اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۱ فروردین)

    • بیت‌کوین سلاح پرقدرت چین برای تهدید دلار آمریکا

    پیتر تیل (Peter Thiel) هم‌بنیان‌گذار شرکت پرداخت پی‌پل (PayPal) گفت: دولت چین از بیت‌کوین به عنوان ابزاری برای تهدید دلار و تضعیف سیاست‌های مالی آمریکا در خارج از مرزها استفاده می‌کند.
    تیل که سرمایه‌گذار مهم در ارزهای مجازی است، گفت: زمانی که کشور چین در پی سرمایه‌گذاری و انتشار ارزهای مجازی است، هدف عمده آن تضعیف جایگاه دلار در بازارهای جهانی است.
    این میلیاردر معتقد است که چین نمی‌خواهد از یوآن به عنوان پول خود به عنوان ذخایر ارزی استفاده کند، چرا که می‌خواهد همچنان دروازه‌های خود را برای جذب سرمایه‌های بیشتر استفاده کند.
    وی تأکید کرد که چین همواره به دنبال تضعیف ارزش دلار است و در این میان بیت کوین و ارزهای مجازی بهترین سلاح برای این کشور می‌تواند باشد.
    منبع: rt.com

     

    • امکان پرداخت رمزارز در هتلی لوکس در نشویل آمریکا

     

    بابی هتل (Bobby Hotel) واقع در نشویل آمریکا امکان پرداخت بیت کوین و سایر رمزارزها را از طریق راه‌اندازی درگاه بیت‌پی (BitPay) برای مهمانان خود فراهم آورد. از این پس مسافران و مهمانان این اقامتگاه مجلل می‌توانند از انواع مختلف ارزهای دیجیتالی برای رزرو اتاق و خدمات دیگر استفاده کنند.
    منبع: decrypt

     

    • مدیرعامل کوین‌بیس 3 اثر موسیقی را به شکل توکن NFT منتشر می‌کند

     

    برایان آرمسترانگ ( Brian Armstrong ) مدیرعامل و بنیانگذار صرافی کوین‌بیس (coinbase) قصد دارد با انتشار سه قطعه موسیقی در قالب توکن‌های غیرمثلی (NFT) پرده از فعالیت‌های هنری خود بردارد. او می‌گوید این آثار را در اوج همه‌گیری کرونا و با همکاری داوی (DAVI) خلق کرده‌است. کوین‌بیس هم‌اکنون با سود سه‌ماه‌ی نزدیک به 800 میلیون دلار در صدر صرافی‌های پرسود آمریکایی قراردارد.
    منبع: decrypt

     

    • بلومبرگ: بیت کوین می‌تواند با رسیدن به 400 هزار دلار جایگزین طلا شود

     

    جدیدترین گزارش ماهیانه بلومبرگ از آینده رمزارزها پیش بینی می‌کند بیت کوین می‌تواند با رسیدن به قیمت 400 هزار دلار جایگزین طلا به عنوان ذخایر جهانی پشتیبان دارایی (Global Reserve Asset) شود. این منبع محافظه‌کارانه ترین پیش‌بینی برای رشد قیمت بیت کوین را 80 هزار دلار می داند.
    منبع: cryptobriefing

     

    • لیکوئید شدن 648 میلیون دلار سرمایه در پی افت ناگهانی بیت کوین در روز چهارشنبه

     

    افت ناگهانی قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه به سطح 55 هزار دلار، ظرف یک ساعت موجب از بین رفتن 648 میلیون دلار سرمایه شد که در موقعیت‌ خرید (لانگ) قرار داشتند.
    بنابر نظر تحلیلگر معروفFilbfilb، این اتفاق در سرمایه کاربران فعال در بخش معاملات آتی (futures) برای صعود بعدی قیمت بیت کوین ضروری بوده‌است.
    منبع: u.today

     

    • افزایش احتمال انفجار قیمتی بیت کوین در ارقام بالای 60 هزار دلار

     

