سه‌شنبه 28 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۰ خرداد)

همکاری پلی‌گان و گوگل برای تحلیل داده‌های بلاک‌چین

از این پس داده‌های بلاک‌چین (Blockchain) برای پلی‌گان (Polygon) برروی پلتفرم گوگل کلود (Google’s Cloud platform) قرار می گیرد. پشتیبانی پلتفرم بیگ‌کوئری (BigQuery) گوگل از پلی‌گان موجب تسهیل تحلیل داده‌های بلاک‌چین توسط این شبکه می‌شود. اضافه شدن این امکان از سوی بیگ‌کوئری، برنامه‌نویسان را قادر می‌کند تا داده‌های روی شبکه پلی‌گان، با نام قبلی ماتیک (Matic)، را بسیار راحت‌تر تحلیل کنند. اکنون با پشتیبانی بیگ‌کوئری، رشته‌داده‌های پلی‌گان بر روی بازارگاه (Marketplace) گوگل کلود ذیل دسته‌بندی خدمات مالی عمومی فهرست شده‌اند. از فواید بالقوه این تجمیع می‌توان به امکان رصد نرخ کارمزد شبکه و قراردادهای هوشمند (smart contracts) و تعیین محبوب‌ترین توکن‌ها و اپلیکیشن‌های روی شبکه اشاره کرد.   

منبع: coindesk  

کره مصمم به اجرای قانون مالیات بر رمزارزهاست

به گزارش کوریا هرالد (Korea Herald)، دولت کره جنوبی طرح اعمال مالیات ۲۰ درصدی بر عایدی حاصل از سرمایه (capital gains) از معاملات کریپتو را از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی اجرا خواهد کرد. این تصمیم پس از برگزاری جلسه با آژانس تحت مدیریت کو یونچئو (Koo Yoon-cheo) اتخاذ شد. بنابر این تصمیم، کمیسیون خدمات مالی (Financial Service Commission) به عنوان بالاترین نهاد قانونگذاری و نظارت این حوزه تعیین شده است.

منبع: financemagnates

قدیمی‌ترین بانک آمریکا در ایرلند واحد کریپتو افتتاح کرد

طبق گزارش روز یک‌شنبه بیزینس پورتال (Business Portal)، بی‌ان‌وای ملون (BNY Mellon)، قدیمی‌ترین بانک آمریکا و بزرگترین بانک متولی (custodian bank) در جهان، یک هاب نوآوری دیجیتال (Digital Innovation Hub) در دوبلین، پایتخت ایرلند، افتتاح کرده است. این واحد جدید خدمات حفاظت و نگهداری از انواع مختلف از دارایی‌های مختلف را ارائه می‌کند. این بانک در ماه مارس اعلام کرد یک سرمایه‌گذاری استراتژیک در فایربلاکس (Fireblocks)، شرکت استارتاپ کریپتویی، انجام داده است.   

منبع: u.today

بانک بزرگ بلژیکی در حال بررسی لانچ رمز ارز اختصاصی

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند، کی‌بی‌سی (KBC)، یکی از بزرگترین بانک‌ها و موسسات بیمه در بلژیک، در حال بررسی طرح راه‌اندازی توکن اختصاصی خود است. این تصمیم نشان از یک تغییر نسبی در رویکرد این غول بزرگ مالی در مواجه با دارایی‌های دیجیتال است. کی‌بی‌سی کوین، توکن بومی این بانک، به عنوان یک توکن پاداش به این بانک اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های تعامل خود با مشتریان را گسترش دهد، پلتفرم خود را ترویج کند و کاربران را متقاعد به استفاده از خدمات خود کند.

منبع: cryptopotato

کسب یک موفقیت حقوقی دیگر توسط ریپل

شرکت ریپل (Ripple)، شرکت تامین فناوری دفترکل توزیع شده، موفق شد تا یک موفقیت دیگر را در دادگاه مناقشه حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دست آورد. قاضی سارا نتبرن (Sarah Netburn) با رد لایحه ارائه شده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، درخواست این کمیسیون را برای کسب دسترسی به مشاوره‌های حقوقی دریافتی برای توکن بومی این شرکت () رد کرد.   

منبع: u.today

معمار یوآن دیجیتال: سی‌بی‌دی‌سی قابلیت راه‌اندازی بر روی شبکه اتریوم را دارد

ياو چیان (Yao Qian)، مدیر سابق انیستیتو پژوهش‌ ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، معتقد است می‌توان یک سی‌بی‌دی‌سی (CBDC)، یا همان ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌ مرکزی (central bank digital currency)، را بر بستر شبکه اتریوم (Ethereum) راه‌اندازی کرد. او که در حال حاضر رئیس اداره نظارت علمی و فناوری (science and technology supervision bureau) در کمیسیون رگلاتوری اوراق بهادار چین (China Securities Regulatory Commission) است، این اظهارات را در هم‌اندیشی بین‌المللی امور مالی سال 2021 مطرح کرد.      

منبع: u.today

بانک مرکزی فعالیت‌ صرافی‌های رمز ارز داخلی را مجاز می‌داند

ماده ۲۳ تازه‌ترین نسخه‌ دستورالعمل اجرايي تأسيس، فعاليت و نظارت بر صرافي‌ها، فعالیت صرافی‌های رمز ارز برای خریدوفروش آنلاین رمز ارز استخراج شده در داخل جهت واردات را مجاز می‌داند. بنابر فایل منتشر شده بر روی وبسایت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این نسخه جدید در جلسه ۲۸ اردیبهشت 1400 توسط شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است.  

منبع: cbi.ir

بیانکو: پتانسیل بزرگی در اقتصاد کریپتو وجود دارد

جیم بیانکو (Jim Bianco)، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی بیانکو و تحلیلگر بازار، در گفتگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) اذعان داشت پتانسیل روبه‌رشد زیادی در اقتصاد کریپتو وجود دارد. وی افزود او از سال ۲۰۱۷ سبدی از دارایی‌های کریپتو شامل اتریوم (Ethereum) دارد اما بیت کوین ندارد.   

منبع: bitcoin.com

امکان سرمایه‌گذاری در یو‌اس‌دی کوین به علت نوسان بازار

شرکت سیرکل (Circle) طرحی را پیشنهاد کرده تا شرکت‌های بزرگ را تشویق به سرمایه‌گذاری در استیبل کوین (stablecoin) یو‌اس‌دی کوین (USDC) ‌کند. در این طرح، شرکت‌های بزرگ می‌توانند با سرمایه‌گذاری مبالغ مازاد مالی خود به سود سالیانه ۷ درصد برسند. این طرح در شرایطی مطرح می‌شود، نوسان‌های شدید ارزش بیت کوین موجب شده تا شرکت‌های زیادی این رمز ارز اول بازار را از صورت تراز مالی خود خارج کنند. طرح سیرکل در راستای جذب همین شرکت‌ها به راه‌های جایگزین سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو است.

منبع: beincrypto

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.