پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۳ بهمن)

  • تعداد آمریکایی‌هایی که رمز ارز دارند خیلی بیشتر از تصور است

بر اساس آخرین آمارها، ۱۰ درصد مردم آمریکا صاحب ارزهای دیجیتال هستند. این بدان معناست که تا کنون ۳۳ میلیون آمریکایی رمز ارز خریداری کرده‌اند و این عدد بسیار بزرگی است. بررسی coinbase در سال ۲۰۱۹ نشان داده بود که ۵۸ درصد آمریکایی‌ها بیت کوین را می‌شناختند. از سوی دیگر، بیش از ۱۳.۵ درصد مردم انگلستان صاحب رمز ارز هستند که ۴۱.۶ درصد آن خانم‌ها هستند.

منبع: u.today

  • زمان شروع آلت‌کوین‌ها از نظر eToro

پلتفرم معاملاتی eToro معتقد است که حجم نسبی معاملات،  فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، لیست شدن رمز ارزهای جدید و تعداد مقالات خبری منتشر شده از پروژه‌های رمزنگاری همگی در فرا رسیدن فصل آلت‌کوین‌ها تاثیر گذار است. در یک گزارش آمده است که فصل آلت‌کوین‌ها با تعداد توییت‌های مربوط به آن‌ها نیز مشخص می‌شود. اما به طور کلی و بر اساس این گزارش، یک دوره کوتاه در بهمن‌ماه (February) و پس از آن اردیبهشت (May) و مهر (October) می‌توانیم شاهد فصل آلت‌کوین‌ها باشیم.

منبع: cointelegraph

  • حمایت سیاسی از چین لینک توسط شهردار نوادا

شهردار رنو نوادا، هیلاری شیو (Hillary Schieve) از نخستین سیاستمدارانی است که پذیرش پروتکل چین‌لینک را تایید می‌کند. وی در توییتی گفت اکنون زمان کار بر روی پروژه‌های عالی برای نوادا فرا رسیده است. وی پیش‌تر نیز اشاره به داشتن توکن‌های چین‌لینک (LINK) کرده بود.

منبع: cryptoslate

  • استفاده از بلاک‌چین توسط دولت آرژانتین برای جلوگیری از تورم

در مواجهه با افزایش نرخ تورم در آرژانتین، این کشور به فناوری بلاک‌چین روی می‌آورد. از این رو، اقدام به ایجاد «اقتصاد تهاتری دیجیتال» کرده است. این پروژه برای مقابله با تورم، به کشاورزان امکان توکنیزه (tokenize) کردن محصولات کشاورزی خود را می‌دهد. توکنیزه کردن به فرایند تبدیل اموال به دارایی‌های دیجیتال (توکن) گفته می‌شود. با این کار کشاورزان می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی خود را با هر دارایی دیگر در پلتفرم Akabus P2P مبادله کنند.

منبع: news.bitcoin

  • ایلان ماسک: من حامی بیت کوین هستم

ایلان ماسک (Elon Musk) ثروتمندترین فرد جهان ساعاتی پیش در پاسخ به اعلام نظر خود نسبت به بیت کوین گفت: «من فکر می‌کنم بیت کوین چیز خوبی است. من حامی بیت کوین هستم. فکر می‌کنم بیت کوین در شرف پذیرش گسترده‌تری در جهان مالی مرسوم است.»

در روزهای گذشته با قرار گرفتن کلمه Bitcoin در بیو توئیتر ایلان ماسک، بیت کوین رشد بیش از ۱۴ درصدی در ۳۰ دقیقه را تجربه کرد.

منبع: cointelegraph

  • ری دالیو بیت کوین را «ذخیره سازی ثروت» توصیف می‌کند

میلیاردر آمریکایی ری دالیو (Ray Dalio) معتقد است که بیت کوین یک اختراع عالی است که توانایی تبدیل شدن به یک دارایی ذخیره کننده ثروت مانند طلا را دارد. وی پیش‌تر نسبت به بیت کوین بد بین بود. دالیو به مزایا و ریسک‌های بیت کوین اشاره کرد و تاکید کرد که متخصص بیت کوین نیست و معتقد است که مقررات دولت(ها) می‌تواند بر روی این دارایی دیجیتال تاثیر بگذارد؛ با این حال او به دنبال سرمایه‌گذاری در بیت کوین است.

