اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۲ خرداد)

کمک ۳۰ هزار دلاری پلتفرم پی‌ان‌ایکس‌بت به سامانه پرداخت بیت کوین

بی‌تی‌سی‌پی سرور (BTCPay Server) اعلام کرد کمکی معادل ۳۰ هزار دلار از پلتفرم اپراتور گیمینگ پی‌ان‌ایکس‌بت (PNXBET) دریافت کرده است. پی‌ان‌ایکس‌بت که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است، فناوری خاص خود را بر روی تجربه کاربر متمرکز کرده است. بی‌تی‌سی‌پی سرور یک پردازشگر پرداخت رمز ارز با منبع باز (open-source) است.    

منبع: cryptoninjas

راهکار اینوسکو برای دور زدن کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

با توجه به تعلل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (Securities and Exchange Commission) در اعطای مجوز به صندوق‌های قابل معامله در بورس (exchange-traded funds) مبتنی بر رمز ارز، شرکت اینوسکو (Invesco) صندوق‌هایی را به مشتریان علاقه‌مند عرضه کرده که عمده سهام و فعالیتشان مرتبط با حوزه رمز ارز است. حدود ۸۵ درصد از سهم‌ها در صندوق اینوسکو گلکسی بلاک‌چین اکونومی (Invesco Galaxy Blockchain Economy) و صندوق اینوسکو گلکسی کریپتو اکونومی (Invesco Galaxy Crypto Economy) مرتبط با حوزه کریپتو هستند. تاکنون حداقل ۱۲ شرکت درخواست خود را برای تاسیس صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر رمز ارز به کمیسیون سک (SEC) ارائه داده‌اند که همگی بی پاسخ مانده‌اند.  

منبع: bloomberg

همکاری کوین‌بیس با شرکت خدمات بازنشستگی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در کریپتو

صرافی کوین‌بیس (Coinbase) و شرکت فورآس‌ال (ForUsAll) در یک همکاری مشترک به مشتریان اجازه می‌دهند تا حداکثر تا ۵ درصد از منابع ذخیره شده در حساب بازنشستگی خود را در حوزه کریپتو سرمایه‌گذاری کنند.  

منبع: theblockcrypto

بانک‌ها در ایالت تگزاس اجازه ذخیره بیت کوین خواهند داشت

وزارت بانکداری ایالت تگزاس آمریکا روز جمعه اعلام کرد بانک‌های ثبت شده در این ایالت اجازه خواهند داشت تا دارایی‌های کریپتو مشتریان خود را در صورت رعایت پروتکل‌های قانونی نگهداری کنند.

منبع: decrypt

راه‌اندازی بخش ویژه خدمات کریپتو توسط دومین بانک قدیمی آمریکا

استیت استریت (State Street)، دومین بانک قدیمی آمریکا، واحد ویژه خدمات رمز ارز و دارایی‌های دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد. این بانک بزرگ که مدیریت بیش از چندین تریلیون دلار سرمایه مشتریان را به عهده دارد، تازه‌ترین موسسه مالی بزرگ در آمریکاست که بخش ویژه رمز ارز را راه‌اندازی کرده است. بنابر اطلاعیه روز پنجشنبه این بانک، این واحد جدید بر رمز ارز، فناوری بلاک‌چین، سی‌بی‌دی‌سی (ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک‌های مرکزی) و توکن‌سازی (tokenization) متمرکز خواهد بود.

منبع: cointelegraph

امکان استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین در توییتر

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیر عامل شبکه اجتماعی توییتر، در توییتی اعلام کرد امکان استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین (Bitcoin’s Lightning Network) از طریق توییتر قطعی است اما زمان آن هنوز مشخص نیست. این شبکه یک راه‌حل لایه دوم بر روی بلاک‌چین بیت کوین است. این پروتکل محبوب احتمالا برای انجام تراکنش‌های خرد (micropayments) بر روی توییتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
منبع: u.today

مقام چینی: کریپتو ابزاری سودمند برای اقتصاد

درو شیاچو‌ان (Zhou Xiaochuan)، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی چین، معتقد است دولت چین توجه بیشتری به حوزه کریپتو خواهد داشت اگر رمز ارزها در خدمت اقتصاد واقعی باشند. او افزود: کریپتوکارنسی‌ها پتانسیل ارائه خدمات به اقتصاد واقعی را دارند. وی ادامه داد با این حال ممکن است زمان ببرد تا رمز ارزها تبدیل به ابزار سودمندی برای توسعه حوزه خدمات مالی شوند.  
منبع: u.today

حمایت هم‌بنیانگذار ردیت از اتریوم

الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian)، هم‌بنیانگذار ردیت (Reddit)، از بلاک‌چین اتریوم (Ethereum) حمایت کرد و گفت عمده دارایی کرپیتوی او اتر (ETH) است. او درگفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) افزود که این شبکه را به علت تنوع اپلیکیشن‌های روی آن دوست دارد.

