اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۴ خرداد)

پامپ شدن بیت کوین با توئیت ایلان ماسک

ایلان ماسک در جدیدترین توییت خود اعلام کرد که تسلا فقط ۱۰ درصد بیت کوین‌های خود را فروخته و زمانی تائید شود که ۵۰ درصد انرژی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین انرژی پاک است، تسلا مجددا بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت از مشتریان خود خواهد پذیرفت.
منبع: توییتر

بازگشت بیت کوین به بالای سطح ۳۷ هزار دلاری

بیت کوین موفق شد در پایان بازار ریزشی آخر هفته (یکشنبه) سطح قیمت ۳۷ هزار دلاری خود را پس بگیرد و در زمان نوشتن این خبر از ۳۹ هزار دلار نیز عبور کند. این افزایش قیمتی که به نوعی با خبر پذیرش رسمی بیت کوین از سوی کشور ال‌سالوادور و توئیت ایلان ماسک مصادف بود، موجب شد تا سومین کندل هفتگی متوالی با رنگ سبز بسته شود.
منبع: u.today

تام لی: بیت کوین نیاز به تکامل بیشتری دارد

تام لی (Tom Lee)، مدیر ارشد بخش تحقیقات Fundstrat می‌گوید تاثیر توییت‌های ایلان ماسک بر قیمت بیت کوین، نشان از این است که بیت کوین هنوز به بلوغ کامل نرسیده و به تکامل بیشتری نیاز دارد.
منبع: u.today

توجه دولت تانزانیا به ارزهای دیجیتال

سامیه سولهو حسن، رئیس‌جمهور تانزانیا، در دستوری، بانک مرکزی این کشور را مکلف کرد تا بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال را بررسی کند. با این حساب، تانزانیا تازه‌ترین کشور در حال توسعه است که به بررسی امکان استفاده از رمز ارزها در اقتصاد خود می‌پردازد. حسن با تاکید بر افزایش تاثیر دارایی‌های دیجیتال بر امور مالی جهان، گفت: ما امروز شاهد شروع یک مسیر جدید در بستر اینترنت هستیم.
منبع: cointelegraph

ابلاغ قانون جدید کریپتو در تگزاس

گرگ ابوت (Greg Abbott)، فرماندار ایالت تگزاس، قانون جدید حوزه رمز ارز را که به تصویب مجالس ایالتی رسیده بود، رسما امضاء و برای اجرا ابلاغ کرد. او در توییتی اعلام کرد: قانونی را امضاء کردم که ارز مجازی (virtual currency) را در ذیل آیین‌نامه متحدالشکل تجارت تگزاس به عنوان یک تراکنش امن می‌پذیرد.
منبع: u.today

حمایت جک دورسی از پذیرش بیت کوین در نیجریه

جک دورسی (Jack Dorsey)، بنیان‌گذار توییتر و شرکت پرداخت اسکوئر، با انتشار چند توییت از پذیرش بیت کوین در نیجریه حمایت کرد. او در ابتدا پرچم نیجریه را منتشر و سپس پرچم این کشور را همراه با دست‌های پر از بیت کوین منتشر کرد. در همین حال، راسل اوکونگ، ورزشکار آمریکایی، در یک نامه سرگشاده از دولت نیجریه خواست تا از یک استاندارد ملی برای بیت کوین پیروی کند.
منبع: beincrypto

ابراز اطمینان از آینده کاردانو و پولکادات

آنتونی دی لوریو (Anthony Di Iorio)، هم‌بنیانگذار اتریوم گفت در پروژه‌های کاردانو (Cardano) و پولکادات (Polkadot) سرمایه‌گذاری کرده است، چرا که این پروژه‌ها توسط افراد هدفمندی مدیریت می‌شوند. او همچنین گفت سبد سرمایه‌گذاری‌های او در کریپتو بسیار متنوع است اما یک طرفدار پولکادات و یک طرفدار پروپاقرص کاردانو است.
منبع: cryptopotato

