پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۳ اردیبهشت)

بازیگر معروف از ۸ سال پیش در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است

میلا کونیس (Mila Kunis)، بازیگر معروف آمریکایی، پرده از سرمایه‌گذاری ۸ ساله خود و همسرش اشتون کوچر (Ashton Kutcher) در بیت کوین برداشت. کونیس در برنامه استفن کولبرت (The Late Show with Stephen Colbert) گفت او در ابتدا سرمایه‌گذاری در بیت کوین را ایده وحشتناکی میدانسته ولی اکنون خوشحال است که نظراتش دراین‌باره اشتباه بوده است.

منبع: bitcoin.com

تلاش برخی ماینر‌ها برای حفظ سازوکار اثبات کار در اتریوم

درحالی‌که شبکه اتریوم در حال گذار از سازوکار اثبات کار (PoW) به مکانیسم اثبات سهام (PoS) است، برخی ماینرها با تشکیل گروهی به نام بنیاد اتریوم جنسیس (Ethereum Genesys Foundation) موفق به ایجاد هاردفورکی برای حفظ زنجیره مبتنی بر سازوکار اثبات کار شده‌اند. تغییرات اعمالی در اتریوم ۲ (ETH 2.0)، موجب تعطیلی فرآیند استخراج در این شبکه می‌شود.  

منبع: investing

اولین مزرعه رمز ارز استان اصفهان در شهرستان فریدن

سیدحسن قاضی‌عسکر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: نخستین مزرعه رمز ارز استان توسط بخش خصوصی در شهرستان فریدن ایجاد خواهد شد. به گفته وی منطقه فریدن به علت آب و هوای سردسیر و برق اضافه برای این منظور انتخاب شده است. قاضی‌عسکر افزود: بر این اساس یک شرکت از منطقه فریدن مجوز لازم را از سازمان صمت استان، شرکت‌ شهرک‌های صنعتی، فرمانداری فریدن، اداره محیط زیست و شرکت برق اخذ کرده است تا به عنوان نخستین مزرعه تولید رمز ارز در این استان فعالیت کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تعداد تراکنش روزانه پن‌کیک‌سوآپ از ۱.۷ میلیون عبور کرد

تعداد تراکنش روزانه انجام شده برروی پلتفرم غیر‌متمرکز (DeFi) پن‌کیک‌سوآپ (PancakeSwap) با عبور از ۱ میلیون و ۷۳۳ هزار از تعداد تراکنش روزانه بر روی شبکه اتریوم که در حدود ۱ میلیون ۴۲۷ هزار است پیشی گرفت. در حال حاضر مجموع ارزش کل قفل شده (TVL) در پن‌کیک‌سوآپ در حدود ۱۰ میلیارد دلار است و ارزش توکن بومی آن، کیک (CAKE)، در حدود ۴۰ دلار می‌باشد که خود یک رشد ۸۰ برابری نسبت به اکتبر ثبت کرده است. پن‌کیک‌سوآپ بر روی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) بنا شده‌است.

منبع: ethereumworldnews

بزرگترین آپدیت بیت کوین در ۴ سال گذشته

سه ماینر مطرح بیت کوین با آغاز به‌کارگیری سافت‌فورک تپ‌روت (Taproot)، از سایر کاربران دعوت کردند تا به فعالسازی این آپدیت مهم شبکه در ۴ سال گذشته بپردازند. تپ‌روت مزایای مهمی را برای شبکه به ارمغان خواهد آورد از جمله: امنیت بالاتر، مقیاس‌پذیری بیشتر (تعداد تراکنش بالا)، هزینه‌های تراکنش پایین‌تر. اسلاش پول (Slush Pool) اولین ماینری بود که از این آپدیت استفاده کرد و با استخراج بلوک ۶۸۱۴۵۸ رسماً تپ‌روت را فعال کرد. آخرین آپدیت شبکه سگویت (Segwit) نام داشت و در سال ۲۰۱۷ اعمال شد.

منبع: bitcoin.com

تحسین داج‌کوین توسط میلیاردر معروف

مارک کیوبن (Mark Cuban)، میلیاردر معروف، گفت: با افزایش کاربرد داج‌کوین (Dogecoin) این رمز ارز ارزش و اعتبار بیشتری کسب خواهد کرد. تیم بسکتبال دالاس موریکس (Dallas Mavericks) از ابتدای ماه مارس شروع به پذیرش داج‌کوین برای پرداخت‌های خود کرد. از آن زمان، چندین شرکت مطرح دیگر مانند Newegg، داج‌کوین را در نظام پرداخت خود پذیرفته‌اند. بنابر اطلاعات یوتودی (u.today)، ۱۰درصد تراکنش‌های انجام شده از طریق بیت‌پی (BitPay) متعلق به داج‌کوین است.