منبع: cryptobriefing

موسیقیدان فرانسوی بیت کوین را برای فروش آپارتمان خود می‌پذیرد

دیوید گتا (David Guetta)، دی‌جی فرانسوی، قصد دارد آپارتمان خود در یکی از سواحل شهر میامی را به ارزش ۱۴ میلیون دلار به فروش برساند و اعلام کرده است برای این معامله رمز ارزهای  بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) را می‌پذیرد. این آپارتمان سه‌خوابه مساحتی در حدود ۲۳۵ متر مربع دارد در طبقه ۳۷ مجتمع ستای (Setai) واقع شده است.

منبع: cointelegraph

معرفی بیت کوین در شمار ارزهای رایج السالوادور

سایت‌های گوگل و ویکیپدیا، بیت کوین را به عنوان یکی از ارزهای رایج در السالوادور معرفی می‌کنند. این اتفاق پس از آن افتاد که هفته ‌گذشته رئیس‌جمهور و مجلس این کشور از قوانین جدیدی صحبت کردند که بیت کوین را به یکی از ارزهای رایج این کشور بدل خواهند کرد.   

منبع: گروه رصد اکسکوینو

اجرای موفقیت‌آمیز اولین قرارداد هوشمند بر روی شبکه کاردانو

شبکه کاردانو موفق شد اولین قرارداد هوشمند (smart contract) خود را بر روی یک شبکه آزمایشی (Testnet) عمومی اجرا کند. طبق آخرین آپدیت توسعه این شبکه در روز جمعه، اولین قرارداد هوشمند شبکه آزمایشی آلونزو (Alonzo) با موفقیت اجرا شده است. بنابر گزارش‌ها، قراردادهای هوشمند این شبکه تا ماه سپتامبر به طور کلی اجرا خواهند شد.  

منبع: u.today

ثبت رکورد تعداد سپرده‌های لایه دوم اتریوم

تعداد کاربرانی که دارایی‌های اتر (Ether) خود را در لایه دوم شبکه اتریوم (Ethereum 2.0) سپرده می‌گذارند به سرعت در حال افزایش است. برای سپرده‌گذاری در لایه دوم حداقل ۳۲ توکن اتر مورد نیاز است که کاهش ارزش این توکن به کاربران بیشتری اجازه سپرده‌گذاری در این شبکه را داده است. در ماه می، ۲۶ هزار و ۶۸۱ سپرده جدید به قرارداد لایه دوم اتریوم منتقل شدند. لایه دوم اتریوم سازوکار گواه اثبات سهام (PoS) را جایگزین گواه اثبات کار (PoW) کرده است و با فعال شدن این لایه، استیکرها (stakers) به جای ماینر‌ها تراکنش‌های شبکه را تایید می‌کنند.  

منبع: u.today

صرافی کراکن در حال بررسی عرضه عمومی سهام خود است

جسی پاول (Jesse Powell)، بنیانگذار مدیرعامل صرافی رمز ارز کراکن (Kraken)، گفت این صرافی در حال بررسی گرینه عرضه عمومی سهام (IPO) خود در بورس است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که رقیب کراکن، صرافی کوین‌بیس (Coinbase) در ماه آوریل اقدام به عرضه عمومی سهام خود در بورس کرد.

منبع: businessinsider

داج‌کوین در زمره سه رمز ارز پرمعامله در ماه می

داده‌های شرکت کریپتو پرت (Crypto Parrot) نشان می‌دهند داج‌کوین در میان سه رمز ارز بالای جدول حجم معاملات در صرافی بایننس قرار دارد. حجم معاملات داج‌کوین در ماه می بر بستر صرافی بایننس (Binance) در حدود ۱۱۶ میلیارد دلار بوده است، در حالی که اتریوم با ۱۹۱ میلییارد دلار و بیت کوین با ۱۸۸ میلیارد دلار در دو رتبه اول این جدول قرار دارند. این ترتیب در صرافی هوبی (Huobi) نیز به همین شکل است.   

منبع: finbold   

کاردانو درتلاش برای نرخ کارمزد پایدار

تیم توسعه‌دهندگان شبکه کاردانو در حال بررسی امکان پایداری نرخ تراکنش های این شبکه هستند تا هزینه‌های پایه برای تراکنش‌ها را با چند ارز تثبیت کنند. به گفته شرکت اینپوت آوتپوت هنگ کنگ (IOHK)، تراکنش پایدار (Stablefee) نظامی عادلانه و قابل پیش‌بینی را برای هزینه تراکنش‌ها مهیا می‌کند. این سازوکار بر مبنای یک قرارداد ذخیره غیر متمرکز بومی (native decentralized reserve contract) استوار خواهد بود که یک استیبل فی تثبیت‌شده با سبدی با عنوان سبد کوین متناظر (Basket Equivalent Coin) را مدیریت و عرضه می‌کند.    

منبع: finbold

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.