ثبت رکورد تاریخی دارایی بیت کوین‌ در صندوق شرکت پرپس

تعداد بیت کوین سرمایه‌گذاری شده در صندوق قابل معامله در بورس (ETF) شرکت کانادایی پرپس (Purpose) به رکورد تاریخی بیش از ۱۹ هزار و ۶۹۲ رسیده است. این شرکت کانادایی همچنین یک صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم را در ماه آوریل راه‌اندازی کرده است. دارایی‌های هولدینگ پرپس در ماه گذشته به تعداد ۹۶۳ بیت کوین افزایش داشته است.
منبع: beincrypto

پوشش ریسک معاملات اتر توسط اوپیم

پروتکل دیفای (DeFi) اوپیم (Opium) به تریدرهایی که نگاه منفی به قیمت اتر (ETH) دارند، پوشش ریسک ارائه می‌دهد. این خدمات، نوسانات قیمتی شدید در ارزش اتر را پوشش می‌دهد. اعلام این خبر موجب افزایش ۳.۴ درصدی ارزش توکن اوپیم (OPIUM) شد. با خرید سرویس پوشش دامپ اتر (ETH Dump Protection)، کاربران خرسی (bearish) می‌توانند با خیال راحت نسبت به ثبت سفارش شورت (short) برای اتر اقدام کنند.
منبع: beincrypto

ثبت رکورد معاملات P2P بیت کوین در آفریقا

حجم معاملات همتا به همتا (P2P) معاملات بیت کوین در آفریقا، طی سال ۲۰۲۱ بیشترین رشد را داشته است. حجم این معاملات به ۱۷ میلیون دلار در ماه مه رسیده است که حدود ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این در حالی است که در آمریکای شمالی، معاملات همتا به همتا 18درصد کاهش داشته است.
منبع: beincrypto

بی‌تفاوتی کمیسیون بورس آمریکا به رمز ارزها

به‌نظر می‌رسد در حال حاضر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، چندان تمرکزی برای قانون‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال ندارد. در دستورالعمل بهار و تابستان این کمیسیون، هیچ اشاره‌ مستقیمی به ارزهای دیجیتال نشد. این در حالی است که گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس SEC ، بارها از لزوم قانون‌گذاری در این حوزه صحبت کرده است.
منبع: Decrypt

راه‌اندازی پلتفرم غیرمتمرکز NFT در بایننس

صرافی بایننس (Binance) به‌‌زودی یک پلتفرم آن‌چین (on-chain) و غیر امانی (non-custodial) راه‌اندازی می‌کند که دسترسی سازندگان، برندها و هواداران توکن‌های غیر مثلی (NFTs) به چرخه کامل توکن‌ها را تسهیل می‌کند.
منبع: cryptoglobe

فورد و هوندا به دنبال استاندارد بلاک‌چین در صنعت خودروهای الکتریک

همزمان با افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریک (EVs)، پیشتازان خودروسازی در سراسر جهان به دنبال ایجاد یک استاندارد مبتنی بر فناوری بلاک‌چین هستند تا مقدار صحیح دی اکسید کربن تولید شده توسط باتری خودروها را اندازه‌گیری کنند. ابتکار بلاک‌چین باز موبیلیتی (Mobility Open Blockchain Initiative) متشکل از صد شرکت و سازمان از جمله خودورسازی های فورد (Ford) و هوندا (Honda) است. این ابتکار پیشتاز توسعه استانداری است که تشویق به مدیریت بهتر باتری خودروهای الکتریک می‌کند تا تبعات منفی این خودروها بر محیط زیست‌ را کاهش دهد.
منبع: finbold

کارشناس ارشد بلومبرگ:‌ بیت کوین در حال حرکت به سمت هدف ۱۰۰ هزار دلاری

مایک مک‌گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالا در شبکه تلویزیونی بلومبرگ (Bloomberg)، گفت سال ۲۰۲۱ سال ثبت اتفاقات بزرگ برای بیت کوین است و این رمز ارز در حال حرکت به سمت تارگت ۱۰۰ هزار دلاری خود است. او در توییتی گفت روند حرکت بیت کوین به سمت ۱۰۰ هزار دلار است و نه به سمت ۲۰ هزار دلار. او اصلاح اخیر قیمت در بازار رمز ارز را یک بازه کوتاه تخفیف در میانه یک بازار گاوی (bull market) دانست.

منبع: u.today

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.