    کی یونگ‌جو (Ki Young Ju) مدیرعامل شرکت تحلیل داده‌های بلاک‌چین cryptoquant معتقد است دلایل بسیاری برای انفجار قیمتی بیت کوین در ارقام بالای 60 هزار دلار وجود دارد. او می‌گوید مبنای اصلی این تحلیل کاهش تراز بیت کوین در همه صرافی‌های دیجیتال است. بنابر یافته‌های cryptoquant انتقال دارایی از صرافی‌ها به کیف‌های پول نشان می‌دهد تریدرها قصد هودلینگ دارند و همین مسئله خبر از آمادگی بازار برای افزایش قیمت می‌دهد.
    منبع: bitcoinist

     

    • چین‌لینک جایگزین ریپل در صندوق وابسته به گری‌اسکیل شد

     

    مناقشه حقوقی ریپل (XRP) با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) موجب شد تا صندوق سرمایه گذاری دیجیتال‌لارج‌کپ (Digital Large Cap Fund) وابسته به شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) چین‌لینک (LINK) را جایگزین ریپل کند. استقبال از سوی تریدرها باعث شد تا در سال گذشته چین‌لینک بیش از 1000 درصد رشد داشته باشد.
    منبع: invezz

     

    • دنل دیکسون (Denelle Dixon) مدیرعامل بنیاد توسعه استلار (Stellar Development Foundation) روز سه‌شنبه 13 آوریل (24 فروردین) گزارش سه‌ماهه این بنیاد را ارائه خواهد داد.

    فاندا

    منبع: coinmarketcal

     

    • اثرگذاری ارزش کیمچی بر بیت کوین

    صبح چهارشنبه و همزمان با سقوط اختلاف ارزش کیمچی (Kimchi Premium)، قیمت بیت کوین به کمتر از 58 هزار دلار کاهش پیدا کرد. تحلیلگران این تنزل 2.7 درصدی را به سقوط مقدار اختلاف کیمچی نسبت دادند. اختلاف قیمت بیت کوین در صرافی‌های کره جنوبی با صرافی‌های دیگر نقاط جهان را اختلاف ارزش کیمچی می‌نامند. این اختلاف در پی تقاضای بالا برای بیت کوین در کره جنوبی و موانع ورود و خروج ارزهای خارجی در این کشور به‌وجود آمد. پیش‌تر قیمت بیت کوین در کره به 70 هزار دلار رسیده بود ولی روند فعلی موجب شده تا قیمت‌ها به سطح جهانی نزدیک‌تر شود.
    منبع: decrypt

     

    • کمیسر SEC تصور ممنوعیت بیت کوین در آمریکا احمقانه است

     

    هستر پیرس (Hester Peirce) از اعضای SEC امکان ممنوعیت معاملات رمزارزی در این کشور را رد کرد. وی با احمقانه توصیف کردن این تلاش‌ها، تنها راه متوقف کردن این بازار جدید را قطع کامل اینترنت دانست. پیرس همچنین خواستار اصلاح قوانین مربوط به رمزارزها در آمریکا شد. او با استقبال از انتصاب گری گنسلر به سمت رئیس SEC این اتفاق را در جهت بهبود شرایط تلقی کرد.
    منبع: decrypt

     

    • امکان رسیدن بیت کوین به 288 هزار دلار تا پایان 2021

    پرین بورینگ (Perianne Boring)، بنیانگذار و رئیس اتاق بازرگانی دیجیتال آمریکا (Chamber of Digital Commerce)، معتقد است قیمت بیت کوین تا پایان سال 2021 به رقمی بین 100 هزار تا 288 هزار دلار برسد. او این پیش‌بینی‌ها را بر مبنای دو مدل مورد استفاده اتاق بازرگانی دیجیتال دانست. بورینگ با استناد به همین مدل‌ها، پیش‌بینی کرد تا سال 2029 هر بیت کوین معادل 10 هزار اونس طلا خواهد بود.
    منبع: u.today

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.