اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۸ تیر)

تخریب مزرعه بزرگ استخراج ارز دیجیتال در اوکراین

سرویس امنیت دولتی اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که بزرگترین تأسیسات استخراج غیرقانونی این کشور را تا به امروز در شهر وینیتسیا (Vinnytsya) کشف کرده است. این مزرعه با سرقت برق بالا سبب خاموشی برق مناطق مختلف شهر شد. بر اساس برآوردهای اولیه، میزان خسارات هفتگی این مزرعه می‌تواند به ۷ میلیون هریونیا (حدود ۲۵۶،۵۰۰ دلار) برسد.

منبع: u.today

معرفی استخرهای جدید برای کاهش هزینه‌های کاربران

بالانسر وی۲ (Balancer V2)، اکوسیستم برتر پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز، ویژگی قابل‌توجه دیگری را به اکوسیستم خود اضافه کرده است. از امروز کاربران این اکوسیستم می‌توانند با نقدینگی خود از سه نوع استخر بالانسر استفاده کنند. طبق اعلامیه رسمی که توسط بالانسر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، این پروتکل دو استخر تازه راه اندازی شده را ادغام کرده است.

منبع: u.today

صرافی بزرگ بایننس در چین مسدود شد

روز گذشته، بسیاری از کاربران پلتفرم چینی بایننس (Binance) متوجه مسدود شدن آن شدند. طبق گزارش‌های منتشر شده، استفاده از اپلیکیشن این صرافی نیز از دسترس کاربران خارج شده است.

منبع: u.today

هشدار سناتور آمریکایی درباره خطرات ارزهای دیجیتال

الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، سناتور آمریکایی و رئیس کمیته سیاستگذاری اقتصادی بانکی سنا، درباره خطرهای فزاینده تجارت ارزهای دیجیتال هشدار داده است. وی اخیراً از SEC خواست تا از اختیارات کامل خود برای مقابله با این خطرات استفاده کند. این سناتور افزود: با افزایش تقاضای مبادلات رمزارزها، سرمایه افراد بیشتر در معرض کلاهبرداری قرار گرفته است.

منبع: bitcoin.com

صرفه‌جویی برق در نیروگاه برق آبی با استخراج بیت کوین

نیروگاه برق قدیمی آبی مکانیکویل (Mechanicville) ساخته شده در سال ۱۸۹۷، پس از شروع به استخراج بیت کوین، به نقطه عطفی در تاریخ انرژی پایدار تبدیل شد. این نیروگاه برق که به دلیل برخورداری از ماشین‌آلات قدیمی مدتی غیرفعال بود تصمیم گرفته است تا برای جبران خسارت‌های خود به استخراج بیت کوین پرداخته و با تولید پایدار رمزارزها، اقتصاد خود را بازگرداند.

منبع: coingape

راه‌اندازی بازار جدید توکن‌های غیرمثلی در ماه آگوست

تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال سوشی‌سواپ (Sushiswap)، از راه‌اندازی بازار جدید توکن‌های غیرمثلی (NFT) خود با نام شویو (Shoyu) خبر داد. طرفداران این ارز و حوزه دیفای به‌زودی به جمع دارندگان توکن‌های غیرمثلی خواهند پیوست. طبق آخرین بروزرسانی این تیم درباره پیشرفت‌های پروژه در روز گذشته، این اطمینان حاصل شد که بازار جدید NFT در آگوست سال جاری راه‌اندازی شود.

منبع: cryptopotato

عدم اعتماد شهروندان السالوادور به تصویب طرح استخراج بیت کوین

طبق نظرسنجی که به تازگی منتشر شده است، تقریبا سه چهارم مردم السالوادور نسبت به برنامه‌های استخراج بیت کوین که توسط رئیس جمهور این کشور نایب بوکله (Nayib Bukele) مطرح شده مشکوک هستند. این نظرسنجی که از ۱ تا ۴ ژوئیه و میان ۱۲۳۳ نفر در سراسر السالوادور انجام شده نشان داد که تنها ۲۰٪ شهروندان، طرح ایجاد صدور مجوز قانونی برای استخراج بیت کوین را تأیید کرده‌اند.

منبع: cointelegraph

راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری جدید

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل شرکت خدمات مالی اسکوئر (Square) امروز در توییتی از راه‌اندازی کیف پول سخت‌افزاری بیت کوین جدید خود خبر داد. جسی دوروگاسکر (Jesse Dorogusker)، مدیر محصول Square نیز در این خصوص گفته این شرکت تصمیم به ایجاد یک کیف پول و سرویس سخت‌افزاری جدید گرفته تا بیت کوین را به یک جریان اصلی تبدیل کند. در حال حاضر لجر (Ledger)  و ترزور (Trezor) از برترین سازندگان کیف پول سخت‌افزاری هستند که Square قصد رقابت جدی با آنها را دارد.

منبع: decrypt

ورود اولین توکن غیرمثلی به موزه هنر میامی

طبق اعلام موزه‌ هنرهای معاصر شهر میامی آمریکا (ICA)، کریپتوپانک ۵۲۹۳ (Cryptopunk5293) اولین توکن غیرمثلی است که وارد موزه هنر می‌شود. CryptoPunk یکی از آثار مجموعه محبوب و گرانقیمت شخصیت های پیکسلی است که توسط ادواردو بوریلو (Eduardo Burillo) در اختیار این موزه قرار گرفت. NFT، توکن‌های دیجیتالی منحصر به فردی است که در بلاکچین اتریوم ضرب و نگهداری شده و تقریبا در هر زمینه‌ای کاربرد دارند.

منبع: decrypt

تلاش صرافی‌های هند در ایجاد زیرساخت‌های جدید

علیرغم رکود اقتصادی شرایط فعلی بازار رمزارزها، صرافی‌های هندی می‌گویند در تلاشند تا زیرساخت‌های جدید خود را برای رونق بعدی بازار ایجاد کنند. این پلتفرم‌های دارایی‎ دیجیتال هندی اعلام کرده‌اند کاهش حجم معاملات در صرافی‌ها عامل نگران‌کننده‌ای در طول رکود فعلی بازار نیست. به نقل از آشیش سینگال (Ashish Singhal)، مدیرعامل صرافی CoinSwitch Kuber، یک بازار خرس فرصتی را برای ایجاد امنیت بیشتر و ابتکارات آموزشی و آگاهی بیشتر در مورد رمز‌ارزها ایجاد می‌کند.

منبع: coindesk

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.