اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۵ فروردین)

  • دادگاه تتراگون را مجبور به پرداخت ۳.۴ میلیون دلار خسارت به ریپل کرد

پس از شکست حقوقی تتراگون (Tetragon) در شکایت علیه ریپل (Ripple)، دادگاه رای به جبران خسارات هزینه‌های حقوقی داد. بنابر حکم دادگاهی در دلور آمریکا (Delaware)، شرکت مالی تتراگون موظف است ۳.۴ میلیون دلار به ریپل بپردازد.

منبع: u.today

 

  • انتشار اپ جدید برای کاربران رمز ارزهای مبتنی بر اتریوم

شرکت امورگو (Emurgo)، یکی از شرکت‌های اساسی در اکوسیستم کاردانو (Cardano)، یک اپلیکیشن کیف پول جدید را منتشر کرد. نسخه بتای این اپلیکیشن فضایی مانند متامسک (MetaMask) دارد. هر چند این اپلیکیشن بر مبنای بلاک‌چین ارگو (Ergo) طراحی شده است اما به علت استفاده از مدل مشترک یوتکسو (EUTXO model)، قابلیت انتقال به کاردانو را دارد.

منبع: crypto-news-flash

 

  • رئیس سابق سیا: فعالیت‌های غیرقانونی در بانکداری سنتی بیش از بیت کوین است

مایکل مورل (Michael Morell)،‌ سرپرست سابق آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (CIA)، با انتشار یک مقاله مستقل اتهامات قدیمی درباره به‌کارگیری از بیت کوین و سایر رمز ارزها جهت فعالیت‌های خلاف قانون را رد کرد. بنابر یافته‌های مورل، اقدامات مقاماتی مانند وزیر خزانه‌داری آمریکا در ترساندن مردم نسبت به رمز ارزها در تضاد با واقعیت‌ها است. او گفت: اتفاقا برعکس آنچه مقامات می‌گویند استفاده از بیت کوین برای کار خلاف بسیار کاهش داشته است.

منبع: coingape

 

  • سرمایه‌گذاری ۳ غول مالی جهان در توسعه‌دهنده اتریوم

بانک جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، بانک یو‌بی‌اس سوئیس (UBS) و شرکت کارت‌های اعتباری مسترکارت (Mastercard) با سرمایه‌گذاری در کانسن‌سیس به پروژه جذب سرمایه ۶۵ میلیون دلاری این شرکت پیوستند. شرکت فن‌آوری نرم‌افزارهای بلاک‌چین کانسن‌سیس (ConsenSys) یکی از توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم (Ethereum) است.

منبع: businessinsider

 

  • صعود بیش از ۸۰ درصدی داج‌کوین

جهش ۳۴ درصدی دوج‌کوین (Dogecoin) و ثبت رکورد قیمتی ۰.۰۹۵۸۹۶ دلار در روز سه شنبه باعث شده تا ارزش سرمایه در بازار این رمز ارز به مرز ۱۱ میلیارد دلار برسد. این توکن در حالی به بالاترین قیمت تاریخی خود رسیده است که بیت کوین و اتر نیز در حال ثبت رکوردهای افزایشی جدید هستند. هنگام نوشتن این خبر داج‌کوین از قیمت ۱۳ سنت (۰.۱۳ دلار) نیز عبور کرده است.

 

  • مجری معروف شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) خواهان دریافت حقوق با بیت کوین شد

جیم کریمر (Jim Cramer)، مجری برنامه مد مانی (Mad Money) در شبکه CNBC اعلام کرد که خواستار دریافت حقوق با بیت کوین (BTC) است. این خبر در حالی منتشر شد که شرکت مایکرواستراتژی (MicroStrategy) اعلام کرد قصد دارد حقوق اعضای هیئت مدیره را با بیت کوین پرداخت کند. کریمر که چند سال قبل از منتقدین بیت کوین بود حالا امروز یکی از طرفداران پروپاقرص این رمز ارز شده است.

منبع: cryptopotato

 

  • استفاده بانک سرمایه‌گذاری اروپا (EIB) از فناوری بلاک‌چین

گزارش‌ها حاکی از آن است که بانک EIB قصد دارد تا با استفاده از فناوری بلاک‌چین اوراق قرضه منتشر کند. ظاهرا EIB با بکارگیری بانک‌هایی مانند گولد من ساکز (Goldman Sachs)، سانتاندر بانک (Santander Bank) و سوسیته ژنرال (Société Générale) در حال امکان‌سنجی انتشار اوراق قرضه دیجیتال است.