منبع: u.today

رپر معروف به خود لقب اسکارفیس دنیای رمز ارز داد

نصیر جونز (Nasir Jones)، رپر معروف آمریکایی با نام اختصاری نص (Nas)، در توییتی به خود لقب اسکارفیس (Scarface) دنیای رمز ارز را داد. بنابر گزارش فوربز ()، نص در سال ۲۰۱۳ رقمی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار را از طریق شرکت شخصی خود کویینز‌بریج ونچر پارتنر (QueensBridge Venture Partners) در صرافی کوین‌بیس (Coinbase) سرمایه‌گذاری کرد و امروز با رشد فزاینده این حوزه اقتصادی ثروت کلانی را به‌دست آورده است. او در ماه گذشته و همزمان با اعلام عرضه عمومی سهام کوین‌بیس در بازار نزدک (NASDAC) اعلام کرد که مجموع ارزش سهمش از سهام این صرافی به بیش از ۴۰ میلیون دلار رسیده است.     

منبع: decrypt

شرکت بلایند باکسز به خالقان توکن‌های غیرمثلی کمک می‌کند

شرکت بلایند باکسز (Blind Boxes) اعلام کرد لانچپد (launchpad) اختصاصی خود را تا پایان هفته راه‌اندازی خواهد کرد. این لانچپد یا سکوی پرتاب، پلتفرمی برای جذب سرمایه جمعی (crowdfunding) از طریق توکنی کردن است تا پروژه‌های توکن‌های غیر‌مثلی (NFT) از آن استفاده کنند. با بهره‌گیری از این لانچپد، پدیدآورندگان می‌توانند یک کمپین جذب سرمایه جمعی غیرمتمرکز (decentralized) را از طریق پلتفرم بلایند باکسز میزبانی کنند.  

منبع: beincrypto

خسارت ۳۰ میلیون دلاری پس از حمله هکرها به اسپارتن

با حمله هکرها به پلتفرم استقراض فوری (flash loan) اسپارتن (Spartan)، مبلغ ۳۰ میلیون دلار از استخر اسپارتا (SPARTA) تخلیه (drain) شد. قراردادهای هوشمند (smart contracts) مورد استفاده در این پلتفرم غیر‌متمرکز (decentralized) بر روی بستر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) هدف حمله هکرها قرار گرفت. بنابر گزارش روز یکشنبه موسسه امنیت پک‌شیلد (PeckShield)، این حمله در روز شنبه اتفاق افتاده است. این گزارش می‌افزاید این حمله از نقص در محاسبه اشتراک‌‌گذاری نقدینگی در پروتکل قرارداد هوشمند این پلتفرم استفاده کزده است.

منبع: beincrypto

تائید اپلیکیشن Revolut مبنی بر فعالسازی امکان برداشت بیت کوین

اپلیکیشن مالی Revolut با ۱۵ میلیون کاربر فعال از پنجشنبه آینده خدمات برداشت بیت کوین را برای کاربران خود فراهم می‌کند. در بازار گاوی اخیر، غول‌های خدمات مالی زیادی از جمله Venmo، PayPal و Square اقدام به ارائه خدمات رمز ارزی کرده‌اند.
منبع: coingape

صندوق خیریه بایننس به درمان کووید ۱۹ در هند کمک می‌کند

صندوق خیریه بایننس اخیرا اعلام کرده است که با تولید اکسیژن، در تلاش برای توسعه روند درمان کرونا در هند است. این در حالی است که در روزهای اخیر شیوع کرونا در هند افزایش چشمگیری پیدا کرده است. بایننس نخسیتن شرکت یاری دهنده به بیماران کرونایی در هند نیست و پیش از این نیز ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) بنیان‌گذار اتریوم تعداد ۱۰۰ توکن اتر و ۱۰۰ توکن MKR برای مقابله با کرونا در هند اهدا کرده است.
منبع: ambcrypto

حمایت اکثریت مردم کره‌جنوبی از قانون مالیات بر درآمد رمز ارز

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد اکثریت مردم کره‌جنوبی از قانون اخذ مالیات ۲۰ درصدی بر درآمدهای حاصل از معاملات رمز ارز حمایت می‌کنند. به گزارش خبرگزاری یونهاپ (Yonhap)، ۵۳ درصد مردم این کشور موافق این قانون هستند. این نظر سنجی توسط ریلمیتر (Realmeter) و با جامعه آماری ۵۰۰ فرد بالای ۱۸ سال انجام شده است.  

منبع: beincrypto

درآمد خالص میکردائو از ۱۲ میلیون دلار عبور کرد

درآمد خالص میکردائو (MakerDAO) در ماه آوریل 44 درصد نسبت به ماه مارس افزایش داشته است و به رقمی بالاتر از ۱۲ میلیون دلار رسید. رشد چشمگیر این شرکت استقراضی به رغم کاهش درآمد‌های معاملاتی ادامه دارد. موفقیت میکردائو به موازات رشد بازار خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) قرار دارد.  

