان مشاهده نمود که بیت کوین با گذشت از خط شکست قیمتی 6 هزار دلاری، خود را در حدود و بازه‏‌ی 5 هزار دلاری می‌‏بیند.

برخی از کارشناسان بازار، بر این باورند که با توجه به شکل‏‌گیری یک نوسان منفی بزرگ، باید شاهد یک پس لرزه‏‌ی دیگر در بازار باشیم. البته به عقیده‌‏ی آن‏ها به احتمال زیاد، این پس لرزه مثبت خواهد بود. به طوری که اگر بیت کوین بتواند قیمت خود را از مرز قیمتی 5 هزار و 750 دلار بالاتر بکشاند. بی‏‌تردید شاهد رشد قیمت این ارز تا حدود 6 هزار و 200 دلاری نیز خواهیم بود.

البته برخی دیگر از کارشناسان بازار نیز عقیده  دارند که تشخیص درست نوسان قیمت بیت کوین در وضعیت فعلی، کار آسانی نیست. چرا که این گروه، عقیده دارند که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در بازار، به خاطر برخی از تغییرات و نوآوری‏‌های صورت گرفته در بازار، در این وضعیت قیمتی قرار دارند. بزرگ‏ترین نمونه از این تغییرات صورت گرفته، مربوط به وارد شدن فورک جدید بیت کوین کش در بازار است که به طور کلی بازار را تحت تأثیر خود قرار داد.

اگر بیت کوین بخریم چه خواهد شد؟

حال با توجه به توضیحات کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال و بررسی احتمالات مختلف صورت گرفته، پیش‏بینی وضعیت سودآوری خرید بیت کوین را مورد بررسی قرار می‏‌دهیم. در این وضعیت اگر فردی اقدام به خرید بیت کوین نماید، با دو حالت رو به رو خواهد شد.

حالت اول این که ممکن است فردی اقدام به خرید بیت کوین کرده و دوباره با کاهش قیمت این ارز در بازار رو به رو شویم. در این شرایط با توجه به پایه‏‌های بازار و قدرت ارزهای دیجیتال، دیگر انتظار کاهش 500 تا 600 دلاری قیمت نخواهیم داشت. به طوری که اگر کاهش قیمت صورت گیرد، این کاهش تا حد 100 تا 150 دلار بیش‏تر نخواهد شد. پس ضررهای احتمالی خرید بیت کوین در این بازه، خلاصه می‌‏شوند.

ولی در نقطه‏‌ی مقابل، با خرید بیت کوین در چنین شرایطی که کم‏ترین میزان قیمت ممکن را داراست، اگر با افزایش قیمت  بیت کوین رو به رو شویم. مطمئناً سرمایه گذاری پرسودی خواهیم داشت. در عین حال به این موضوع نیز توجه داشته باشید که بیت کوین ارزی نیست که قیمتش برای همیشه در این وضعیت باشد.

خرید بیت کوین ، سود یا زیان؟

در آینده‌‏ای نزدیک قطعاً با افزایش قیمت بیت کوین رو به رو خواهیم بود. بنابراین در کل باید گفت که شاید این احتمال وجود دارد که با خرید بیت کوین دوباره با ضرر رو به رو شویم ولی امکان کسب سود از این وضعیت، بیش‏‏تر از ضرر احتمالی بوده و در واقع در شرایط فعلی، از نظر منطقی خرید بیت کوین به عنوان یک حرکت سالم و پر امید در بازار تلقی می‏‌گردد.

 

منبع :smartereum

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.