احراز هویت در صرافی اکسکوینو

احراز هویت در پلتفرم‌های مالی، یک امر لازم برای تکمیل امنیت است. ممکن است شما تصور کنید که این روند زمان‌بر است و از انجام آن منصرف شوید، اما خوب است که بدانید با انجام احراز هویت، می‌توانید فعالیت‌های مالی بیش‌تری انجام دهید و از امنیت بالاتری برخوردار شوید. به همین منظور لازم است که پس از ثبت‌نام در اکسکوینو اقدام به احراز هویت کنید.

اکسکوینو با بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی برای احراز هویت، روند آسان، آنی و سریعی را برای کاربران خود مهیا می‌کند.

در این مطلب روش احراز هویت سریع در وب‌سایت و در اپلیکیشن اکسوینو را به‌صورت کامل به شما آموزش می‌دهیم.

شروع احراز هویت در وب‌سایت اکسکوینو

برای شروع روند احراز هویت، لازم است که ابتدا، وارد پنل کاربری خود شوید. برای ورود، شماره موبایل یا ایمیلی که با آن ثبت‌نام کردید و رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید و جواب سوال امنیتی را بدهید. بعد از وارد کردن اطلاعات، گزینه ورود را بزنید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

تکمیل احراز هویت

حالا وارد پنل کاربری (داشبورد) شدید. از این قسمت به تمامی قابلیت‌های خرید و فروش اکسکوینو دسترسی دارید و برای استفاده از این قابلیت‌ها لازم است که روند احراز هویت خود را تکمیل کنید. گزینه «تکمیل احراز هویت» را در گوشه بالای صفحه، سمت چپ پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

وقتی وارد این صفحه می‌شوید، در بالای صفحه پیامی مشاهده می‌کنید که به شما اعلام می‌کند: مراحل احراز هویت شما تکمیل نشده است. برای استفاده از امکانات اکسکوینو، باید طبق مراحل، اطلاعات فردی، عکس، شماره موبایل و شماره تلفن ثابت خود را وارد فرم کرده و ثبت کنید.

در این پنجره اطلاعات فردی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد و ثبت کنید.

بعد از آن وارد قسمت ثبت اطلاعات تماس شوید و شماره موبایل خود را ثبت کنید.

پس از ثبت شماره موبایل، پنجره‌ دیگری برای تایید شماره موبایل‌تان باز می‌شود. شما باید کد ارسال شده توسط پیامک را در این کادر وارد کنید.

پس از ثبت و تایید اطلاعات هویتی و اطلاعات تماس، این دو گزینه، تیک سبز خورده و تایید می‌شوند. حالا باید روی گزینه ثبت در قسمت عکس احراز هویت بزنید تا عکس خودتان را برای تایید هویت بارگذاری کنید.

حالا پنجره‌ای برای شما باز می‌شود تا بتوانید عکس خودتان را برای تایید چهره و تشخیص هویت بارگذاری کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید، عکسی که بارگذاری می‌کنید باید مطابق با توضیحات درون کادر باشد. توصیه می‌کنیم حتما این توضیحات را مطالعه کرده و عکس خودتان را دقیقا مطابق آن بارگذاری کنید.

اگر عکسی که آپلود می‌کنید از شرایط تعیین‌شده برخوردار نباشد، توسط کارشناسان پشتیبانی اکسکوینو تایید نمی‌شود و پس از رد شدن آن، باید یک‌بار دیگر عکس جدید را بارگذاری کنید و منتظر تایید بمانید. پس حتما عکسی را در سایت قرار دهید، که همه شرایط و ویژگی‌های خواسته‌ شده را داشته باشد.

حالا روی گزینه «انتخاب عکس احراز هویت» در بالای صفحه کلیک کنید و عکسی که مطابق توضیحات آماده کرده‌اید را بارگذاری کنید.

پس از بارگذاری تصویر احراز هویت، متنی مطابق با تصویر بالا با رنگ قرمز برای شما نمایش داده می‌شود و از شما خواسته می‌شود تا برای تایید عکس، چند روز صبر کنید.

راهنمای تصویری برای ارسال عکس احراز هویت در اکسکوینو

در ادامه چند نمونه از اشتباهات رایج در احراز هویت را مشاهده می‌کنید. با اجتناب از اشتباهات زیر به راحتی و به سرعت احراز هویت خواهید شد. 

تصویر شما باید مطابق با عکس‌های معمول اسناد هویتی‌تان باشد. داشتن کلاه و ماسک اعتبار عکس را برای احراز هویت از بین می‌برد.
متن تعهدنامه باید دست‌نویس، خوانا و به همراه امضاء و تاریخ باشد. استفاده از متن تایپ شده و یا پرینت شده اعتبار تصویر را از بین می‌برد.
متن تعهدنامه باید دست‌نویس، خوانا و به همراه امضاء و تاریخ باشد. استفاده از متن تایپ شده و یا پرینت شده اعتبار تصویر را از بین می‌برد.