منبع: beincrypto

حجم بازار اتریوم از نستله و پی‌اند‌جی عبور کرد

حجم بازار (market cap) اتریوم با عبور از ۳۵۸ میلیارد دلار موفق به ثبت یک رکورد جدید شد. در سال جاری ارزش توکن بومی این شبکه، اتر (ETH)، ۲۰۰ درصد رشد کرده است. این موجب شده تا وزن اتریوم در بازار سرمایه از شرکت‌های بزرگی مانند پراکتر‌اندگمبل (Procter & Gamble) با ۳۲۶ میلیارد دلار، پی‌پال (PayPal) با ۳۰۸ میلیارد دلار، و نستله (Nestle)  با 337 میلیارد دلار عبور کرد.

منبع: coinquora

مایکرواستراتژی: بیت کوین جایگزین طلا خواهد شد

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، در توییتی گفت طلا در حفظ ارزش خود شکست خورده و ارزش خود را از تابستان گذشته از دست داده است. به اعتقاد او ناظران اقتصادی در حال جایگزینی طلا با بیت کوین هستند. این در حالی است که بیت کوین روز‌به‌روز با استفاده بیشتری از سوی غول‌های اقتصادی آمریکا مانند مایکروآستراتژی، تسلا (Tesla) و جی‌پی‌مورگن (JPMorgan) مواجه می‌شود.

منبع: coinquora

ارزش کل دارایی‌های قفل شده در BSC به ۴۵ میلیارد دلار رسید

ارزش کل امور مالی غیر متمرکز در بازار ارزهای دیجیتال (DeFi) اکنون از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است و ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در شبکه هوشمند بایننس (BSC) به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است. این درحالی است که ارزش BSC در ابتدای فوریه تنها ۱ میلیارد دلار بوده است و این سرعت رشد به این معناست که شبکه هوشمند بایننس به در حال پیشی گرفتن از شبکه اتریوم است.
منبع: bitcoinexchangeguide

مرد شماره یک فوتبال آمریکایی ۲۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری رمز ارزی کرد

ترور لورنس (Trevor Lawrence) برترین بازیکن لیگ فوتبال آمریکایی، تمام پاداش قرارداد خود به ارزش حدودی ۲۴ میلیون دلار (که یکی از دریافتی‌های وی از تیم می‌باشد) را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد. لورنس درباره دارایی‌های کریپتویی خود می‌گوید: من به دنبال سرمایه‌گذاری بلند مدت در یک فضای قابل اعتماد بودم و از همین رو وارد سرمایه‌گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال شدم.
منبع: bitcoin.com

فروشگاه آفریقایی NFT پس از پایان فاز آزمایشی، به صورت رسمی راه‌اندازی شد

یک فروشگاه آفریقایی توکن‌های غیرمثلی (NFT) با نام Momint پس از دو هفته دوره آزمایشی که با فروش آثار هنری بازکن سابق راگبی با نام برایان هابانا (Brayan Habana) بیش از ۱۰ هزار دلار بدست آورد، به صورت رسمی راه‌اندازی شد. در این حراج آزمایشی بیش از ۸۰۰ نفر از ۲۵ کشور مختلف شرکت کرده بودند.
منبع: bitcoin.com

بهرمندی از ارتقای شبکه کاردانو

به دنبال ارتقال پروتکل ماری، کاردانو مانند اتریوم به یک شبکه با دارایی‌های مختلف تبدیل شده است. این پیشرفت آسودگی خاطر بیشتری برای سرمایه‌گذاران به همراه می‌آورد، زیرا کاردانو در تلاش است تا رویای یک شبکه قدرتمند، گسترده و کارآمد را تحقق بخشد. کاردانو اغلب با اتریوم مقایسه می‌شود؛ زیرا شبکه‌ای است که ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز را امکان‌پذیر می‌سازد. در کل، این ارتقا فرصتی را برای کاردانو فراهم کرده است تا کاردانو از چالش‌های ناشی از شلوغی شبکه اتریوم نهایت استفاده را ببرد.
منبع: finbold

افزایش ۴۱۷ درصدی آدرس‌های فعال کاردانو در ۲۰۲۱

افزایش قیمت کاردانو (ADA) در سال ۲۰۲۱ موجب ثبت یک رکورد جدید در معیارهای دیگری همچون آدرس‌های فعال و تعداد تراکنش‌های این رمز ارز شده است. به نحوی که در بازه ۱ ژانویه تا ۲۸ آوریل، رقم افزایش میزان آدرس‌های فعال ۴۱۷ درصد و میانگین تعداد تراکنش‌ها ۳۸۲ درصد افزایش داشته است. ثبت رکورد تاریخی قیمت آدا در محدوده ۱.۵ دلار، توجهات بسیاری جلب بلاک چین کاردانو شده است.
منبع: finbold

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.