پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۵ تیر)

راه‌اندازی دبیت کارت بیت کوین در اوکراین

مونوبنک (Monobank)، بانک الکترونیکی اوکراینی، در انتظار تاییدیه بانک مرکزی این کشور است تا از اواخر ماه جاری میلادی کارت پرداخت (debit card) مبتنی بر بیت کوین خود را راه‌اندازی کند. طبق آمار آگوست سال ۲۰۲۰، اپلیکیشن این بانک بیش از ۲ و نیم میلیون کاربر اوکراینی دارد.
منبع: cointelegraph

یوآن دیجیتال خطری برای دلار آمریکا

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل و بنیان‌گذار صرافی کوین‌بیس (Coinbase)، در رشته توییت‌هایی از دیدارهای خود با مقامات آمریکایی در واشنگتن دی‌سی خبر داد و گفت طی این دیدارها نسبت به خطر پیشی گرفتن مقبولیت جهانی یو‌آن دیجیتال برای دلار آمریکا هشدار داده است. در یکی از این دیدارها، آرمسترانگ به تبادل نظر با پال رایان (Paul Ryan)، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا و رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، پرداخته است.
منبع: coinquora

اجرای سریال نمایشی درباره توکنهای غیر مثلی

 

طبق گزارش‌های منتشر شده شرکت تولیدکننده اچ‌کی (HK) به‌دنبال ضبط و آماده‌سازی مجموعه نمایشی با نام کریپتو کیپرز (Crypto Keepers) است که با استفاده از NFTها منتشر خواهد شد. این مجموعه ویژگی‌های تعاملی بازی‌های ویدیویی را در اختیار شما قرار داده و به بینندگان اجازه می‌دهد بعد از مدت زمان اجرا، صحنه‌ها، شخصیت‌ها و وسایل جانبی را در داستان جمع‌آوری کنند.
منبع: cointelegraph

بانک انگلیسی پرداخت به بایننس را ممنوع کرد

بانك انگلیسی باركلیز (Barclays) تا اطلاع ثانوی اجازه پرداخت مشتریان خود از طریق درگاه‌های بانکی و کارت‌های اعتباری برای مبادله ارزهای دیجیتال در صرافی بزرگ چینی (Binance) را متوقف کرد. مسئولین این بانک علت این امر را کمک به حفظ امنیت پول مشتریان عنوان کرده است.
منبع: u.today

رشد چشمگیر توکن‌های مربوط به پروژه‌های دیفای

توکن‌های بومی پروژه‌های دیفای (DeFi)،‌ یا همان خدمات مالی غیر متمرکز، در هفت روز گذشته شاهد رشدهای چشمگیر بوده‌اند. کامپاند (Compound) ۴۰ درصد رشد داشته است در حالی که آوی (Aave) و یونی‌سو‌آپ (Uniswap) هر کدام در حدود ۲۰ درصد رشد داشته‌اند.
منبع: dailyhodl

کوین‌بیس به‌دنبال احداث مرکز ارزهای دیحیتال در هند

صرافی بزرگ آمریکایی کوین‌بیس (Coinbase) در حال ساخت مرکز رمزارز (Crypto Hub) جدید خود در کشور هند و استخدام صدها نفر است. این شرکت می گوید که “برنامه‌های بلند پروازانه‌ای” برای مرکز رمزنگاری جنوب آسیای خود داشته و به دنبال استخدام صدها مهندس و کارشناس در حوزه‌های مختلف مرتبط است.
منبع: bitcoin.com

رزرو اقامتگاه‌های تفریحی با ارز دیجیتال

صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی به استقبال ارزهای دیجیتال برای رزرو اقامتگاه‌ها می‌رود. در این میان هتل ها و استراحتگاه‌های پاویلیون (Pavilions) اولین حق امتیاز لوکس مبادلات رمزارز را دربافت کرده‌اند. این مجموعه با همکاری با شرکت کوین‌دایرکت (CoinDirect) مستقر در انگلیس درگاهی بدون دردسر، راحت و ایمن را برای پرداخت با ارزهای دیجیتال از هرجای دنیا فراهم کرده و رزرو از طریق بیت کوین، اتریوم و بیش از 40 ارز دیجیتال مختلف را در دسترس مشتریان قرار داده است.
منبع: coingape

