اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۰ تیر)

تعطیلی مزارع استخراج بیت کوین در یون‌نان چین

کوین ژانگ (Kevin Zhang)، نایب رئیس شرکت استخراج رمز ارز Foundry می‌گوید تمام مزارع استخراج بیت کوین در استان یون‌نان در جنوب غربی چین تعطیل شده‌اند. به گفته ژانگ دولت چین قصد دارد همزمان با جشن صدمین سالگرد حزب کمونیست چین اقدامات سختگیرانه‌تری در حوزه رمز ارز اتخاذ کند. یون‌نان، که به خاطر برق آبی فراوانش مشهور است، در کنار سیچوان، دو قطب اصلی استخراج رمزارزها در چین را تشکیل می‌دادند.

منبع: u.today

کوین‌بیس در صدد راه اندازی یک اپ استور رمز ارزی

صرافی بزرگ کوین‌بیس (Coinbase) اعلام کرد در حال کار بر روی ساخت یک اپ استور (App Store) رمز ارزی است. این اپ استور برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث و با هدف کمک به افزایش دسترسی عموم به اقتصاد کریپتویی ساخته خواهد شد. این کمپانی به اهمیت افزودن دارایی‌های بیشتر به پلتفرم معاملاتی خود و پیاده‌سازی قابلیت افزرودن کوین‌های جدید با سرعت بیشتر نیز اشاره کرده است.

منبع: newsbtc

جریمه ۷۰ میلیون دلاری پلتفرم رابین‌هود

ازمان تنظیم مقررات صنعت مالی ایالات متحده پلتفرم معاملاتی رابین‌هود (Robinhood) را به مبلغ ۷۰ میلیون دلار جریمه کرد. این رقم شامل ۵۷ میلیون دلار جریمه و ۱۲.۶ میلیون دلار خسارت به کاربران ویژه خود بابت صدمه به دارایی‌های آنان می‌شود. از جمله تخلفات رابین‌هود ارائه اطلاعات نادرست و گمراه کننده‌ای بوده است که این پلتفرم به میلیون‌ها مشتری خود داده است و موجب زیان آن‌ها شده است. معلوم شدن موجودی نقدی کاربران و نمایش اشتباه دارایی‌ها در کیف پول و نمایش اشتباه درصد ریسک معاملات باز از جمله تخلفات این پلتفرم بوده است.

منبع: cointelegraph

از هر ۴ پولدار ایرانی ۳ نفر در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند

به گزارش تجارت‌نیوز، تعداد میلیونرهای دلاری ایرانی با وجود تحریم‌های آمریکا و همه‌گیری ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

بر اساس امار سایت فوربس، در سال ۲۰۲۰ تعداد افراد با ثروت خالص بالا در ایران رشدی ۲۱٫۶ درصدی داشته که نسبت به متوسط جهانی ( ۶٫۳ درصد) بسیار بیشتر بوده است. نکته جالب این است که ثروت تجمعی این میلیونرها ۲۴٫۳ درصد بیشتر شده است.

بر اساس گزارش مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری کپ‌گمینی، در حد فاصل مارس و جولای ۲۰۲۰ ( اردیبهشت تا شهریور ۱۳۹۹) ارزش معاملات بورس تهران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲۵ درصد بیشتر شده است. این در حالی است که برای مثال ارزش معاملات اس‌اندپی تنها ۱۶ درصد بیشتر شده بود.

با توجه به اینکه تحریمها دسترسی ایرانیان به دارایی‌های بین‌المللی را به شدت محدود کرده، بسیاری از مردم ثروتمند و طبقه مرفه ایران پول خود را روانه بازار سهام کردند و روند صعودی بازار سهام بسیاری از آنها را میلیونر کرده است. حالا تعداد میلیونرهای دلاری ایران از مرز ۲۵۰ هزار نفر هم عبور کرده است که اکثر آنها در تهران زندگی می‌کنند.

