پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
هر آن چه که باید درباره بروزرسانی اتریوم Ethereum 1x بدانید

هر آن چه که باید درباره بروزرسانی اتریوم Ethereum 1x بدانید

هر آن چه که باید درباره بروزرسانی اتریوم Ethereum 1x بدانید

رونمایی از کد جدید اتریوم در سال 2019

تعداد زیادی از محققین و توسعه‏‌دهندگان شروع به بحث و گفت و گو در راستای بروزرسانی پیشنهاد شده برای اتریوم کرده‌‏اند. این بروزرسانی با نام اتریوم وان اکس Ethereum 1x شناخته می‌‏شود.

در حال حاضر، ایجاد تغییرات در کدهای موجود هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است. اما با این حال توسعه‌‏دهندگان از سراسر جهان، پیشنهادات مختلفی را در راستای بهبود استفاده از اتریوم که به عنوان سومین  بلاک چین بزرگ دنیا شناخته می‌‏شود، ارائه می‌دهند. پیش ‏‏بینی می‌‏شود که کد مورد نظر، در ژوئن 2019 نوشته شده و توسط کاربران شبکه‌‏ی اتریوم مورد استفاده  قرار گیرد.

شبکه اتریوم دو قسمت خواهد شد؟

Afri Schoedon  مدیر Parity Ethereum client،  پیشنهاد داده است که پیاده‏‌سازی بروزرسانی، بر روی یک بلاک چین جدا ولی متعلق به اتریوم صورت گیرد ولی دیگر توسعه‏‌دهندگان برجسته و مدیران، معتقدند که تغییرات مورد نظر  بر روی شبکه‏‌ی بلاک چین موجود اعمال شود.

از طرفی ،  Ethereum 2.0 که اخیراً در اخبار بعد از Ethereum Dev Con مطرح شده  و توسط  Vitalik Buterin با نام Serenity نام‏گذاری شده است،  نقشه‏‌ی راهی طولانی داشته  و پیش‏بینی می‌‏شود که ارائه  Ethereum 2.0، احتمالاً در سال 2020 شروع شود. چرا که خصوصیات و ویژگی‏‌های طراحی جدید، نیازمند مدت زمان بیشتری  برای اجرا و فعال‏‌سازی هستند.

Ethereum 1X

در نگاه اول به اسم Ethereum 1X، با  حالت متضادی رو به رو می‏‌شویم. اما با توجه به اظهارات  Afri Schoedon، پله اول بحث و گفت و گو با سهام‏‌داران در راستای پیدا کردن و رسیدن به ایده‏‌های جدید است. لذا اسم این پروژه در حال حاضر چندان اهمیت خاصی ندارد.

30 نوامبر جلسه عمومی بحث در خصوص بروزرسانی اتریوم

بحث و گفت و گو در حیطه‏‌ی Ethereum 1X در یک جلسه خصوصی در  کنفرانس Devcon4 برگزار شد.  در این بین برخی از اعضای برجسته‌‏ی جامعه‏‌ی اتریوم، از این موضوع راضی نبوده و اعتقاد داشتند که برگزاری این بحث و گفت و گو در دید و حضور عموم بسیار رضایت بخش‌‏تر خواهد بود.

از این رو تصمیم‏ گرفته شد تا اولین جلسه عمومی برای بحث و گفت‏ و گو برای روز 30 نوامبر و در ساعت 14 برگزار گردد.

گروه‏‌هایی برای پیشرفت اتریوم 1X

در راستای جلسات برگزار شده،  Den Heyman به عنوان مسئول برگزاری برنامه‏‌ی Pegasys (یک گروه از توسعه‏‌ی بلاک چین اتریوم)، این چنین بیان نمود که در حال حاضر در حدود 4 گروه کاری هستند که برای ایجاد پیشرفت در Ethereum 1X در حال فعالیت می‏‌باشند.

جزئیاتی از برنامه های بروز رسانی اتریوم 1x

معرفی storage rent در پلتفرم اتریوم

Alexey Akhunov  رئیس یکی از گروه ها می‌‏باشد، در حال کار کردن برای معرفی storage rent در پلتفرم اتریوم است. هدف storage rent داشتن نظارت بر رشد و گسترش همه‏‌ی برنامه‏‌های کاربردی و حساب‏‌های کاربری در حال فعالیت بر روی شبکه‌‏ی بلاک چین این ارز دیجیتال است.  هر چقدر که برنامه‏‌های کاربردی و حساب‏‌های کاربری اتریوم رشد ‏کنند، زمان بیش‏تری برای سیستم‌‏های جدید در راستای عضویت در شبکه‌ی بلاک چین اتریوم و دانلود و نگه‌داری از کپی‎هایی از تمام‏ داده‏‌ها، نیاز می‌شود.

از آن جایی که در طی سال‏‌های اخیر، با افزایش سریع حجم داده‌‏ها بر روی بلاک چین اتریوم رو به رو هستیم. پیشنهاد شده است ، مقداری هزینه برای افرادی که داده‏‌های مربوط به قراردادهای هوشمند خود را بر روی بلاک چین ذخیره می‌‏کنند، در نظر گرفته شود. این کار بدین منظور انجام خواهد شد تا از دسترسی همه‌‏ی کاربران به شبکه، اطمینان حاصل گردد.