حراج اثر هنری به ارزش 229 اتریوم

یک اثر هنری با عنوان “Singularity” و با الهام از کنستانتیون وان اورنج (Constantijn van Oranje)، شاهزاده هلند و پیشرفت‌های هلند در زمینه بلاکچین، هوش مصنوعی و محاسبات کوانتومی در تاریخ 3 ژوئیه در بازار جدید ان‌اف‌تی استارز (NFT STARS) در سیدنی استرالیا به حراج گذاشته و به قیمت 229 اتریوم (معادل 509.067 پوند) فروخته شد. این اثر هنری ادغام آینده انسان با هوش مصنوعی و تبدیل او به یک ابر هوشمند را به تصویر می‌کشد.
منبع: coingape

افزایش ۱۷ درصدی استخراج بیت کوین توسط ماراتن

هولدینگ ماراتن دیجیتال (Marathon Digital Holdings) تعداد ۲۶۵.۶ بیت کوین در ماه گذشته استخراج کرده است که ۱۷ درصد بیشتر از تعداد ماه ‌گذشته است. استخراج ماه گذشته تعداد بیت کوین هولد شده توسط این شرکت را به رقم ۵ هزار و ۷۸۴ رسانده است که ارزش تقریبی آن معادل ۲۰۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار است.
منبع: forkast

برنامه کاردانو برای همکاری با شرکت‌های بزرگ جهان

فردریک گرگارد (Frederik Gregaard)، مدیرعامل بنیاد کاردانو (Cardano)، در تازه‌ترین ارائه خود به اهداف این سازمان برای ۵ سال آینده اشاره کرد و گفت می‌شود توقع داشت سه شرکت از مجموعه ۵۰۰ شرکت برتر مجله فورچون (Fortune 500) تا سال ۲۰۲۴ از آدا (ADA)، توکن بومی کاردانو، استفاده کنند و یا آن را هولد کنند. افزودن تنوع فعالیت‌های روی شبکه، انتشار سه وایت پیپر و کار روی افزایش تعداد آدرس‌های فعال این شبکه از دیگر اهداف کاردانو هستند که گرگارد به آن‌ها پرداخت.
منبع: u.today

آپگرید جدید اتریوم کلاسیک از چهارشنبه اجرا می‌شود

فعال‌سازی هاردفورک مگنتو (Magneto) بر روی بلاک ۱۳ میلیون و ۱۸۹ هزار و ۱۳۳ شبکه اصلی (Mainnet) اتریوم کلاسیک (ETC) اجرا خواهد شد. این آپگرید در روز چهارشنبه ۷ جولای (۱۶ تیر) عملیاتی می‌شود.

فاندا

منبع: coinmarketcal

بانک معروف کره‌ایی به بلاک‌چین کلیتن پیوست

شینهان (Shinhan)، یکی از بزرگترین بانک‌های کره‌جنوبی، به شورای حاکمیت (governance council) بلاک‌چین کلیتن (Klaytn) پیوست. علاوه بر عضویت در این شورا، شینهان جهت حمایت از نوآوری‌های فین‌تک به توسعه خدمات دیجیتال بر بستر این بلاک‌چین کمک خواهد کرد.
منبع: cointelegraph

قانون جدید اتحادیه اروپا برای کاهش اثرگذاری ایلان ماسک بر رمز ارزها

اتحادیه اروپا با افزودن سندی تحت عنوان بازارهای دارایی‌های دیجیتال (MiCA) به استراتژی امور مالی دیجیتال (Digital Finance Strategy) خود، در حال قانون‌گذاری بخش غیرمتمرکز دنیای کریپتو است و بخشی از این سند ۱۶۸ صفحه‌ایی با پرداختن به دستکاری بازار توسط اینفلونسرهایی مانند ایلان ماسک (Elon Musk) امکان این رفتارها را در اتحادیه اروپا محدود می‌کند. طبق سند منتشر شده، مبادله استیبل‌کوین‌ها و جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی پروژه‌های کوچک کریپتویی نیاز به مجوز قانونی دارند.
منبع: coingape

خرید کلان بیت‌کوین توسط نهنگ‌ها

بنابر داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، نهنگ‌های بیت کوین تعداد ۶۰ هزار بیت کوین را در یک روز خریداری کرده‌اند. این بزرگترین حجم خرید روزانه از ابتدای سال تا به امروز است.
منبع: investing

