پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۲ تیر)

استقبال دانشگاه امیرکبیر از توسعه بلاکچین

در نشست اساتید و خبرگان صنعت رمز ارز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رؤسای دانشکده‌های علوم ریاضی و کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و از شکل‌گیری همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی در حوزه فناوری بلاکچین و رمز ارزها استقبال کردند. مدیران اکسکوینو در این نشست گفتند فرآیند رمزنگاری یک‌طرفه اطلاعات کاربران و کیف‌های پول در پلتفرم‌های ما نشان از امنیت بالای این پلتفرم‌ها دارد و حتی در صورت نفوذ به پلتفرم‌های شرکت، بازهم شخص نفوذکننده قادر به دسترسی به اطلاعات کاربران این شرکت نخواهد بود.
منبع: خبرگزاری ایسنا

آدا اکنون سومین دارایی بزرگ گری‌اسکیل

صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Graysclae) که از برجسته‌ترین شرکت‌های مدیریت دارایی ارز دیجیتال در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد که با خرید توکن کاردانو، آدا (ADA)، در حال متعادل‌سازی سبد سهام خود است. طبق جدول ارائه شده توسط این شرکت پس از بیت کوین و اتریوم، آدا اکنون بعنوان سومین دارایی بزرگ، 4.26% از کل پرتفوی این صندوق را تشکیل می‌دهد.
منبع: cryptopotato

باشگاه فوتبال اروپایی بیت کوین دریافت می‌کند

آزد آلکمار (AZ Alkmaar)، یکی از بزرگترین باشگاه‌های فوتبال هلند، همکاری خود با شرکت کارگزاری رمزنگاری بیت کوین میستر (Bitcoin Meester) را در وب‌سایت رسمی این باشگاه اعلام کرد. به این ترتیب آزد آلکمار به‌عنوان اولین تیم باشگاهی اروپا بخشی از بودجه خود را بصورت بیت کوین دریافت خواهد کرد و به گفته تیم، این میزان بیت کوین را در ترازنامه خود نگه خواهد داشت.
منبع: cryptopotato

سناتور ایالات متحده مروج بیت کوین در کنگره

سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) سیاستمدار و سناتور آمریکایی مردم را به خرید و نگهداری بیت کوین در سبد خرید خود تشویق کرده است. وی گفته: من مردم را تشویق می‌كنم كه برای بازنشستگی و آینده خود بیت کوین پس انداز كنند. سناتور لومیس در ادامه افزود: با غرق شدن اقتصاد کنگره آمریکا در تریلیون تریلیون دلار، هیچ راهی برای کاهش ارزش دلار آمریکا وجود نخواهد یافت.
منبع: bitcoin.com

راه‌اندازی اولین دیفای پروژه بلاک‌چین امارات تا پایان جولای

پروژه اربیک‌کش (Arabic Cash)، اولین دیفای (DeFi) مستقل خلق شده در حمایت از بلاک‌چین استراتژی ۲۰۲۱ (Blockchain Strategy 2021) امارات، توکین بومی خود با نماد ابیک (ABIC) را تا پایان ماه جاری میلادی راه‌اندازی می‌کند. به محض راه‌اندازی این توکن با نرخ استیکینگ سالانه ۳۵.۶ درصد و قابلیت معامله با شش جفت-کریپتو در پلتفرم اربیک‌کش در دسترس کاربران خواهد بود.
منبع: u.today

استفاده بانک ژاپنی از ریپل برای پرداخت

یکی از زیرمجموعه‌های اس‌بی‌آی (SBI)، غول بانکداری ژاپن، اعلام کرد در توافقی با بانک اعتباری هاماماتسو ایواتا (Hamamatsu Iwata)، از فناوری او‌دی‌ال (ODL) ریپل (Ripple) برای پرداخت‌های بین‌المللی استفاده می‌کند. استفاده از این فناوری از دوشنبه هفته بعد (۱۲ جولای) عملیاتی می‌شود.
منبع: coingape

