سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱ تیر)

احتمال همکاری کاردانو و داج‌کوین

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار شبکه بلاکچین کاردانو و مدیر عامل شرکت آی‌ او‌اچ‌کی (IOHK)، به گفت‌وگو در مورد ارز داج‌کوین که رمز ارز مورد علاقه ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت تسلا است، پرداخت. او نسبت به همکاری کاردانو و داج‌کوین ابراز امیدواری کرد.
منبع: cryptoglobe

رشد ۲۴ درصدی سهام شرکت هوبی

در پی اتفاقات اخیر کشور چین و در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل محدودیت‌های جدید مقامات چینی تضعیف شده است، سهام صرافی هوبی (Huobi)، در بزرگترین بازار بورس چین با 24 درصد افزایش روبه‌رو شد. رشد سهام این شرکت، جامعه ارزهای دیجیتال را شگفت‌زده کرد.
منبع: u.today

خروج 3 تن دستگاه استخراج از چین

به‌دنبال فشارهای اخیر دولت چین علیه ماینرهای چینی در استان سیچوآن، یونیس یون (Eunice Yoon)، نماینده شرکت لجستیکی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) اعلام کرد سه تن از دستگاه‌های استخراج بیت کوین (BTC) را از استان گوانگژو چین به ایالت مریلند آمریکا منتقل می‌کند. این فرصت مناسبی برای آمریکا است تا با جذب ماینرهای اخراج شده از چین، بازار رمزارزهای خود را توسعه دهد.
منبع: cryptopotato

انتشار اوراق مبتنی بر ارزهای دیجیتال در فرانسه

بانک مرکزی فرانسه با همکاری بانک اقتصاد نو سوئیس (SEBA)، طرح آزمایشی تسویه اوراق بهادار را با استفاده از ارزهای دیجیتال به اتمام رساند. در این آزمایش که با مشارکت بانک بین‌المللی لوگزانبورگ (Banque Internationale à Luxembourg)، بانک اقتصاد نو سوئیس (SEBA) و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار لوکزامبورگ (LuxCSD) انجام شد، از رمز ارزهای منتشرشده توسط بانک مرکزی اروپا (CBDC) برای شبیه‌سازی تسویه و تحویل اوراق بهادار استفاده شد.
منبع: cointelegraph

بیم (BEAM) نقشه راه خود را به‌روز رسانی می‌کند

تیم توسعه‌دهنده بلاک‌چین بیم (Blockchain Beam) که در حال ساخت یک شبکه غیرمتمرکز خصوصی است، از به‌روز‌ رسانی نقشه راه خود، تکمیل هارد فورک و انتشار ابزارهای جدید خبر داد و جزئیات کار را برای باقی‌مانده سال جاری میلادی به اشتراک گذاشت. این سیستم بر روی اکوسیستم جدید دیفای (DeFi) به نام بیم ایکس (BeamX) متمرکز شده که تجربه کاربری پیشرفته را فراهم می‌کند.
منبع: u.today

ادعای مدیر بایننس در مورد خالق بیت کوین

چانگ پنگ ژائو (CZ)، بنیان‌گذار و مدیر عامل صرافی بایننس (Binance)، ادعا کرده که احتمالا ساتوشی ناکاموتو (satoshi nakamoto) واقعی، خالق ناشناس بیت کوین، همان مایکل سیلور، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) است. مایکل سیلور در صفحه توییتر خود در پاسخ به ژائو نوشت: «همه ما ساتوشی هستیم.»
منبع: u.today

سخت‌گیری رگلاتور کانادایی علیه رمز ارزها

کمیسیون اوراق بهادار آنتاریو (Ontario Securities Commission) به پلتفرم معاملاتی بای‌بیت (Bybit) اخطار داد. بای‌بیت دومین پلتفرم بزرگ معاملات آتی بیت کوین (Bitcoin futures) با بهره باز (open interest) است. کمیسیون اوراق بهادار آنتاریو این صرافی آسیایی را متهم به نقض قوانین اوراق بهادار در این استان کانادا کرده است. صرافی کو‌کوین (KuCoin) نیز در همین ماه با همین اتهام مواجه شده بود.
منبع: u.today

پرداخت رمز ارز برای خرید الماس

حراجی چندملیتی ساتبیز (Sotheby’s) اعلام کرد در فروش الماس کمیاب ۱۰۱ قیراطی خود، پرداخت از طریق رمز ارزها را می‌پذیرد. این فروش در دفتر هنگ‌کنگ این حراجی در تاریخ ۹ جولای انجام خواهد شد. قیمت تخمینی این الماس بین 10 تا ۱۵ میلیون دلار است و پرداخت از طریق بیت کوین و اتر نیز ممکن است.
منبع: theblockcrypto

کی یونگ‌ جو: بازار بیت کوین در روند خرسی است

کی یونگ‌ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل شرکت تحلیل داده‌های بلاکچین کریپتو‌کوآنت (cryptoquant)، در توییتی گفت باید روند خرسی بازار بیت کوین را تایید کرد. او افزود: هولدرهای بزرگ شروع به انتقال کوین‌های خود به صرافی‌ها کرده‌اند که این خود یک نشانه از تسلیم نهنگ‌ها (whale capitulation) است.
منبع: u.today

