سه‌شنبه 28 فروردین 1403
استفاده از اتریوم در آفریقای جنوبی

سیستم پرداخت بین بانکی مبتنی بر اتریوم

آفریقای جنوبی سیستم پرداخت بین بانکی مبتنی بر اتریوم خود را آزمایش می‌‏کند.

استفاده از اتریوم در آفریقای جنوبی

یکی از بزرگ‏ترین دغدغه‏‌های انسان‌‏ها این بوده است که پول‌‏های خود را در جایی امن نگه داشته و در موقع نیاز، به راحتی و در امنیت کامل سرمایه‌‏های خود را جا‌به‌جا نمایند. بانک‎ها تا به حال امکانات بسیار مناسبی را در اختیار مردم قرار داده‎اند و شرایط خاصی را فراهم کرده‌‏اند تا بتوانند سرمایه‏‌های خود را به بهترین شکل ممکن استفاده نمایند. در این بین با ظهور و گسترش ارزهای دیجیتال، مقوله‌‏ی جدیدی وارد جامعه شده‎است که به نسبت روش‏‌های قبلی و قدیمی نگهداری و انتقال پول، ایمن‌‏تر بوده و همچنین این کار را با سرعت بسیار بیش‏تری انجام می‌‏دهد.

با این حال در بسیاری از نقاط دنیا، بانک‌‏ها و مقامات دولتی به مخالفت جدی با استفاده و گسترش این تکنولوژی پرداخته‏‌اند که با این کار، خود را از وجود امکانات و خدمات پر شمار ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین محروم می‎کنند ولی با این وجود برخی از کشورها نسبت به ارزهای دیجیتال نگرشی مثبت داشته و سعی می‌‏کنند با وارد کردن این تکنولوژی جدید در کارهای خود، باعث پیشرفت و توسعه‌‏ی زمینه‏‌های کاری خود شوند.

حمایت کشورها از ارز دیجیتال

در این راستا شاهد حمایت‏‌های برخی از کشورها از جمله کشور آفریقای جنوبی از ارزهای دیجیتال هستیم که بنا بر گفته‏‌ی مطبوعات محلی، مجموعه‎ا‎ی از بانک‏‌های این کشور قصد دارند که در فعالیت‌‏های خود که شامل انتقالات بین بانکی و حواله‌‏های صورت گرفته توسط آن‏‌ها می‌‏باشد، از ارزهای دیجیتال استفاده نمایند. بدین صورت که تعدادی از بانک‏‌های مطرح کشور آفریقای جنوبی تصمیم گرفته‌‏اند که در تراکنش‌‏های مالی صورت گرفته بین خود از ارز دیجیتال اتریوم و فناوری بلاک چین استفاده نمایند.

در این پروژه علاوه بر بانک مرکزی، بانک‌‏های Absa، Capitec، Discovery، Investec، FirstRand، Nedbank و Standard Bank هستند که طی توافقی همه جانبه سعی دارند که با پیاده سازی این پروژه، از امکانات ارز دیجیتال اتریوم بهره ببرند. هدف از این کار این است که با استفاده از امکانات اتریوم بتوان، سرعت تراکنش‏‌های صورت گرفته بین بانکی را سریع‏‌تر کرده و فاکتور امنیت را که مهم‏‌ترین عامل در این تراکنش‌‏ها می‏‌باشد، با قدرت بیش‏تری در نظر بگیرند.

ارز دیجیتال اتریوم و کمک به سیستم پرداخت بانکی

البته این پروژه و تصمیم به تنهایی و با استفاده از امکانات موجود قابل پیاده سازی نمی‌‏باشد و نیازمند به کار‌گیری امکانات و زیر ساخت‌‏های جدید است تا بتوان فناوری بلاک چین و در نتیجه توانایی‌‏های ارز دیجیتال اتریوم را در بستر ارتباطی این بانک‏‌ها پیاده سازی نمود. در تصویر زیر، شماتیک پیاده سازی این تکنولوژی نشان داده شده است :

همانطور که در تصویر بالا دیده می‏‌شود، در این پروژه نیازمند یک پهنای باند اینترنتی بسیار قدرتمند هستیم که همواره در حالت کار بوده و بتواند پاسخ‏گوی درخواست‏‌های بی‏شمار روزانه از طرف کاربران باشد. در عین حال این پروژه نیازمند پیاده‏‌سازی مایکروسافت AZURE بوده و همچنین در این کار به وب سرویس‎های آمازون نیاز مبرم می‏‌باشد. همانطور که دیده می‌‏شود این بانک‏‌ها در بستر پیاده سازی شده با یکدیگر در ارتباط بوده و قابلیت این را خواهند داشت که تعاملات بین خود را با سرعت و امنیت بالاتری انجام دهند. این حرکت کشور آفریقای جنوبی را می‏‌توان به عنوان یک اثر مثبت در جهت توسعه‌‏ی ارزهای دیجیتال دانست.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.