سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۹ تیر)

هشدار بایدن به پوتین در خصوص باج‌افزار بیت کوین

پس از حمله 70 میلیون دلاری، جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور آمریکا، طی تماسی تلفنی به همتای روسی خود ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) در مورد باج‌افزار بیت کوین هشدار داد. وی همچنین افزود ایالات متحده “هرگونه اقدام لازم” را برای مبارزه با باج‌افزار انجام می‌دهد. باج‌افزار نوعی حمله سایبری است که در آن هکرها دسترسی افراد، مشاغل یا سازمان‌ها را از شبکه رایانه‌ای خودشان قفل کرده و برای دسترسی مجدد، آنها را وادار به پرداخت بیت کوین می‌کنند.
منبع: decrypt

بنیانگذار اپل: بیت کوین یک معجزه ریاضی است

استیو وزنیاک (Steve Wozniak)، بنیانگذار اپل، بیت کوین را “یک معجزه ریاضی شگفت انگیز” خواند. وزنیاک گفته خودش سرمایه‌گذار بیت کوین نیست، اما به آینده آن ایمان دارد. وی یکی از طرفداران بیت کوین است و طی سال‌های مختلف بارها به این موضوع اشاره کرده است. وزنیاک در آگوست 2018 نیز با یک شرکت رمزارز همکاری داشته و درباره بیت کوین بسیار صحبت کرده است.
منبع: bitcoin.com

تبلیغات ارزهای دیجیتال در تیک‌تاک ممنوع شد

پلتفرم تیک‌تاک (TikTok) روز گذشته طی بیانیه‌ای انتشار هرگونه محتوای تبلیغاتی مبتنی بر رمزارزها را بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی کاربران متوقف کرد. طبق این بیانیه در حال حاضر هرگونه محتوای تبلیغاتی در خصوص خدمات و محصولات مالی در سطح جهانی بر روی این سایت ممنوع است. قانون ممنوعیت تبلیغات رمزارزها پیش تر از سوی شرکت گوگل در سال 2018 اعمال شده بود.
منبع: cointelegraph

فروش الماس ۱۰۱ قیراتی در حراجی کریپتو


الماس ۱۰۱ قیراتی در حراجی چند ملیتی ساتبیز (Sotheby’s) فروخته شد. این الماس در قبال پرداخت معادل ۱۲ میلیون دلار رمز ارز روز جمعه توسط فردی که نامش افشاء نشده خریداری شد.
منبع: u.today

مبارزه اتحادیه اروپا با فعالیت‌های غیرقانونی رمزارزها

اتحادیه اروپا قصد دارد آژانس جدیدی را با نام (AMLA) برای مبارزه با پولشویی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی که ممکن است از دارایی‌های دیجیتالی استفاده شود، تأسیس کند. به گزارش رویترز، وظیفه این سازمان تنظیم قوانین شفافیت پولی و مبارزه با پولشویی در منطقه و توجه مناسب به دارایی های دیجیتال است.
منبع: cryptopotato

مایکروسافت از بیت کوین استفاده خواهد کرد


پروژه آی‌او‌ان (ION project)، که مورد حمایت مایکروسافت (Microsoft)، غول فناوری اطلاعات جهان، است در حال کار بر روی یک سامانه احراز هویت غیرمتمرکز است که بر روی بلاک‌چین بیت‌کوین عمل خواهد کرد.
منبع: u.today

ده میلیون شهروند چینی در لیست سفید یوان دیجیتال


دولت چین طرح آزمایشی یوان دیجیتال خود را یک قدم جلوتر می‌برد. در حال حاضر، 10 میلیون کاربر چینی می‌توانند اقدام به عضویت در بانک های دولتی منتخب جهت استفاده و خرید و فروش یوان دیجیتال کنند. دولت چین در حال آماده‌سازی فناوری دیجیتال یوان خود برای استفاده در بازی‌های المپیک زمستانی 2022 است.
منبع: bitcoin.com

دور پنجم سرمایه‌گذاری در کاردانو با رای‌گیری در میان ۲۶۷ پروژه


کاربرانی که حداقل ۵۰۰ توکن بومی شرکت کاردانو (Cardano) با نماد آدا (ADA) را استیک (Stake) کرده باشند تا ۱۹ جولای فرصت دارند تا در دور پنجم تامین سرمایه پروژه‌های مبتنی بر آدا رای دهند. در این رای‌گیری، کاربران می‌توانند از میان ۲۶۷ پروژه مبتنی بر بلاک‌چین کاردانو به انتخاب بهترین‌های سزاوار دریافت تامین مالی بپردازند. مبلغی معادل ۲ میلیون دلار توکن آدا در میان پروژه‌های حائز حداکثر آراء توزیع می‌شود.
منبع: u.today

رشد استارت‌آپ‌های فین‌تک در آفریقا


طبق آخرین یافته‌های به‌دست‌آمده توسط آژانس خبری Disrupt Africa، تعداد شرکت های تازه تاسیس فین‌تک (Fintech) در قاره آفریقا در سال ۲۰۲۱ به ۵۷۶ عدد رسیده است که این تعداد بیانگر رشد ۱۷.۳ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ است. رشد مداوم شرکت‌های فین‌تک در منطقه آفریقای غربی از جمله نیجریه، غنا و ساحل عاج مهمترین عامل در این رابطه قلمداد شده است.
منبع: bitcoin.com

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.