پلتفرم بترمنت در صدد ارائه خدمات کریپتو

بترمنت (Betterment)، اپلیکیشن مدیریت سرمایه با حدود ۳۰ میلیارد دلار سرمایه تحت مدیریت و بیش از ۶۰۰ هزار کاربر، در حال بررسی ارائه خدمات رمز ارز به مشتریان خود است. سارا لوی (Sarah Levy)، مدیرعامل بترمنت، گفت این شرکت در حال بررسی است تا کاربران خود را قادر به تعامل با رمز ارزها کند.
منبع: cryptopotato

رکورد میانگین روزانه معاملات آتی در بورس کالای شیکاگو

میانگین روزانه تعداد معاملات آتی (futures)‌ و اختیار (options) در بورس کالای شیکاگو (CME)‌ به رکورد ۲۶ هزار و ۵۷۵ قرارداد در سه ماه دوم سال جاری میلادی رسید. بورس کالای شیکاگو در ابتدای ماه می پلتفرم معاملات آتی میکرو بیت کوین را راه‌اندازی کرد که به موسسات و معامله‌گران خرد اجازه می‌دهد تا در مبالغی کمتر از یک دهم بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.
منبع: u.today

شرکت آمریکایی ۳۰ هزار دستگاه ماینر از بیت‌مین خریداری کرد

بیت‌مین (Bitmain)، شرکت پیشتاز تولید دستگاه‌های ماینر رمز ارز در جهان، اعلام کرد قرارداد فروشی را با تراوولف (TeraWulf) امضاء کرده است. تراولف اخیرا اعلام کرده بود قصد دارد به یک شرکت سهامی عام مالک دستگاه‌های ماینینگ کاملا پاک در آمریکا بدل شود. طی این قرارداد، بیت‌مین متعهد شده است تا ۳۰ هزار دستگاه انت‌ماینر اس‌ناینتین‌جی پرو (Antminer S19j Pro) را در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۲ به تراوولف تحویل دهد. با اضافه شدن این دستگا‌ه‌ها، ظرفیت ماین تراولف به مقدار ۳ اگزا‌هش در ثانیه افزایش خواهد یافت.
منبع: bitmain

اسکای‌بریج صندوق خصوصی اتریوم راه‌اندازی می‌کند

بنابر تازه‌ترین گزارش‌ها، اسکای‌بریج کپیتال (SkyBridge Capital)، صندوق پوشش ریسک تاسیس شده توسط آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، یک صندوق خصوصی اتریوم (private Ethereum fund) را راه‌اندازی کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اسکای‌بریج کپیتال قصد ثبت درخواست برای راه‌اندازی یک صندوق‌ قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر اتریوم را دارد.
منبع: decrypt

افزایش استقبال مشاوران مالی از کریپتو

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد بیش از ۲۶ درصد از مشاوران مالی قصد دارند تا توصیه به سرمایه‌گذاری در رمز ارزها را در ۱۲ ماه آینده افزایش دهند. به علاوه، ۴۹ درصد از مشاوران مالی گفته‌اند مشتریانشان از آن‌ها درباره سرمایه‌گذاری در رمز ارزها در ۶ ماه آینده سئوال پرسیده‌اند.
منبع: bitcoin.com

بانک‌های روسیه به‌دنبال ریسک‌سنجی کریپتو

بانک مرکزی روسیه (CBR) قصد دارد با همکاری بانک‌های مطرح این کشور و چند پردازش‌گر پرداخت در بازار روسیه، اقدام به ریسک‌سنجی سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز کند. این پروژه در برنامه‌های بانک مرکزی روسیه برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تعریف شده است.
منبع: bitcoin.com

یک خبر خوب برای بازار رمز ارز!

داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند نرخ میزان اتر (ETH) موجود در صرافی‌ها به کمترین میزان خود از نوامبر ۲۰۱۸ رسیده است. این نرخ برای اولین بار در ۳۱ ماه گذشته به کمتر از ۱۸ درصد رسیده است که ریسک یک حجم فروش زیاد در آینده را به شدت کاهش می‌دهد. این خبر، یک اتفاق خوب برای این رمز ارز محسوب می‌شود.
منبع: توییتر

سود ممنوعیت ماینینگ در چین برای ماینرهای خارجی

اکانت توییتری وو بلاک‌چین (Wu Blockchain) در پستی نوشت: «از ابتدای برخورد دولت چین با ماینینگ بیت کوین از ۹ ژوئن، نرخ هش شبکه، ۴۰ درصد افت کرده است و ماینر‌های چینی بیش از ۲۵۰ میلیون دلار متضرر شده‌اند. در عوض، ماینر‌ها در سایر نقاط جهان بدون هیچ زحمتی این مبلغ را به جیب زدند.»
منبع: توییتر

خرید بلیط مترو با یوآن دیجیتال

مسافران مترو در شهرهای پکن و سوژو (Suzhou) می‌توانند بلیط مترو را در ازای پرداخت یوآن دیجیتال خریداری کنند. یو‌آن دیجیتال همان سی‌بی‌دی‌سی (CBDC)، یا ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی است، که چین موفق شده است اجرای آزمایشی آن را پیش‌تر از سایر کشورها عملیاتی کند.
منبع: bitcoin.com

الراند توکن فلزات گرانبها را ارائه می‌دهد

شرکت الراند (Elrond) با همکاری اورس (Aurus)، شرکت بریتانیایی فین‌تک، توکن فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتینیوم را ارائه می‌دهند. این توکن‌ها با نماد‌های ای‌دبلیو‌جی (AWG)، ای‌دبلیو‌اس (AWS) و ای‌دبلیوپی (AWP) با پشتیبانی یک گرم از هر کدام از این فلزات بر روی بلاک‌چین الراند عرضه می‌شوند.
منبع: elrond.com

امارات از فناوری ریپل استفاده می‌کند

طبق توییت های منتشر شده از سوی اکانت‌های ریپل‌پاندا‌ایکس‌آرپی (RipplePandaXRP) و دابلیو‌کانمن (WKahneman)، شرکت ریپل موفق شده است تا فناوری او‌دی‌ال (ODL) خود را در وزارت اقتصاد امارات به ثبت برساند. قرار است این فناوری برای انجام خدمات مالی دیجیتال همتابه‌همتا (P2P) در امارات استفاده شود.
منبع: u.today

رشد ۷۰ درصدی کامپاند در یک هفته

کامپاند (COMP)، توکن بومی پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز کامپاند (Compound)، شاهد افزایش قیمت ۷۰ درصدی بود. این صعود ارزش در ظرف یک هفته پس از اعلام خدمات نرخ بازده سالیانه (APY) ۴ درصد برای این توکن بود.
منبع: decrypt

رشد ارزش کاردانو پس از اضافه شدن به سبد گری‌اسکیل

یک روز پس از اضافه شدن کاردانو (Cardano) ‌به سبد دارایی‌های صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Graysclae) ارزش توکن بومی شبکه کاردانو با نماد آدا (ADA) شاهد رشد ۷ درصدی بود. تنها چند روز مانده به هاردفورک آلونزو (Alonzo)، آمارها نشان می‌دهند بیش از ۷۱ درصد از موجودی کل در چرخه آدا استیک شده است.
منبع: coingape

هستر پیرس خواستار به تحقق پیوستن صندوق‌ قابل معامله در بورس بیت کوین شد

هستر پیرس (Hester Peirce) از اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از این کمیسیون برای تاخیر در صدور مجوز برای صندوق‌های‌ قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت کوین گلایه کرد. او این کمیسیون را متهم به اعمال استانداردهای دوگانه در مواجه با درخواست‌ها برای را‌ه‌اندازی صندوق‌ قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت کوین کرد.
منبع: coingape

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.