بیت کوین

احتمال تعطیلی 30 درصد از شرکت‌های استخراج بیت کوین پس از هاوینگ!

تخمین زده می‌شود پس از سومین هاوینگ بیت کوین حدود یک سوم از شرکت‌های استخراج این رمز ارز دست کار بکشند.

همزمان با سومین هاوینگ  بیت کوین در ساعات اولیه امروز، میزان عرضه این ارز دیجیتال هم کاهش یافته و پاداش استخراج هر بلاک بیت کوین در شبکه با کاهش 50 درصدی به 6.25 BTC رسید.

استخراج کنندگان بیت کوین و هالوینگ

به گفته آلخاندرو د لا توره (Alejandro de la Torre)، معاون ارشد استخر استخراج پولین ( (Poolin ) با کاهش سود ماینرها پس از هاوینگ، حدود 15 الی 30 درصد از آن‌ها دیگر قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

وی همچنین تصریح کرد با توجه به قدیمی و ناکارآمد بودن تاسیسات شرکت‌های مذکور و همچنین هزینه‌های زیاد مصرف برق، استخراج بیت کوین دیگر مانند قبل برای آن‌ها سودآور نخواهد بود.

آلخاندرو همچنین در تحلیل اخیر خود عنوان کرد تنظیم نهایی سختی شبکه بیت کوین یک هفته قبل از هاوینگ انجام شده و پیش بینی می‌شود با نزدیک شدن به هاوینگ این مقدار افزایش یابد.

قیمت بیت کوین

به دلیل خارج شدن تعداد زیادی از ماینرها از شبکه، انتظار می‌رود استخراج اولین بلوک پس از هالوینگ به آرامی شکل بگیرد و به نظر می‌رسد 30 درصد از استخراج کنندگان ضعیف بیت کوین پس از هالوینگ دست از کار بکشند.

استخراج بیت کوین، بازی طولانی بقا

هالوینگ بیت کوین و نصف شدن پاداش اسخراج بلاک بیت کوین اتفاقی است که ماینرها به صورت دوره‌ای با آن روبه‌رو شده و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند.

البته ناگفته نماند که برخی کارشناسان معتقدند که کاهش درآمد استخراج کنندگان پس از هالوینگ با افزایش قیمت بیت کوین جبران خواهد شد. ولی با این حال با کاهش قیمت بیت کوین درآمد استخراج کنندگان نیز تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

آلخاندرو د لا توره همچنین عنوان کرده است که استخراج بیت کوین یک بازی طولانی درباره بقا است و شرکت‌هایی که نمی‌توانند از دستگاه‌های کارآمدتر بهره گرفته یا به برق ارزانتر دسترسی داشته باشند این بازی را خواهند باخت.

اگرچه انتظار می‌رود بیشتر این استخراج کنندگان پس از هالوینگ میدان استخراج را ترک کنند، برخی از آن‌ها ممکن است به اندازه کافی برق ارزان قیمت در اختیار داشته و به فعالیت خود ادامه دهند.

پاداش استخراج بیت کوین به منظور کنترل تورم هر چهار سال یکبار طی پدیده‌ای به نام هالوینگ نصف می‌شود. اولین هاوینگ بیت کوین در سال 2009 انجام شد و طی آن پاداش استخراج بلوک بیت کوین از 50 به 25 BTC کاهش یافت. دومین هالوینگ هم در سال 2016 اتفاق افتاده و پاداش استخراج بلاک بیت کوین به 12.5 BTC رسید.

منبع: Bitcoin.com

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.