پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۴ بهمن)

  • حجم خرید و فروش ماهانه Uniswap به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسید

اطلاعات جمع‌آوری شده توسط The Block Research نشان می‌دهد که حجم معاملات ارز Uni در ژانویه به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسیده است. این رقم ۱۸.۵ میلیارد دلار بیشتر از ماه سپتامبر سال گذشته (نخستین ماه ورود یونی به بازار) است. قیمت ارز یونی از ماه سپتامبر که در محدوده پایین‌تر از ۰.۳۰ دلار معامله می‌شد، ظرف ۶ ماه اکنون به بالای ۲۰ دلار رسیده است و در محدوده ۱۸ الی ۲۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: theblockcrypto

 

  • درآمد ماهیانه ماینرهای بیت کوین به رکورد جدید ۱.۰۹ میلیارد دلار رسید

بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده توسط The Block، درآمد کسب شده توسط ماینرهای بیت کوین به یک رکورد جدید یعنی ۱.۰۹ میلیارد دلار در ماه ژانویه رسیده است. صرف نظر از کمبود تامین تجهیزات استخراج، رشد سختی استخراج پیوسته و بدون تغییر بوده است. این بدان معناست که درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین به ازای هر تراهش بر ثانیه (TH/s) تا ۰.۲۵ دلار افزایش پیدا کرده است.

منبع: theblockcrypto

 

  • مارک کوبان: بیت کوین و سایر رمزارزها ذخایر دیجیتالی ارزشمند هستند

طی هفته‌های گذشته بحث ارزهای دیجیتال در فضای مجازی به شدت داغ شده است. سرمایه‌گذار میلیاردر مارک کوبان (Mark Cuban) که اخیرا شروع به افزایش میزان دارایی‌های دیجیتال خود کرده است، معتقد است که ارزهای رمزنگاری شده دارای ارزش ذاتی هستند، حتی اگر مردم آن را نبینند و این واقعیت را دیوانگی تلقی کنند.

منبع: newsbtc

 

  • مدیرعامل صرافی Kraken: دیفای در حال جایگزینی امور مالی سنتی است

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل صرافی Kraken در مصاحبه‌ای که اخیرا منتشر شده است معتقد است، بیت کوین و اتریوم عدم شفافیت در بازار مالی سنتی را فاش کردند. وی معتقد است ۹۰ درصد خدمات مالی در ۱۰ سال آینده با بلاک‌چین اجرا خواهد شد و بسیاری از موضوعات مانند عدم شفافیت در بازار مالی سنتی در حال منسوخ شدن است، زیرا اکنون ما (جهان) دارای سیستم مالی غیر متمرکز (DeFi) هستیم.

منبع: cryptoslate

 

  • تقاضای سازمان‌ها کاهش نیافته است و به مرور تاثیر خود را نشان می‌دهد

به دلیل تصویب قریب الوقوع بسته محرک اقتصادی برای شهروندان آمریکایی، موسسات مالی همچنان به بیت کوین به عنوان یک محافظ در برابر تورم نگاه می‌کنند. مدیر بازارهای مالی صرافی OKEx لنیکس لای (Lennix Lai) می‌گوید هرچه ذخیره ارز جهانی مانند دلار آمریکا ضعیف‌تر شود، موسسات بیشتری به دارایی‌هایی همچون بیت کوین روی خواهندآورد. مدیر سیستم تجاری بیت کوین کش جورج دونلی (George Donnelly) نیز بر این باور است که هیچ کس در مورد تداوم اشتیاق موسسات در خرید بیت کوین تردید ندارد. افزایش تقاضا و کاهش عرضه تاثیر خود را بر این بازار مالی به مرور زمان می‌گذارد.

منبع: cointelegraph

 

  • رکورد تاریخی قیمت ارز BNB با عبور از ۵۰ دلار

توکن کاربردی صرافی بایننس (BNB) رکورد بالاترین قیمت ثبت شده خود را شکست. اگرچه دلیل فاندامنتال این صعود قیمتی مشخص نیست، اما BNB با رشد ۱۰ درصدی در بازه زمانی ۲۴ ساعته از مرز ۵۰ دلار عبور کرد و قیمت ۵۳ دلار را لمس کرد. ارز BNB از ابتدای سال ۲۰۲۱ حدود ۲۸ درصد رشد داشته است و نزدیک‌ترین رقیب آن توکن HT صرافی Houbi است که در همین مدت ۲۶ درصد رشد داشته است.

منبع: u.today

 

  • خروج بیت کوین از صرافی Coinbase یک سیگنال صعودی است

خروج بیش از ۱۵ هزار بیت کوین به ارزش ۵۱۵ میلیون دلار از صرافی آمریکایی Coinbase حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران بزرگ در حال خرید هستند. مدیرعامل CryptoQuant کی یانگ جو (Ki Young Ju) می‌گوید این نشانه‌ای برای صعود قیمت بیت کوین است و از آنجایی که قیمت در نهایت در صرافی‌ها تعیین می‌شود، حجم گسترده معاملات غیر صرافی را به عنوان یک سیگنال صعودی می‌توان در نظر گرفت.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.