چهارشنبه 29 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۷ خرداد)

اسکیت‌بردباز معروف: اولین بار در سال ۲۰۱۲ بیت کوین خریدم

تونی هاوک (Tony Hawk)، اسکیت‌بردباز (Skateboarder) اسطوره‌ایی، در طول سخنرانی در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ در میامی آمریکا، اعتراف کرد در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار بیت کوین خریده است. او در اولین مواجه خود با بیت کوین به این نتیجه رسیده است که آینده امور مالی جهان در بیت کوین است و از طریق وبسایت راه ابریشم (Silk Road)، که دیگر فعال نیست، بیت کوین خریداری کرده است. او تاکید کرد تا امروز هیچ کدام از بیت کوین‌هایش را نفروخته ولی مقداری از آن‌ها را به خیریه‌ها اهداء کرده است.

منبع: beincrypto   

علاقه شدید وزیر امور مالی نروژ به رمز ارزها

یان توره سنر (Jan Tore Sanner)، وزیر امور مالی نروژ، معتقد است بیت کوین مستعد پیشرفت‌های غیرمنتظره است. او تاکید کرد چه در نروژ و چه در عرصه بین المللی علاقه شدیدی به رمز ارزها وجود دارد. به گزارش شبکه تلویزیونی بلومبرگ (Bloomberg)، این مقام نروژی بر این باور است که دوره نوسانات قیمتی رمز ارزها که همه این عرصه را با این ویژگی می‌شناسند پایان خواهد یافت و دوره پیشرفت‌های غیرمنتظره آغاز خواهد شد.

منبع: bitcoin.com

خیریه آب بیت کوین‌های اهدایی را تا ۲۰۲۵ هولد می‌کند

خیریه آب (charity: water)، که یک موسسه غیرانتفاعی با هدف رساندن آب آشامیدنی به کشورهای در حال توسعه است، اعلام کرد بیت کوین‌هایی که به آن اهدا شده است را تا سال ۲۰۲۵ نخواهد فروخت. تونی هاوک (Tony Hawk)، اسکیت‌بردباز (Skateboarder) اسطوره‌ایی، و برادران دوقلو کامرون وینکلووس (Cameron Winklevoss) و تایلر وینکلووس (Tyler Winklevoss)، بنیانگذاران صرافی جمینی، از جمله خیرینی هستند که به این موسسه بیت کوین اهداء کرده‌اند. این خیریه در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ در میامی آمریکا اعلام کرد تا کنون ۱۵ بیت کوین (معادل تقریبا ۵۵۰ هزار دلار) از خیرین دریافت کرده است که به واسطه آن می‌توان آب تصفیه‌شده برای ۱۱ هزار نفر را تامین کرد.   

منبع: decrypt

جمع‌آوری ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه توسط پروژه سولانا

به گزارش دکریپت (Decrypt)، تیم پشتیبان بلاک‌چین سولانا (Solana blockchain) در حال جمع‌آوری مبالغ‌ زیادی سرمایه برای توسعه این شبکه و رقابت با شبکه اتریوم (Ethereum) است. این پروژه که به عنوان قدرت پشت صرافی غیرمتمرکز سرم (Serum) شناخته می‌شود، مبلغی در حدود ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است که دکریپت مقدار دقیق آن را مشخص نکرده است. آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، بنیانگذار و مدیر عامل سولانا، توضیحی در این باره ارائه نداده است. به واسطه استفاده از یک سازوکار اجماع (consensus mechanism) جدید با عنوان گواه سوابق (Proof of History)، بلاک‌چین سولانا وعده توسعه‌پذیری و مقیاس پذیری بالاتری را می‌دهد.

منبع: theblockcrypto

آرون آرنولد ۵ پروژه با پتانسیل رشد بالا را معرفی کرد

آرون آرنولد (Aaron Arnold)، تحلیلگر کریپتو و میزبان برنامه یوتیوبی آلتکوین دیلی (Altcoin Daily)، ۵ پروژه با حجم بازار کوچک را که به زعم او پتانسیل رشد انفجاری در ماه ژوئن دارند به مخاطبان برنامه خود معرفی کرد. میناپروتکل (Mina Protocol)، که به تازگی با نماد مینا (MINA) راه‌اندازی شده است، اولین پروژه‌ایی است که او به عنوان یک پلتفرم بلاک‌چین سبک‌وزن به ۸۲۲ هزار مخاطب کانال یوتیوبی خود معرفی کرد. ترون‌پد (TronPad)، اولمپیس دائو (Olympus DAO) با نماد او‌ایچ‌ام (OHM)، فیر (Fear) و ویرچو‌پوکر (Virtue Poker) با نماد وی‌پی‌پی (VPP) چهار گزینه‌ دیگری هستند که آرنولد توقع رشد بسیاری برای آن‌ها متصور است.     

منبع: dailyhodl

سود ۱ میلیارد دلاری شرکت رافر از بیت کوین

شرکت مدیریت سرمایه رافر (Ruffer) در ماه نوامبر ۶۰۰ میلیون دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت که دفتر مرکزی آن در لندن واقع شده، چند ماه بعد در آوریل کمی پیش از سقوط ارزش رمز ارزها تمامی بیت کوین‌های خود را فروخت. این سرمایه‌گذاری چندماهه، کمی بیشتر از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای این شرکت و مشتریانش سود‌آوری داشت. سایت دیکریپت (decrypt) در ماه فوریه شرکت رافر را در زمره ۹ شرکت با سهامی خاص که بیشترین مقدار بیت کوین را در سبد سرمایه‌گذاری خود دارند معرفی کرده بود. همیش بیلی (Hamish Baillie)، یکی از مدیران سرمایه‌گذاری این شرکت اعلام کرد ممکن است این شرکت مجددا به این بازار برگردد.  

