اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۶ تیر)

چین اثبات کرد بیت کوین ماشین توقف‌ناپذیر است

نیک اسپانوس (Nick Spanos)،‌ هم‌بنیان‌گذار زپ‌ پروتکل (Zap Procotol)،‌ گفت قیمت بیت کوین به محض رفع موانع رگلاتوری بالا خواهد رفت. او با اشاره به برخورد دولت چین با ماینر‌های بیت کوین در این کشور، افزود: این برخورد تنها اثبات کرد که بیت کوین یک ماشین توقف‌ناپذیر است، اگر دومین اقتصاد بزرگ جهان توان نابود کردن، بی‌ارزش کردن و یا دستکاری بیت کوین را ندارد.
منبع: cointelegraph

کارنامه ارزهای دیجیتال نماینده مجلس آلباما

بری مور (Barry Moore)، نماینده کنگره ایالات متحده آمریکا، در گزارشی در خصوص معاملات دوره‌ای خود، از خریدهای اخیر برخی رمزارزها خبر داد. طبق این گزارش وی در 12 ژوئن بین هزار تا 15 هزار دلار داج‌کوین (Dogecoin) خریداری کرده است. خرید 30 هزار دلاری کاردانو (Cardano) و 15هزار دلاری اتریوم (Ethereum) در ماه مه از دیگر رکوردهای این مرد کنگره آمریکا است.
منبع: u.today

انتصاب اولین مشاور کریپتو در فین‌سن

شبکه اجرایی جرائم مالی آمریکا، فین‌سن (FinCEN)، با انتصاب اولین مشاور خود در حوزه رمزارزها تمرکز خود را بر روی ارزهای دیجیتال افزایش می‌دهد. میشل کورور (Michele Korver) که پیش از این در وزارت دادگستری آمریکا مشغول به فعالیت بوده قرار است طبق قوانین جدید نظارتی دقیق‌تر بر انتقال ارزهای دیجیتال، از “اقدامات مالی و بهره‌برداری‌های غیرقانونی” در این زمینه تلاش کند.
منبع: decrypt

موسسات سرمایه‌گذار قصد خریدهای بیشتر دارند

طبق آخرین نظرسنجی صندوق کریپتویی نیکل دیجیتال (Nickel Digital)، مدیران صندوق‌های پوشش ریسک، شرکت‌های مدیریت ثروت و موسسات سرمایه‌گذاری قصد افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارزها را دارند. چهل درصد از پاسخ دهندگان ابراز کرده‌اند که قصد دارند ذخایر کریپتویی خود را به شدت افزایش دهند.
منبع: cointelegraph

جذب کاربر برای یوان دیجیتال در بانک‌های چین

شش بانک برتر چین کارمندان خود را موظف کرده‌اند تا هر کدام حداکثر تا سقف 300 کاربر برای ارز یوان جدید جذب کنند. طبق گزارشات اخیر، به کارمندان بانک‌های برتر چین مانند بانک صنعتی و بازرگانی چین (the Industrial and Commercial Bank of China) و بانک ارتباطات (the Bank of Communications) به همراه چهار بانک دولتی دیگر، دستور داده شده تا کیف پول‌های دیجیتال یوان را به طور متوسط برای 200 تا 300 نفر در سال تبلیغ کنند.
منبع: cointelegraph

گولدمن‌ ساکس: اتر از بیت کوین سبقت خواهد گرفت

گولدمن ساکس (Goldman Sachs)، معروف‌ترین بانک سرمایه‌گذاری در جهان که دفتر مرکزی آن در نیویورک واقع شده است، در یک اطلاعیه به مشتریان خود یادآور شد که قراردادهای هوشمند اتریوم (Ethereum)، به این معنی خواهد بود که مجموع سرمایه در بازار اتر (ETH) از بیت کوین (BTC) سبقت خواهد گرفت. این تحلیل حاکی از آن است که اتر به دارایی غالب برای ذخیره ارزش دیجیتال بدل خواهد شد.
منبع: cointelegraph

عبور حجم فروش توکن‌های غیر مثلی از ۲.۵ میلیارد دلار

داده‌های دپ‌ریدار (DappRadar) نشان می‌دهند حجم فروش توکن‌های غیر مثلی (NFT) در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی به رقم ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است که جهش بزرگی در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ دارد. حجم فروش توکن‌های غیر مثلی در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰ تنها ۱۳.۷ میلیون دلار بود.
منبع: cointelegraph

ذخیره بیت کوین در شبکه پرداختی Allied

شبکه پرداختی Allied از همکاری جدیدش با گروه سرمایه گذاری دیجیتال نیویورک (NYDIG)، که یک شرکت فناوری و خدمات مالی رمز‌ارز است، جهت افزودن بیت کوین به خزانه مالی خود خبر داده است. در این اطلاعیه آمده این مشارکت موسسات مالی را قادر ساخته تا به مشتریان خود با استفاده از پلتفرم پرداختی Allied توان خرید، فروش و نگهداری بیت کوین را ارائه دهند.
منبع: bitcoin.com

افزایش حضور مومسسات مالی در بازار رمز ارز

تازه‌ترین پژوهش انجام شده توسط شرکت پژوهشی پیورپروفایل (Pureprofile) نشان می‌دهد ۸۲ درصد از شرکت‌ های مدیریت سرمایه و موسسات سرمایه‌گذاری قصد دارند تا سال ۲۰۲۳ فعالیت‌های خود در حوزه رمز ارز را افزایش دهند. در این پژوهش ۵۰ شرکت مدیریت سرمایه و ۵۰ موسسه سرمایه‌گذاری در کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و امارات مورد نظرسنجی قرار گرفته‌اند.
منبع: finbold