رکورد استیکینگ در زنجیره هوشمند بایننس

تعداد بایننس کوین (BNB) استیک شده در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) به ۱۲ میلیون رسید. اکانت توییتری زنجیره هوشمند بایننس با اعلام این خبر به نقل از بی‌اس‌سی‌اسکن (bscscan)، از کاربران خود تشکر کرد. بایننس کوین، توکن بومی زنجیره هوشمند بایننس، هم اکنون در محدوده قیمت ۳۰۰ دلار معامله می‌شود و کاربردهایی نظیر پرداخت کارمزد درون شبکه، کارمزد در صرافی بایننس و خرید فروشگاهی دارد.
منبع: coinquora

نظر مدیر فناوری ریپل در مورد تصمیم بارکلیز علیه بایننس

دیوید شوآرتز (David Schwartz)، مدیر ارشد فناوری در شرکت ریپل (Ripple)، در توییتی تصمیم بانک بارکلیز (Barclays) علیه فعالیت صرافی بایننس (Binance) در انگلستان را ناشی از فشار نهاد‌های دولتی دانست. او در توییتی نوشت: «ساده‌ترین راه وصله زدن، و صد البته نه حل مشکل، این است که به موسسات مالی اجازه نداد تا دلخواهانه و بدون استیناف مانع تراکنش‌ها و مشتریان شوند. اگر دولت‌ها ما را مجبور به استفاده از موسسات مالی می‌کنند، باید موسسات مالی را نیز مجبور به ارائه خدمات به ما کنند.»
منبع: u.today

سود ۱۱۹ درصدی صندوق استرالیایی در ۶ ماه

آپولو کپیتال (Apollo Capital)، صندوق پوشش ریسک کریپتو (crypto hedge fund) که دفتر آن در ملبورن استرالیا واقع شده، از ابتدای سال جاری میلادی تا امروز ۱۱۹ درصد سود کسب کرده است که در مقایسه با رشد حدود ۲۰ درصدی بیت کوین، رشد چشمگیری را ثبت کرده است. این در حالی است که این صندوق در داج‌کوین (DOGE) و در پروژه‌های دیفای (DeFi) سرمایه‌گذاری نکرده است.
منبع: u.today

افزایش استیک اتر و کاهش ذخایر در صرافی‌ها

شمار کاربرانی که دارایی اتر (Ether) خود را از صرافی‌ها خارج کرده و در استیکینگ (staking) لایه دوم (ETH 2.0) سپرده‌گذاری می‌کنند در حال افزایش است. بنابر ادعای روزنامه‌نگار چینی کالین وو (Colin Wu)، میزان اتر موجود در صرافی‌ها به کمترین میزان خود از سال ۲۰۲۰ رسیده است. در همین حال، تعداد اتر‌های استیک شده به بیش از ۶ میلیون کوین رسیده است.
منبع: u.today

آی‌بی‌سی تاسیسات ماینینگ خود را از چین خارج می‌کند

شرکت سرمایه‌گذاری آی‌بی‌سی‌گروپ (IBC Group)، تاسیسات مهمی در حوزه ماینینگ در چین دارد، اعلام کرد قصد تعطیلی مزارع ماین بیت کوین و اتریوم خود در این کشور را دارد. این شرکت قصد دارد تاسیسات خود را به کشورهای کانادا، آمریکا، امارات، قزاقستان، آیسلند و چند کشور در آمریکای جنوبی منتقل کند.
منبع: cryptopotato

بانک سوئیسی خدمات استیکینگ اتر ارائه می‌دهد

سیگنوم (Sygnum)، بانک رمزارز سوئیسی، با راه‌اندازی خدمات استیکینگ (staking) لایه دوم اتریوم، اعلام کرد اولین بانکی است که چنین خدماتی ارائه می‌دهد. با این سرویس، مشتریان این بانک می‌توانند دارایی‌های اتر (ETH) خود را در این بانک استیک کنند و بازدهی معادل حداکثر ۷ درصد دریافت کنند.
منبع: theblockcrypto

رشد ۱۶ درصدی قیمت توکن آوی

با انتشار خبر راه‌اندازی پلتفرم جدید پروژه آوی (Aave) برای موسسات مالی با عنوان آوی پرو (Aave Pro)، توکن بومی این پروژه شاهد رشد ۱۶ درصدی بود. این پلتفرم وام دهی غیر متمرکز اعلام کرد آوی پرو تا پایان ماه جاری میلادی راه‌اندازی خواهد شد.
منبع: decrypt

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.