آیا سال نو چینی سبب کاهش قیمت بیت کوین خواهد شد؟

در حال نزدیک شدن به شروع سال نوی چینی هستیم و اعضای جامعه کریپتو در حال بررسی اثرات سال نوی چینی بر قیمت بیت کوین هستند. برخی افراد معتقدند سرمایه گذاران چینی طی این روزها دارایی‌های خود را از بازار خارج می‌کنند تا به این وسیله بتوانند فشار فروش بیشتری به بازار این ارز دیجیتال وارد کنند.

سال نو چینی با دیدن ماه تحویل می‌شود، این بدین معنی است که روز تحویل شدن سال نو چینی در هر سال میلادی متغیر است. برای مثال سال نو چینی 2019 در 5 فوریه تحویل شد. اما تاریخ سال نو چینی 2020 در تاربخ 25 ژانویه سال 2020 برابر با 5 بهمن 1398 خواهد بود.

آیا سال نو چینی تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت؟

نمی‌توان انکار کرد که برخی اتفاق‌های موجود در تقویم سالیانه، تاثیرات به خصوصی بر قیمت دارایی‌ها خواهند گذاشت. در حقیقت وجود برخی تعطیلات ممکن است سبب بروز ناهنجاری‌هایی در هر بازار مالی شوند. برای مثال معامله‌گران و تحلیل‌گران برای مدت‌ها تاثیرات تعطیلات زمستانی بر بازار سهام آمریکا را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

با اینکه با توجه به ماهیت جهانی ارز دیجیتال بیت کوین، انتظار نمی‌رود چنین مسائلی باعث بروز ناهنجاری‌هایی در قیمت بیت کوین شوند، با این حال با توجه به پیشینه تاریخی بیت کوین و ارتباط نسبتا نزدیک آن با کشور چین، تئوری‌هایی درباره تعطیلات رسمی کشور چین و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین در جامعه کریپتو شنیده می‌شود.

فستیوال روح گرسنه ( Goast Festival ) یکی از جذاب‌ترین مراسم‌های مربوط به آغاز سال نو چینی است که هر ساله در ماه اوت یا سپتامبر برگزار می‌شود. معمولا صاحبان شرکت‌ها و فعالان اقتصادی چینی حین این تطیلات دست به معامله نمی‌زنند. به دلیل اینکه طبق یک خرافات سنتی بر این باورند، در این شب درهای دنیای مردگان باز می‌شود و ارواح مردگان (از جمله نیاکان درگذشته) بیرون می‌آیند. بسیاری از افراد منتظر تاثیر این فستیوال بر قیمت بیت کوین هستند.

این هفته نیز یکی از تعطیلات قمری دیگر که سال نوی چینی است در سراسر آسیای شرقی جشن گرفته می‌شود. انتظار می‌رود معامله‌گران در چند هفته منتهی به این رویداد اقدام به فروش دارایی خود کنند. از طرفی برخی افراد هم ممکن است بیت کوین های خود را خرج خوش گذرانی یا تهیه هدیه در این مراسم کنند.

کاهش قیمت بیت کوین

با اینکه قیمت ارز دیجیتال بیت کوین طی روزهای منتهی به جشن سال نو چینی در سال‌های ذکر شده در توییت بالا با کاهش قیمت همراه بود، ولی به نظر می‌رسد شروع روند این کاهش قیمت قبل از وقوع این رویداد اتفاق افتاده باشد.

سال نوی چینی طی هفته جاری تحویل خواهد شد. با نگاهی به پیشینه تاریخی این رویداد می‌بینیم که بیت کوین حدود 2 الی 4 هفته قبل از این اتفاق کاهش قیمت را تجربه کرده است.

قیمت بیت کوین

همانطور که الکس کروگر ( Alex Kruger ) در پیغام توییتری خود عنوان کرده است، احتمال کاهش قیمت بیت کوین در روزهای قبل از سال نوی چینی بعید به نظر می‌رسد. طی سال‌های گذشته هم ارز دیجیتال بیت کوین ازحدود سه هفته قبل از شروع سال نوی چینی به صورت جانبی معامله شده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.