مکانیزم  stateless clients

پیشنهاد متناقض دیگر در این مورد، این است که بخشی از داده‏‌ی مربوط به قراردادهای هوشمند را به بیرون از بلاک چین ببریم. این کار باعث خواهد شد تا مسئولیت نگهداری از داده‎ها تماماً بر عهده‏‌ی توسعه‌‏دهندگان برنامه‌‏های مختلف کاربردی (dapp) اتریوم باشد. این مکانیزم با نام stateless clients شناخته می‏‌شود. البته این موضوع باعث نگرانی برخی از توسعه‏‌دهندگان dappها شده است که در صورت انتقال داده‌‏ها به خارج از بلاک چین، کار بروزرسانی و اشتراک‏‌گذاری داده‎های بیرون از بلاک چین به چه صورتی انجام خواهد شد.

گروه فعال دیگر در زمینه‏‌ی ایجاد پیشرفت در Ethereum 1X نیز در حال تحقیق و جست و جو برای پیدا کردن امکان سنجی دسترسی به داده‏‌های‎ قدیمی ذخیره شده در بلاک چین در ازای هزینه‌‏ای مشخص هستند تا بدین ترتیب بتوانند از فشار ناشی از رشد شبکه‏‌ی اتریوم، کاسته باشند.

گروه شبیه سازی ، تحقیق بر روی مشکلات بزرگ شدن اندازه بلاک اتریوم

گروه شبیه‌‏سازی که به عنوان گروه سوم در ایجاد پیشرفت در اتریوم  1X شناخته می‏‌شوند، در حال آنالیز و تحلیل مشکلاتی در بلاک چین هستند که در صورت بزرگ شدن اندازه بلاک به وجود خواهند آمد. در این خصوص مطالعاتی در رابطه با تحلیل این که بلاک‏‌ها چگونه در شبکه‌‏ی بلاک چین پخش می‏‌شوند و این که در صورت افزایش حدود gas، چه اتفاقی خواهد افتاد، انجام شده است.

گروه چهارم مسئول تعدیل هزینه های انجام پروژه بروز رسانی اتریوم

گروه چهارم هم در راستای کاهش هزینه‏‌های گسترش قراردادهای هوشمند، در حال فعالیت هستند. به نظر گروه چهارم، این فعالیت باعث تعدیل در افزایش هزینه‏‌های مربوط به ذخیره سازی قراردادهای هوشمندی که توسط Rent One پیشنهاد شده بود، خواهد شد.

eWASM ماشین مجازی اتریوم در پروسس قرارداد های هوشمند

در این بین توسعه‏‌د‌هندگان اتریوم ایجاد و به کارگیری یک ماشین مجازی جدیدی را با نام eWASM مطرح نموده‌‏اند. این ماشین مجازی عمل پروسس قراردادهای هوشمند را انجام خواهد داد که باعث انجام precompileهای راحت‌‏تری خواهد شد.

Precompile چیست؟

Precompile ها، عملیات مربوط به قراردادهای هوشمند هستند که برای اجرا در بلاک چین اتریوم در راستای هزینه و یا gas مشخصی بهینه سازی شده‏‌اند. در شرایط فعلی تعداد بسیار کمی از precompiles در بلاک چین در حال اجرا می‌‏باشند ولی هدف این است که این تعداد افزایش داشته باشد.

همچنین Afri Schoedon  مدیر parity ethereum client،  بیان نمود که در حال حاضر تعداد کمی از توسعه‏‌دهندگان در تیم توسعه‌‏ی هسته‌‏ی اتریوم در حال فعالیت هستند و این پیاده سازی شرایط برای داشتن precompile های زیاد، در صورتی که آن‏‌ها نتوانند با تمرکز به موارد دیگری نگاه کنند، بسیار سخت خواهد بود. در عین حال در نظر گرفتن هزینه‏‌ی gas برای انجام یک قرارداد هوشمند نیز بسیار سخت خواهد بود.

در این بین، اگر ساخت پروسس مربوط به Precompile ها زودتر صورت گیرد، تیم در نظر دارد که eWASM را برای همه‏‌ی توسعه‌‏دهندگان بصورت باز و عمومی در آورد.

در نهایت نیز باید گفت که آقای Afri Schoedon بر این باور است  که Ethereum 1X راه حل‏‌هایی جدیدی را برای مشکلات شبکه اتریوم فراهم خواهد آورد.

آیا پیشرفت های اتریوم باعت بالا رفتن قیمت این ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد؟

اکسکوینو خرید و فروش اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال

اکسکوینو ارائه  خدمات مربوط به خرید و فروش بیت کوین، لایت کوین، اتریوم ، ریپل ، بیت کوین کش و ئی ووچر  دیگر ارزهای دیجیتال است که با ارائه  قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال و انتشار تحلیل قیمت  اتریوم ، بیت کوین ،بیت کوین کش ، ریپل و دیگر ارزهای مطرح در بازار، از سایت های مطرح دنیا می‌کوشد شما کاربران را در مسیر پیش گیری استراتژی مناسب جهت خرید اتریوم و سایر رمزارزها و فروش بموقع آن ها  راهنمایی نماید. اکسکوینو  با ارائه کیف پول رایگان و اختصاصی بیت کوین ، کیف پول لایت کوین و ولت پول بیت کوین کش به کاربران  عضو شده  در سایت ، در تلاش است پاسدار  اموال کریپتوکارنسی شما و قدردان اعتمادتان باشد.

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.