همچنین لازم است به این موارد نیز توجه کنید:

  • متن تعهدنامه باید دقیقا مطابق با متن ارائه شده به شما باشد. به‌هیچ‌عنوان هیچ بخش و یا کلمه‌ای را از این متن حذف و یا ویرایش نکنید. عبارت «جهت احراز هویت در سایت اکسکوینو» حتما باید در متن شما باشد.
  • متن ارسالی باید بدون خط خوردگی و خوانا باشد. در صورت اشتباه متن را دوباره و با دقت بنویسید.
  • انگشتان و یا هر بخش دیگری از دست نباید در مقابل متن تعهدنامه قرار بگیرند و مانع از نمایش کامل متن تعهد‌نامه شوند. متن و مدارک شناسایی را به نحوی در دستان خود نگهدارید که به طور واضح و کامل قابل خواندن باشد.
  • شما فقط باید یک عکس برای احراز هویت ارسال کنید. در عکس ارسالی متن دست‌نویس تعهدنامه و تصویر کارت شناسایی را طبق شرایط گفته شده به نحوی که آرنج بیرون از کادر نباشد در دستان خود نگه دارید.
  • مدارک شناسایی و تعهد‌نامه نباید به هم متصل یا چسبیده باشند. پس مدارک را جدا جدا توسط دو دست نگهداری کنید.
  • مدارک نباید در برابر صورت قرار بگیرند. یعنی هم مدارک شناسایی (اعم از کارت ملی یا شناسنامه) و هم تعهدنامه باید پایین‌تر از چانه قرار بگیرند.
  • کارت پایان خدمت و گواهینامه از جمله مدارک شناسایی هویتی مورد قبول نیستند. تنها شناسنامه و کارت ملی مورد پذیرش هستند. 
  • هر دو صفحه برگ اول شناسنامه باید در تصویر مشخص باشند. از تا کردن شناسنامه خودداری کنید. صفحه جلد شناسنامه برای نشان دادن شماره سریال الزامی است.
این عکس مورد تایید است و احراز هویت با موفقیت انجام می‌شود. تمامی شرایط ذکر شده در بالا رعایت شده‌اند.
این عکس مورد تایید است و احراز هویت با موفقیت انجام می‌شود. تمامی شرایط ذکر شده در بالا رعایت شده‌اند.

تکمیل اطلاعات بانکی

بعد از تکمیل اطلاعات هویتی، می‌توانید با بازگشت به صفحه تنظیمات حساب، در قسمت اطلاعات بانکی، شماره کارت‌های بانکی و شماره شبا خود را در محل‌های مشخص شده وارد کنید. درصورت تایید عکس و احراز هویت، با ورود اطلاعات بانکی خود می‌توانید در سایت اکسکوینو، واریز و برداشت ریالی انجام دهید.

برای بالا بردن امنیت حساب خود در صرافی اکسکوینو، وارد بخش امنیت شوید، احراز هویت دو عاملی گوگل (Google Authentication)  و احراز هویت با پیامک را فعال کنید. وقتی تمام مراحل را با موفقیت گذراندید، می‌توانید وارد پنل کاربری خود شوید و از تمام امکانات مانند کیف پول، خرید و فروش رمز ارزهای مختلف و دیگر موارد استفاده کنید.

آموزش فعال کردن سرویس احراز دو مرحله‌ای

برای شروع کافی است، اپلیکیشن Google Authenticator را روی گوشی موبایل خود نصب کرده و بارکد ظاهر شده را اسکن کنید.

این برنامه یک اپلیکیشن امنیتی است که از حساب‌های کاربری‌های شما در وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف، در برابر نفوذ هکرها و سرقت رمزعبور محافظت می‌کند.
با فعال‌سازی این سرویس، هر بار که بخواهید وارد اکانت مورد نظرتان شوید، علاوه‌بر پسورد همیشگی، باید کد اعلام شده توسط  Google Authenticator را نیز وارد کنید. کدهای اعلام شده توسط این سرویس، هر چند ثانیه یک‌بار، براساس الگوریتم ناشناخته‌ای تغییر می‌کنند و به همین دلیل احتمال هک شدن اکانت شما تقریباً غیرممکن می‌شود.
اپلکیشن Authenticator گوگل را پس از نصب و فعال‌سازی حذف نکنید، چرا که در این‌صورت دیگر نمی‌توانید وارد حساب خود شوید؛ اگر بر حسب اتفاق اپلیکیشن خود را حذف کردید، برای بازیابی حساب، با پشتیبانی اکسکوینو تماس بگیرید.

