چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۸ بهمن)

  • درآمد ۳.۵ میلیون دلاری ماینرهای اتریوم در یک ساعت

همزمان با ثبت رکورد قیمتی اتریوم، درآمد ماینرهای اتریوم نیز به رکورد تازه‌ای رسید و تنها ظرف یک ساعت ۳.۵ میلیون دلار از آن ماینرهای خود کرد. این در حالی است که درآمد یک روز ماینرهای اتریوم به ۵۳ میلیون دلار رسیده است که ۱۰ میلیون دلار بیشتر از ماینرهای بیت کوین بوده است. یکی از دلایل افزایش درآمد ماینرها غیر متمرکز بودن اتریوم است که با افزایش فعالیت شبکه بلاک‌چین، هزینه تراکنش‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

منبع: decrypt

 

  • علی رغم محدودیت‌های اعمال شده، حجم معاملات ریپل ۳۰۰ درصد افزایش یافت

حجم معاملات ریپل (XRP) در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ با وجود به تعلیق درآمدن امکان خرید و فروش این رمز ارز در ۳۳ پلتفرم بزرگ بازار، ۳۰۰ درصد افزایش یافت. قیمت ارز ریپل در پی شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در ماه نوامبر، با افت قیمتی شدید ۷۸ درصدی مواجه شد اما پس از گذشت دو ماه، رفته رفته در حال بازگشت به قیمت قبلی خود (پیش از ریزش) در محدوده ۰.۷ دلار است.

منبع: u.today

 

  • شرکت ژاپنی SBI ارز ریپل را به سرویس وام دهی خود اضافه می‌کند

مشتریان شرکت خدمات مالی ژاپنی SBI از این پس می‌توانند ارز ریپل (XRP) را با بهره سالیانه ۰.۱ درصد وام بگیرند. حداقل میزان وام ۱۰۰۰ ریپل و حداکثر ۱۰۰ هزار ریپل معادل ۳۸۹۰۰ دلار است. بر خلاف ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، ژاپن پیوسته از ریپل حمایت کرده است و معتقد است ریپل تنها یک رمز ارز است و یک مسئله امنیتی نیست.

منبع: coindesk

 

  • شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین (BSN)، کازماس (ATOM) را با شبکه چینی خود ادغام می‌کند

شرکت BSN در توئیت رسمی خود از همکاری با کازماس خبر داد. کازماس (ATOM) نخستین بلاک‌چین عمومی است که در شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین (BSN) مستقر در چین ادغام می‌شود. این یک ادغام بلاک‌چینی توسعه یافته با بلاک‌چین Bianjie است که با دستورالعمل‌های نظارتی چین مطابقت دارد. این ادغام با کازماس می‌تواند به برنامه BSN جهت بهبود امکان همکاری بلاک‌چینی داری مجوز کمک کند.

منبع: cointelegraph

 

  • خرید ۱ میلیارد دلار رمز ارز توسط گری‌اسکیل در ۲۴ ساعت!

بزرگ‌ترین شرکت دارایی ارز دیجیتال جهان گری‌اسکیل (GrayScale) ظرف ۲۴ ساعت تقریبا ۱ میلیارد دلار بیت کوین و آلت‌کوین دیگر خریداری کرد. این حجم خرید، رکورد قبلی خود یعنی ۱.۲ میلیارد دلار در یک هفته را شکسته است. از میان این خرید، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار حجم اتریوم خریداری شده به تعداد ۱۲.۶۸۴ اتر است. این شرکت هم اکنون بیش از ۳۰ میلیارد دلار رمز ارز در اختیار دارد.

منبع: btcpeers

 

  • ثبت رکورد جدید قیمتی رمز ارز بایننس کوین

قیمت رمز ارز کاربردی بایننس کوین (BNB) به ۷۵ دلار رسید و رکورد قیمتی جدیدی ثبت کرد. مدیرعامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) پیش‌تر هنگام رسیدن قیمت BNB به ۶۰ دلار گفته بود: آرامش خود را حفظ کنید، این تازه شروع است.

توکن BNB که در ابتدای ژانویه در محدوده ۳۷ دلار معامله می‌شد، پس از گذشت ۵۲ روز ۱۰۲ درصد رشد کرد و به قیمت ۷۵ دلار رسید. هم اکنون این رمز ارز در محدوده ۷۰ الی ۷۵ دلار معامله می‌شود.

منبع: cryptopotato

 

  • ادعای حقوقی مجدد گریت رایت به عنوان خالق بیت کوین

نمایندگان حقوقی از طرف کریگ رایت (Craig Steven Wright) مجددا مدعی شده‌اند که وی خالق بیت کوین است و از شرکت Square خواسته‌اند وایت پیپر بیت کوین را حذف کنند. این شرکت در پاسخ به این ادعا گفته است برای ما مهم نیست چه کسی بیت کوین را اختراع کرده است. این در حالی است که کریگ رایت، دانشمند علوم رایانه و کسی که مدعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است، به تازگی با توسل به تهدیدات حقوقی توانست یکی از پایگاه‌های اطلاع رسانی را وادار کند تا وایت پیپر بیت کوین را از روی وب سایت خود بردارد.

منبع: decrypt

 

  • نظر سنجی ایلان ماسک: داج کوین یا سایر ارزهای دیجیتال؟

ایلان ماسک (Elon Musk) پس از توئیت‌های جنجالی اخیر خود، حال نظر کاربران خود درباره داج کوین (DOGE) را با دو گزینه پرسیده است:

  • داج کوین تا ماه
  • سایر ارزهای دیجیتال

تا کنون، بیش از ۷۰ درصد کاربران به داج کوین رای داده‌اند. توئیت روزهای گذشته ایلان ماسک درباره داج کوین موجب پامپ قیمتی موقت این رمز ارز شده است (بالاترین رکورد: ۰.۰۸۷دلار) ولی در نهایت هرگز قیمت این ارز به قیمت قبل خود یعنی محدوده ۰.۰۰۸ دلار بازنگشته است.

 

  • آخرین ایردراپ (airdrop) ارز دیجیتال ملی چین

بر اساس اعلامیه‌ای رسمی از سوی مقامات شهر Suzhou چین، قرار است در مرحله نهایی آزمایش ارز دیجیتال ملی چین ۳۰ میلیون یوان چین (DC/EP) به صورت رایگان (airdrop) و به قید قرعه در میان شهروندان توزیع شود. ارزش تقریبی این ایردراپ ۵ میلیون دلار است که در میان ۱۵۰ هزار شهروند توزیع خواهد شد. برندگان می‌بایستی یوان‌های دیجیتال خود را از ۱۰ الی ۲۶ فوریه در مرچنت‌ها (merchant) و فروشگاه‌های حضوری و آنلاین مورد پذیرش بانک مرکزی چین خرج کنند.

منبع: coingeek

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.