چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۰ دی)

  • همکاری سیمپلکس با ویزا برای صدور کارت‌های اعتباری کریپتویی

شرکت سیمپلکس (Simplex) که در زمینه تبدیل پول فیات به رمز ارزها فعالیت دارد، با شرکت مالی ویزا (Visa) در زمینه صدور کارت‌های اعتباری همکاری خواهد کرد. این امر موجب می‌شود که تبادل رمز ارزها در میان مردم به شکل گسترده‌تری کاربرد پیدا کند. در پی این خبر شرکت سیمپلکس اذعان داشت که ورود به دنیای کریپتو موجب رونق بیشتر کسب و کار این شرکت خواهد شد.

منبع: cointelegraph

 

  • پرداخت بیت کوین به اولین بازیکن تیم «Panthers»

راسل اوکونگ (Russell Okung) بازیکن لیگ ملی فوتبال آمریکایی، اولین بازیکنی است که توانست تقاضایی که در توییتر خود با عنوان ((به من بیت کوین بپردازید)) را به واقعیت تبدیل کند. بعد از حدود 20 ماه از تقاضا این بازیکن و افزایش قیمت 273 درصدی بیت کوین از سال 2019، اوکونگ اولین بازیکن از لیگ بزرگ ورزشی ایالات متحده است که حقوق‌اش با بیت کوین پرداخت می‌شود.

منبع: coindesk

 

  • آغاز مجدد خرید نهنگ‌های بیت کوین از زمان کریسمس

سرمایه‌گذاران با سرمایه خالص بالا یا  همان نهنگ‌ها از کریسمس با شدت بیشتری اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند.

تفکیک سرمایه‌گذاران نهادی از سرمایه‌گذاران خرد از طریق داده‌های موجود در زنجیره تقریباً غیرممکن است. با این حال، این روند نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران با سرمایه زیاد علی‌رغم افزایش قیمت بیت کوین، بطور فزاینده‌ای وارد بازار این ارز دیجیتال می‌شوند.

منبع: Cointelehraph

 

  • درآمد بیت کوینی با بازی‌های کامپیتوری

شرکت «ZEBEDEE» پروتوتایپی طراحی کرده است که بوسیله آن کاربران می‌توانند با بازی‌کردن بازی محبوب کانتر استرایک (Counter-Strike)، از طریق شبکه «lightning» بیت کوین بدست آورند. همچنین کاربران این بازی از این پس می‌توانند بجای پول نقد برای خریدهای خود بیت کوین پرداخت کنند.

منبع: cryptobriefing

 

  • رکورد جدید بیت کوین

بیت کوین امروز با رسیدن به قیمت ۲۸۶۰۰ دلار یک‌بار دیگر رکورد تاریخی قیمتی خود را شکست. در نمودار چهار ساعته در طی هفت روز گذشته بیت کوین بیش از ۱۰ مرتبه رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرده است. کارشناسان ورود موسسات مالی به حوزه کرپیتو را علت اصلی رکوردهای اخیر بیت کوین می‌دانند.

 

  • مجوز رسمی ین دیجیتال ژاپن در آمریکا

ارز دیجیتال ین که توسط ین ژاپن پشتیبانی می‌شود، مجوز فعالیت در نیویورک را گرفت. این نخستین مجوزی است که نیویورک به یک استیبل کوین با پشتوانه ین ژاپن داده است. این مجوز به شرکت رمز ارزی GMO ژاپنی اعطا شده است.

منبع: cointelegraph

 

  • مالیات بر تراکنش برای هندی‌ها

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت هند در حال بررسی قانونی برای اعمال مالیات ۱۸ درصدی برای تراکنش‌های بیت کوین در این کشور است. قانون مالیات کالا و خدمات بیت کوین را به عنوان یک دارایی نامشهود تلقی می‌کند، قانونی که برای تمامی تراکنش‌ها می‌تواند در نظر گرفته شود. در حال حاضر هند دومین کشور آسیایی از نظر حجم معاملات بیت کوین است.

منبع: ambcrypto

 

  • حجم معاملات بیت کوین در حال سبقت از برکشایر هاتاوی

وارن بافت (Warren Buffet) مدیرعامل شرکت هلدینگ برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) پنجمین ثروتمند جهان که پیش‌تر به بیت کوین برچسب سم مار زده بود و پایان بدی برای دنیای کریپتو پیش بینی کرده بود، اکنون حجم بازار بیت کوین را در حال پیشی گرفتن از حجم بازار شرکت خود می‌بیند. در حال حاضر بیت کوین در رده یازدهم و برکشایر هاتاوی در رده دهم باارزش‌ترین دارایی‌های جهان قرار دارند و تنها ۲۸ میلیون دلار فاصله برای برتری بیت کوین نسبت به این شرکت وجود دارد.

منبع: finance.yahoo

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.