افزایش قیمت بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین تا پایان سال 2020 به 20,000 دلار می‌رسد؟

ارز دیجیتال بیت کوین طی 24 ساعت گذشته با افزایش قیمت همراه بوده و به محدوده 8,000 دلاری نزدیک شد. حرکات اخیر بیت کوین در کنار سایر عوامل فاندامنتال، سبب شکل گیری دیدگاه گاوی بسیاری از تحلیل گران درباره بازار ارزهای دیجیتال شد.

در همین راستا یک شرکت تحقیقات صنعتی در تازه‌ترین گزارش خود عنوان کرده است: قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تا پایان سال 2020 با رشد 100 درصدی همراه خواهد بود.

قیمت بیت کوین

شرکت تحقیقاتی Fundstrat Global Advisors نیز اخیرا چشم‌انداز بازار کریپتو در سال 2020 را منتشر کرده است. در حالی که گزارش کامل این چشم انداز فقط در دسترس مشتریان این شرکت قرار دارد، توماس لی بخشی از این گزارش را در توییتر خود منتشر کرده است.

طبق این گزارش، فاندستریت  بر این باور است به استناد برخی عوامل، ارز دیجیتال بیت کوین طی سال 2020 با افزایش قیمت صد درصدی همراه خواهد بود. این موسسه وجود سه عامل زیر را در شکل گیری این دیدگاه گاوی موثر خواند.

افزایش قیمت صددرصدی بیت کوین

  • این شرکت در ابتدا، هالوینگ پیش روی بیت کوین را به عنوان یکی از کاتالیزورهای افزایش قیمت این ارز دیجیتال برشمرد. طبق این گزارش هالوینگ سال آینده و نصف شدن پاداش استخراج بلوک در شبکه بیت کوین، منجر به کاهش 50 درصدی نرخ تورم این ارز دیجیتال خواهد شد. آن‌ها همچنین در این گزارش پیش بینی کردند پس از هالوینگ سال جاری ارزش منصفانه دارایی بیت کوین به مرزهای 50,000  دلار خواهد رسید.
  • تنش‌های سیاسی شکل گرفته میان ملت‌های جهان و افزایش درگیری‌های مداوم بین آمریکا و چین یا آمریکا و ایران نوعی مزیت برای ارز دیجیتال بیت کوین محسوب می‌شود. به دلیل اینکه با افزایش تنش‌ها، اکثر سرمایه گذاران دارایی‌های خود را به یک منبع ذخیره ارزش ( که وابسته به هیچ قدرت سیاسی نباشد ) تبدیل می‌کنند. در این صورت بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن توجه تمام سرمایه‌گذاران را به خود جلب خواهد کرد. طبیعی است که با افزایش تقاضا، قیمت این ارز دیجیتال هم روند صعودی خود را طی خواهد کرد.
  • از طرفی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 هم یکی از عواملی است که می‌تواند نقش مهمی در افزایش قیمت بیت کوین داشته باشد. اگرچه در میان نامزد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا افراد کمی مانند اندرو یانگ به دنیای رمز نگاری شده علاقه نشان می‌دهند.

پیش بینی تحلیل گران بیت کوین

در میان تحلیل گران و موسسات تحقیقاتی، تنها فاندستریت نیست که دیدگاه گاوی داشته و معتقد است قیمت بیت کوین طی سال جاری میلادی با رشد 100 درصدی همراه خواهد بود.

در همین راستا یکی از تحلیل‌گران برتر ارزهای دیجیتال به نام Survivalism اخیرا عنوان کرد که رالی افزایش قیمت بیت کوین در راه است. وی هنگامی که قیمت بیت کوین در محدوده 7,000 دلار قرار داشت، پیش بینی کرد قیمت این ارز دیجیتال به سطوح 8,000 دلار خواهد رسید. این تحلیل‌گر با اشاره به عوامل زیر پیش بینی اخیر خود را بیان کرد.

  • توقف و بازگشت قیمت اخیر بیت کوین منجر به تشکیل یک شمع گاوی برای اولین بار از تاریخ جولای  2019 ( زمانی که قیمت بیت کوین در محدوده بالای 10,000 دلار قرار داشت ) تا کنون شد.
  • شاخص‌های میانگین متحرک روزانه برای اولین بار از تاریخ مارس 2019  تا کنون در موقعیت تقاطع گاوی قرار گرفتند.
  • شاخص قدرت نسبی هفتگی ارز دیجیتال بیت کوین در حال نزدیک شدن به محدوده 50 است که در صورت شکست این سطح، افزایش قیمت محسوسی در قیمت این رمز ارز مشاهده خواهیم کرد.

این تحلیل‌گر با بیان عوامل کلیدی فوق، اظهار داشت قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تا تاریخ 1 جولای 2020 رقم 20,000 دلار را تجربه خواهد کرد.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.