بازار رمزارزها دیگر منبع درامد میلیونرهای جدید ایرانی بوده است. برق ارزان در کشور موجب شده که جوامع استخراج بیت‌کوین در ایران به شدت رونق بگیرد.

منبع: تجارت نیوز

یو‌اس‌دی کوین به زودی به استیبل کوین غالب در شبکه اتریوم تبدیل می‌شود

شرکت تحقیقاتی Messari اعلام کرد یواس‌دی کوین (USDC) در سال 2021 بسیار سریعتر از تتر (USDT) رشد کرده است و به لطف محبوبیت آن در دیفای به‌زودی به استیبل‌ کوین غالب در شبکه اتریوم تبدیل خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد که تقاضای یو‌اس‌دی کوین به قدری رشد کرده است که امسال مقدار زیادی از سهم بازار تتر را مصرف کرده است. پیش‌بینی می‌شود که در هفته های آینده، USDC می‌تواند منجر به کاهش سهم تتر از میزان عرضه پایدار استیبل کوین در اتریوم به زیر ۵۰ درصد شود.

منبع: cointelegraph

صندوق سرمایه‌گذاری سوروس به معامله بیت کوین روی آورده است

به گفته وب‌سایت خبری TheStreet، شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی میلیاردر معروف George Soros، بیت کوین را به عنوان بخشی از دارایی‌های دیجیتال خود برگزیده است.

منبع: cointelegraph

مایک نووگراتز: اتریوم ممکن است به برترین ارز دیجیتال جهان تبدیل شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، مایک نووگراتز (Mike Novogratz) در مصاحبه‌ای گفت که اتریوم می‌تواند جایگاه بیت کوین را تصاحب کند. وی گفت اتریوم در مقایسه با برترین ارز دیجیتال جهان کاربردهای بسیار بیشتری دارد. در حالی که بیت کوین به زیبایی برای ذخیره ارزش طراحی شده است، اما اتریوم می‌تواند به عنوان لایه پایه وب ۳ بکار گرفته شود.

منبع: u.todya

مدیرعامل توئیتر همچنان اتریوم را رد می‌کند

علی‌رغم درخواست‌های مکرر کاربران حوزه ارزهای دیجیتال از مدیرعامل توئیتر برای بررسی آلت‌کوین‌ها، جک دورسی (Jack Dorsey) همچنان به بیت کوین وفادار مانده است. وی در پاسخ به یکی از کاربران که از او پرسیده بود آیا به زودی اتریوم می‌خرد یا خیر، جک با یک “خیر” ساده پاسخ داد. وی در کنفرانس بیت‌کوین ۲۰۲۱ اعلام کرد که بیت کوین مهم‌ترین چیز در زندگی او بوده است.

منبع: u.today

اختصاص بخشی از صفحات وال استریت ژورنال با عنوان بیت کوین

روزنامه معروف وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) بخشی از صفحات خود را توسط شرکت سرمایه‌گذاری NYDIG با عنوان بیت کوین برای عموم اختصاص داد. NYDIG با انتشار این خبر در توئیتر خود گفت مفتخریم که با چنین شرکت‌های خلاقی همکاری می‌کنیم تا بتوانیم بیت کوین را برای همگان در دسترس قرار دهیم.

منبع: توئیتر

برداشت ۱ میلیارد توکن ریپل

شرکت ریپل دی‌ال‌تی (Ripple DLT) با نادیده‌گرفتن دادخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، تعداد یک میلیارد توکن ریپل (XRP) را برداشت خواهد کرد. طبق اعلام این شرکت، این اقدام روی مقادیر گسترده ریپل قرار است در روز اول هر ماه طی چند سال متوالی انجام شود. این در حالی است که این رمز ارز بزرگ که اکنون در جایگاه هفتم قرار دارد هنوز نتوانسته خود را به بالای سطح 1 دلار برساند.

منبع: u.today

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.