آمادگی انتقال اتریوم به به‌روز رسانی لندن

بنابر اعلام بنیاد اتریوم (Ethereum)، سه شبکه آزمایشی (testnet) برای اعمال هارد فورک (hard fork) لندن (London) بر روی این بلاکچین آماده هستند و طی چند هفته آینده فعال می‌شوند. تیم بیکو (Tim Beiko)،‌ برنامه نویس اصلی اتریوم پیش‌تر اعلام کرده بود که اولین مرحله از عملیاتی کردن آپگرید جدید در بلاک شماره ۱۰ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۴۰۱ و بر شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) اتفاق خواهد افتاد که پیش‌بینی می‌شود در حوالی ۲۴ ژوئن باشد.
منبع: bitcoin.com

نوید فرصت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در بیت کوین

ریک ادلمن (Ric Edelman)، مشاور مالی معروف و بنیان‌گذار موتور‌های مالی ادلمن، توصیه می‌کند به‌رغم نوسانات شدید ارزش بیت کوین، آن را در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشید. او معتقد است بیت کوین یک کلاس دارایی واقعی است که در ۱۵۰ سال گذشته نظیر نداشته است. ادلمن تاکید کرد فرصت‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین وجود دارد.
منبع: bitcoin.com

راه‌اندازی اولین بازار NFT کریکت

شعیب اختر (Shoaib Akhtar)، کریکت‌باز سابق پاکستانی و یکی از اسطوره‌های این رشته ورزشی،‌ اعلام کرد قصد دارد اولین پلتفرم معاملات توکن‌های غیر مثلی (NFT) اختصاصی خود را راه‌اندازی کند. او اولین بازیکن کریکت بود که پرتابی را با سرعت ۱۶۱.۳ کیلومتر در ساعت انجام داد. این پروژه با همکاری استارتاپ تناپ نیشن (TenupNation) اجرا خواهد شد.
منبع: coingape

شرکت ون‌اک برای صندوق بیت کوین درخواست مجوز کرد

شرکت ون‌اک (VanEck)، غول مدیریت سرمایه در آمریکا، درخواست اولیه را برای صندوق سرمایه‌گذاری مشترک (Mutual Fund) معاملات آتی بیت کوین، ثبت کرده است. این صندوق جدید توسط زیر مجموعه ون‌اک در جزایر کیمن (Cayman Islands) اداره خواهد شد. این صندوق استراتژیک تحت تاثیر قیمت لحظه‌ای بیت کوین نخواهد بود.
منبع: u.today

جذب سرمایه در یک شرکت تامین مالی کریپتو

گروه امبر (Amber Group)، پلتفرم تامین مالی و سرمایه‌گذاری در حوزه رمز ارز، موفق شد با جذب ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در مرحله دوم جذب سرمایه (Series B funding round)، ارزش خود را به یک میلیارد دلار برساند. چاینا رنسانس (China Renaissance) در صدر سرمایه‌گذاران این مرحله قرار دارد.

منبع: cointelegraph

کریپتوکو‌آنت: ماینرها در حال هولد بیت کوین هستند

آخرین گزارش تحلیلی منتشرشده توسط شرکت کریپتوکو‌آنت (CryptoQuant) نشان می‌دهد استخر‌های استخراج بیت کوین از ماه مارس فروش خود را کاهش داده‌اند و در حال انباشت بیت کوین‌ها برای فروش در سطوح قیمتی بالاتر هستند. کی یونگ‌ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتوکو‌آنت، در توییتی این خبر را به همراه نمودار شاخص فروش مستقیم ماینرها (Miner Direct Selling Index Chart) منتشر کرد.
منبع: u.today

رشد خدمات کریپتو در بانک‌های آمریکا

با افزایش استقبال از دارایی‌های دیجیتال در سال گذشته،‌ مشتریان بیشتری، خدمات رمز ارز را از بانک‌ها طلب می‌کنند. در حال حاضر سه بانک جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، گولدمن ساکس (Goldman Sachs) و مورگان استنلی (Morgan Stanley) به مشتریان خود خدمات معاملات آتی رمز ارز ارائه می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند فعلی،‌ بانک‌های دیگر نیز به این جریان بپیوندند و خدمات رمز ارز به مشتریان خود ارائه دهند.
منبع: coingape

بلک‌راک قصد توسعه استراتژی بلاکچین دارد

بلک‌راک (BlackRock)،‌ بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه در جهان با ۹ تریلیون دلار سرمایه تحت مدیریت، قصد دارد با استخدام یک مدیر ارشد، استراتژی خود برای ورود به دنیای بلاک‌چین را تدوین و پلتفرم‌های بلاک‌چین را برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین بررسی کند.
منبع: coindesk

میلیاردر معروف: دنیای کریپتو را از دست نمی‌دهم!

استیو کوهن (Steve Cohen)، میلیاردر معروف و مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه پوینت سونتی‌تو (Point 72)، گفت قصد دارد یک شیرجه عمیق به دنیای کریپتو بزند. او که شرکتش با دوازده شعبه در سراسر جهان و هزار و ۶۵۰ نفر پرسنل بیش از ۲۲ میلیارد دلار سرمایه را تحت مدیریت دارد، افزود: قصد ندارم این فرصت را دوباره از دست بدهم چرا که احساس می‌کنم بخش اول آن را از دست داده‌ام.
منبع: bitcoin.com

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.