بلاک‌چین می‌تواند موجب فروپاشی فساد شود

مجمع جهانی اقتصاد با انتشار متنی در روز دوشنبه به جزئیات استفاده از فناوری بلاک‌چین برای حذف فساد در نظام‌های دولتی پرداخته است. این مجمع معتقد است بلاک‌چین می‌تواند کمک شایانی به مبارزه با فساد در حوزه تدارکات، که یکی از آسیب‌پذیرترین بخش‌ها در برابر سوءاستفاده‌های مالی است، بکند.
منبع: finbold

افزایش ورود سرمایه به بیت کوین و اتریوم

کوین‌شیرز (CoinShares)، موسسه سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال، در گزارشی نوشت: موسسات مالی مجدداً نگاه مثبتی به بازار کریپتو پیدا کرده‌اند و برای اولین بار در ۵ هفته گذشته، میزان ورودی سرمایه به حوزه کریپتو به رقم ۶۳ میلیون دلار رسیده است. استراتژیست بخش سرمایه‌گذاری در کوین‌شیرز هم اعلام کرد برای اولین بار در ۹ هفته، ورودی سرمایه به تک‌تک دارایی‌های دیجیتال شاهد افزاش بوده و بیت کوین با ورودی ۳۸.۹ میلیون دلار در صدر این فهرست قرار دارد.
منبع: forkast

آینده بهتر اتریوم نسبت به بیت کوین

الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، مدیر عامل موسسه وام‌دهی «دیجیتال سلسیوس نتورک» (Celsius Network)، گفت شتاب رشد «ارزش بازار» اتریوم نسبت به ارزش بازار بیت کوین بیشتر شده و این روند می‌تواند در آینده هم افزایش یابد.
منبع: finbold

احتمال عرضه سهام آرگو بلاک‌چین در نزدک

آرگو بلاک‌چین (Argo Blockchain)، شرکت استخراج کریپتو، اولین موسسه بلاک‌چین بود که سهام آن در بازار بورس لندن (London Stock Exchange) عرضه شد و حالا احتمال عرضه آن در فهرست دوم بورس نزدک (Nasdaq) افزایش یافته است. روز سه‌شنبه، این شرکت در گزارش عملیاتی و استراتژیک ماه ژوئن خود اعلام کرد در حال بررسی امکان عرضه سهام خود در فهرست دوم نزدک است.
منبع: cointelegraph

به‌روز رسانی اتریوم در ماه آینده

تیم بیکو (Tim Beiko)، برنامه‌نویس اصلی اتریوم، روز سه‌شنبه اعلام کرد هاردفورک (hard-fork) لاندن (London) که شامل آپگرید EIP1559 خواهد بود، از ۴ اوت (۱۳ مرداد) در شبکه اصلی (mainnet) فعال خواهد شد. آپگرید جدید اتریوم توکن‌های اتر (ETH) را خواهد سوزاند تا با کاهش عرضه اتر، اثر کاهش‌دهنده تورم ایجاد شود. این اتفاق در بلوک شماره ۱۲ میلیون و ۹۶۵ هزار اتفاق خواهد افتاد.
منبع: theblockcrypto

ورود صندوق بزرگ پوشش ریسک به دنیای کریپتو

طبق گزارش‌ها، مارشال ویس (Marshall Wace)، یک صندوق پوشش ریسک (hedge fund) مستقر در لندن با مجموع دارایی ۵۵ میلیارد دلار، قصد ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز و بلاک‌چین را دارد. به گزارش فایننشال تایمز، مارشال ویس قصد دارد یک سبد معاملاتی را برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال راه‌اندازی کند.
منبع: cointelegraph

افزایش ۵۰ درصدی درآمد استخراج بیت کوین

چهار روز پس از ثبت رکورد افت سختی شبکه، درآمد روزانه ناشی از ماین بیت کوین با رشد ۵۰ درصدی همراه بود. در حالی که ماینرهای بزرگ در حال نقل مکان به خارج از چین هستند و عملاً حدود ۵۰ درصد نرخ هش شبکه آفلاین است، ماینرهای فعال در حال بهره بردن از شرایط به وجود آمده هستند.
منبع: cointelegraph

افزایش گرایش نهنگ‌ها به آلت‌کوین‌ها

با ادامه روند کسالت‌بار نوسان بیت کوین در محدوده ۳۳ تا ۳۶ هزار دلار، توجه نهنگ‌ها بیشتر به سمت آلت‌کوین‌ها سوق پیدا کرده است. داده‌های سنتیمنت (santiment) نشان می‌دهد نهنگ‌ها در حال افزایش سرمایه‌گذاری در یرن فایننس (Yearn Finance) با نماد وای‌اف‌آی (YFI)، یوما (UMA) و میکر (Maker) و کاهش سرمایه‌گذاری در پالی‌گان (Polygon)، آرگان (Aragon) و کایبر نتورک هستند.
منبع: santiment

رشد تراکنش‌های رمز ارزی ویزاکارت

شرکت ویزا (Visa)، غول صنعت پرداخت، اعلام کرد که مجموع ارزش استفاده کاربران از کارت‌های رمز ارزش در سرتاسر جهان، از مرز یک میلیارد دلار در شش ماهه اول 2021 عبور کرده است. ویسنت پرابهو (Vasant Prabhu)، مدیر ارشد مالی در این شرکت، گفت: هدف ویزا ایجاد اکوسیستمی برای کاربردی‌تر کردن رمز ارزها همانند ارزهای دیگر است. ویزا برای تحقق این هدف با بلاک‌فای (blockfi) و کوین‌بیس (coinbase) برای دسترسی کاربران به کیف پول کریپتویی همکاری کرده است.
منبع: CNBC

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.