منبع: decrypt

تلاش ساورین برای ترکیب بیت کوین و دیفای

پلتفرم ساورین (Sovryn) یک هکاتون (hackathon) ۵۰۰ هزار دلاری را برای توسعه سازوکار دیفای (DeFi)، خدمات مالی غیر متمرکز، بر بستر بیت کوین راه‌اندازی کرده است. پروژه ساوریتون (Sovrython) با همکاری گیت‌کوین (Gitcoin) اجرا می‌شود. در حالی‌که شبکه اتریوم بستر بلاک‌چینی تمامی پروتکل‌های مهم دیفای است، شبکه بیت کوین از قراردادهای هوشمند (smart contracts) پشتیبانی نمی‌کند. پروتکل دیفای ساورین در سال ۲۰۲۰ یک راه حل برای اتصال دیفای به بلاک‌چین بیت کوین ارائه داد که بر پلتفرم روت‌استاک (Rootstock) استوار است.   

منبع: decrypt

جسی پاول: قیمت بیت کوین در ۲۰۲۱ به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل صرافی کراکن (Kraken)، به شبکه تلویزیونی بلومبرگ (Bloomberg) گفت فکر می کند قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به ۲۰۰ هزار دلار برسد. او گفت به رغم ریزش بیش از ۴۳ درصدی ارزش بیت کوین در مقایسه با رکورد قیمتی ۶۴ هزار و ۸۰۰ دلار، وی همچنان بازار را صعودی می‌بیند. او تاکید کرد بیت کوین برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت عالی است.   

منبع: coinquora

انتقاد وزیر کار سابق از توییت‌های ایلان ماسک

رابرت رایش (Robert Reich)، وزیر کار دولت آمریکا در دوره ی بیل کلینتون و مؤلف کتب متعدد در زمینه اقتصاد آمریکا، از توییت‌های ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل خودروسازی تسلا (Tesla) و از حامیان اصلی داج‌کوین (Dogecoin)، انتقاد کرد. او ماسک را متهم به دستکاری بازار کرد و در توییتی گفت این توییت‌ها «بامزه نیستند». او افزود: «توییت‌های او تاثیرات جدی بر بازارها دارند.»

منبع: beincrypto

تصویب چارچوب قانونی برای سرمایه‌گذاری کریپتو در ایالت تگزاس

گرگ ابوت (Greg Abbott)، فرماندار جمهوریخواه ایالت تگزاس آمریکا، رسماً قانون اعمال چارچوب قانونی برای حوزه رمز ارزها و بلاک‌چین را ابلاغ کرد. قانون جدید با تغییر قوانین مالی در این ایالت، بستر را برای دارایی‌‌ها دیجیتال، ارزهای مجازی و بلاک‌چین مهیا می‌کند. بنابر یک منبع معتبر حقوقی، ۲۵ ایالت آمریکا در جلسات قانون‌گذاری سال ۲۰۲۱ خود در حال بررسی قوانین جدید در حوزه‌های بلاک‌چین و دارایی‌های دیجیتال هستند.

منبع: coindesk

درآمد روزانه ماینر‌های داج‌کوین به بیش از ۶ میلیون دلار رسید

علاوه بر سرمایه‌گذاران داج‌کوین (dogecoin)، ماینر‌های این رمز ارز شوخی نیز به واسطه تایید تراکنش‌ها و تولید کوین‌های جدید در روند صعودی سال ۲۰۲۱ از سودهای خوب بهره‌مند شده‌اند. داده‌های پلتفرم کوین‌متریکس (Coinmetrics) نشان می‌دهند در فاصله ۲۳ می تا ۳ ژوئن، ماینر‌های حداقل روزانه ۶ میلیون دلار درآمد داشته‌اند و مجموع درآمد این بخش از اول ژانویه تا سوم ژوئن بیش از ۲۵۹ میلیون دلار بوده است.

منبع: finbold

ریپل خواستار افشای مدارک مرتبط با بیت کوین و اتر شد

شرکت ریپل (Ripple) با تسلیم یک لایحه جدید از دادگاه خواست تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (Securities and Exchange Commission) را مکلف به افشای مدارک مرتبط با رمز ارزهای بیت کوین (Bitcoin)، اتر (Ether) و ریپل (XRP) کند. علت این درخواست مقایسه بین این سه رمز ارز است، به نحوی که کشف شود چرا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بیت کوین و اتر را رمز ارز می‌داند ولی ریپل را رمز ارز نمی‌داند.  

منبع: dailyhodl

استقبال یک سوم بریتانیایی‌ها از بیت کوین پس از وضع قوانین

یک رسانه فعال در حوزه مالی با همراهی کوین‌بیس (Coinbase) یک نظر‌سنجی را در مورد محبوبیت رمز ارزها در بریتانیا انجام داده است و بنابر نتایج این مطالعه، علت بی‌تفاوتی بیش از یک سوم از مردم بریتانیا به رمز ارزها، نبود قوانین در این حوزه است. با این حال، نیمی از پاسخ‌دهندگان در سنین ۳۰ تا ۳۹ سال اعلام کرده‌اند در صورت ارائه اطلاعات دردسترس‌تر به سرمایه‌گذاری در این حوزه مشتاق‌تر خواهند بود.   

منبع: finbold

کارمزد شبکه اتریوم به پایین‌ترین حد خود در سال ۲۰۲۱ رسید

کارمزد شبکه اتریوم به کمترین مقدار خود از دسامبر ۲۰۲۰ تاکنون رسید. میانگین نرخ تراکنش شبکه اتریوم هم اکنون به ۳ دلار و ۷۰ سنت رسید و ارزش توکن این شبکه در محدوده ۲۸۰۰ دلار است.

منبع: beincrypto   

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.