مراحل احراز هویت سریع اپلیکیشن اکسکوینو

احراز هویت سریع در اکسکوینو
ورود به بخش کاربری

پس از ورود به اپلیکیشن اکسکوینو و ورود به بخش داشبورد، روی تصویر کاربری کلیک کنید و وارد بخش پروفایل خود شوید.

تکمیل اطلاعات هویتی در اکسکوینو
بخش تکمیل اطلاعات هویتی

برای شروع روند احراز هویت، لازم است که اطلاعات تماس (مانند شماره موبایل، شماره ثابت یا ایمیل)، اطلاعات فردی و هویتی خود را در محل‌های خواسته شده وارد کنید تا تایید شود. اولین قدم وارد کردن اطلاعات تماس شما است:

تایید اطلاعات تماس
تایید اطلاعات تماس

شماره موبایل خود را در اولین کادر وارد کنید تا کد تایید برای شما ارسال شود و کد را در قسمت خواسته شده وارد کنید. پس از آن لازم است که شماره تماس ثابت وارد کنید تا کد تایید تلفن ثابت، از طریق تماس گویا به شما اعلام شود. در آخرین بخش از این مرحله هم ایمیل خود را وارد کنید تا کد تایید برای شما ایمیل شود.

بعد از تایید اطلاعات تماس خود، ادامه را بزنید تا وارد مراحل بعدی روند احراز هویت اکسکوینو شوید.

قدم بعدی تایید اطلاعات فردی شما است:

نام، نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد خود را مطابق کارت ملی و شناسنامه تکمیل کنید و روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

تایید اطلاعات فردی

آخرین و مهم‌ترین بخش، بخش شناسایی و تایید هویت است. در این قسمت لازم است که طبق دستورالعمل‌های ارائه شده، از پشت و روی کارت ملی خود عکس بگیرید و بارگذاری کنید:

بارگذاری تصاویر کارت ملی
بارگذاری تصاویر کارت ملی

پس از بارگذاری تصویر کارت ملی، نوبت به تهیه عکس و ویدیو برای شناسایی هویت می‌رسد:

ویدیو شناسایی هویت
ویدیو شناسایی هویت

حتما راهنمای ارائه شده در این بخش را کامل و با دقت مطالعه کنید و ویدیو راهنما را تماشا کنید تا به مشکلی برنخورید. برای تهیه عکس و ویدیو لازم است که به اپلیکیشن اکسکوینو، اجازه دسترسی به دوربین، میکروفون و گالری خود را بدهید و پس از اتمام مراحل می‌توانید اجازه‌های اپلیکیشن را به حالت قبلی بازگردانید.

اجازه دسترسی به گالری
اجازه دسترسی به گالری

بعد از بارگذاری ویدیو، باید منتظر تایید نهایی مدارک هویتی و ویدیو از سمت اکسکوینو بمانید.

در این روش احراز هویت، به دلیل استفاده از هوش مصنوعی، کل فرایند بررسی و تایید اطلاعات، در کم‌تر از ۵ دقیقه انجام می‌شود و نتیجه آن با تماس و پیامک به اطلاع شما می‌رسد.

بعد از احراز هویت، می‌توانید از تمامی امکانات صرافی اکسکوینو استفاده کنید.

چرا احراز هویت در اکسکوینو ضروری است؟

خرید و فروش و نگهداری رمز ارزها،‌ اموری است که به‌صورت آنلاین، دیجیتالی و بدون نیاز به حضور فیزیکی انجام می‌شود. در این حالت برای ایجاد اطمینان لازم است که طرفین یک معامله، از امنیت و سرانجام معامله مطمئن باشند. اعتبار یک صرافی معمولا از روی مولفه‌هایی مثل استفاده از درگاه‌های بانکی (که نیاز به تایید هویت محضری دارد) شماره تماس‌ها و پشتیبانی آن مشخص  می‌شود. اما چرا کاربران باید احراز هویت کنند و اگر این کار انجام نشود چه مشکلاتی ممکن است در انجام سفارش پیش بیاید؟

  • امنیت تراکنش: گذراندن مراحل احراز هویت، باعث تامین امنیت تراکنش شما می‌شود و احتمال سوءاستفاده افراد دیگر پایین می‌آید.
  • جلوگیری از کلاهبرداری: وقتی شما از هویت فروشنده بی‌خبر باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از دریافت پول،ارز دیجیتال را برای شما ارسال کند.
  • حفظ امنیت حساب: زمانی که احراز هویت می‌کنید، فقط خودتان به حساب دسترسی دارید و اگر کسی قصد ورود به حساب شما را داشته باشد متوجه می‌شوید.
  • جلوگیری از پولشویی

2 نظرات

  1. حبیب الله عامری

    گزفتن ووچر

  2. سریع احراز هویت شوم

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.