منبع: dailyhodl

  • بنیان‌گذار Reddit به دنبال ایلان ماسک از بیت کوین دفاع کرد

پس از تغییر بیو توئیتر ایلان ماسک به #Bitcoin، الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) بنیان‌گذار رسانه خبری Reddit نیز بیو توئیتر خود را به هشتگ بیت کوین تغییر داد و این ارز دیجیتال را تبلیغ کرد. تحلیل‌گران بر این باورند که این امر بر افزایش قیمت بیت کوین از ۳۲ هزار دلار به ۳۷ هزار دلار تاثیر داشته است. از دیگر افراد برجسته که به دنبال ترویج بیت کوین هستند می‌توان به آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) مدیر سابق روابط عمومی کاخ سفید و اویریل اوهایون (Ouriel Ohayon) بنیان‌گذار ZenGo اشاره کرد.

منبع: cryptoglobe

  • خرید خودروی تسلا با بیت کوین

سرمایه گذار آمریکایی تیم دراپر (Tim Draper)، در توئیتی به ایلان ماسک گفت که مایل است پول خودروی تسلا cybertruk را با بیت کوین پرداخت کند. وی همچنین پلتفرم پرداخت OpenNode را ترویج کرد. دراپر همچنین گفت که قصد دارد بیت کوین بیشتری بخرد و آن را برای مدت طولانی نگه‌دارد. این توئیت یک واکنش به عبارت هشتگ بیت کوین ایلان ماسک بود.

منبع: cointelegraph

  • دولت اوکراین در نیروگاه هسته‌ای خود مزرعه رمز ارز راه اندازی می‌کند

دولت اوکراین در نظر دارد از نیروگاه هسته‌ای این کشور برای استخراج رمز ارز استفاده کند. اسناد رسمی نشان می‌دهد که این مرکز داده (data center) در نیروگاه هسته‌ای توسط شرکت Kyiv Energy Construction مستقر خواهد شد. ساخت این مرکز داده تا آخر آگوست سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد. شرکت KEC برای این پروژه ۳۱۷ هزار دلار بودجه دریافت کرده است.

منبع: news.bitcoin

  • سقوط ۴۷ درصدی ریپل در کمتر از ۳ ساعت

قیمت ریپل ظرف کمتر از ۳ ساعت با سقوط ۴۷ درصدی مواجه شد. این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته ریپل ۶۱ درصد رشد کرده بود. افزایش حجم خرید و فروش این ارز موجب شد تا جایگاه چهارم خود را در بازار رمز ارزها پس بگیرد. ریپل پس از رسیدن به قیمت ۰.۷۵۵ دلار، با ۴۷ درصد ریزش به ۰.۳۹۸۳ دلار رسید. هم اکنون قیمت ریپل در محدوده ۰.۴۱۰ تا ۰.۴۳۵ دلار معامله می‌شود.

همچنین ببینید

نهنگ‌های اتریوم

وحشت‌زدگی نهنگ‌های اتریوم؛ ماجرا چیست؟

مدتی پیش ویتالیک بوترین و بنیاد اتریوم، ۱۵۰۰۰ اتر در کراکن تخلیه کردند و از …

اکسی اینفینیتی

توکنی با ۲۵ هزار درصد رشد در سال ۲۰۲۱ – پادکست

اکسی‌اینفینیتی یکی از پروژه‌های جذاب در حوزه بازی‌های آنلاین و متاورسه که با چند میلیون …

وینک‌

وینک؛ چراغ چشمک زن دنیای رمز ارزها – پادکست

می‌دونستید پروژه وینک‌لینک (WINkLink) از فرازونشیب‌های زیادی گذشته تا به اینجا برسه و حالا توکن …

سند باکس

همه چیز در مورد سند باکس جهان مکعبی متاورس – پادکست

توکن سند (SAND) به تازگی به یکی از ترندهای بازار کریپتو تبدیل شده اما سند …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.