منبع: cointelegraph

 

  • کوین‌بیس به هر کدام از ۱۷۰۰ کارمند خود ۱۰۰ سهم هدیه می‌دهد

تنها ساعاتی پیش از عرضه عمومی سهام کوین‌بیس (Coinbase) در بازار سهام نزدک (Nasdaq)،‌ این شرکت اقدام به اختصاص ۱۰۰ سهم برای هر کدام از ۱۷۰۰ پرسنل خود کرد. با احتساب قیمت هر سهم مساوی با ۲۵۰ دلار این هدیه معادل با ۲۵ هزار دلار است. تخمین نزدک از ارزش اولیه پیش از معاملات کوین‌بیس برابر با ۶۶.۵ میلیارد دلار است.

منبع: coindesk

 

  • تحلیل: ارزش واقعی اتریوم تا ۵۰۰ درصد بیش از رقم فعلی است

یک تحلیگر معروف معتقد است که در حال حاضر رمز ارز اتریوم (ETH) بسیار کمتر از ارزش واقعی‌اش در حال دادوستد است و این توکن دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱ قابلیت ثبت یک صعود ۵۰۰ درصدی را دارد. تیکا تیواری (Teeka Tiwari) معتقد است کاربردپذیری بالای اتریوم حتی به آن پتانسیل عبور از بیت کوین را هم داده است و شانس آن برای جایگزینی رمز ارز اول بسیار بالاست.

منبع: cryptopotato

 

  • ثبت رکورد بی‌سابقه اتریوم می‌تواند همچنان ادامه پیدا کند

روند صعودی اتریوم (ETH) در ۷ روز گذشته موجب ثبت یک رکورد تاریخی در روز سه شنبه شد و این روند همچنان ادامه دارد. تحلیل‌ها حاکی از آن است که روند کوتاه مدت و بلند مدت ارزش این توکن با توجه به مثبت بودن همه اندیکاتورها گاوی ‌باشد. در نتیجه، تخمین تارگت بالقوه برای اوج حرکت فعلی در حدود ۲۹۱۵ تا ۳۰۴۰ دلار است.

منبع:  beincrypto

 

  • آغاز عرضه توکن سهام کوین‌بیس در صرافی بایننس

صرافی بایننس (Binance) اعلام کرد از امروز توکن سهام کوین‌بیس (Coinbase Stock Token) را به کاربران خود ارائه خواهد کرد. به این ترتیب کاربران قادر خواهند بود سهام فرکشنال (fractional) کوین‌بیس را در وبسایت بایننس معامله کنند.

منبع: binance.com

 

  • محصول قابل معامله (ETP) ریپل (XRP) در سومین بازار بزرگ بورس اروپا

شرکت دارایی‌های مالی کوین‌شرز (Asset manager CoinShares) اعلام کرد محصول قابل معامله (ETP) جدیدش با پشتوانه رمز ارز ریپل را در بازار بورس اوراق بهادار سوئیس (SIX Swiss Exchange) عرضه می‌کند. این دومین ETP است که کوین‌شرز در ماه آوریل روانه بازار می‌کند.  

منبع: u.today

 

  • حجم بازار اتریوم از اینتل پیشی گرفت

ارزش بازار دومین ارز دیجیتال جهان با رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی در قیمت ۲۳۵۰ دلار، به ۲۷۰ میلیارد دلار رسید و از کل ارزش بازار شرکت اینتل (Intel) سبقت گرفت. این افزایش قیمت در حالی است که به روز رسانی برلین بر روی بلاک چین اتریوم در شرف انجام است. نمودارهای تکنیکال حرکت به سمت ۳ هزار دلار و بالاتر را در آینده نزدیک نشان می‌دهند.

منبع: coinpage

 

  • دارایی اولین ETF بیت کوین در آمریکای شمالی از ۱ میلیارد دلار عبور کرد

صندوق کانادایی قابل معامله در بورس به نام پرپس (Purpose) با نماد BTCC، مجموع دارایی تحت مدیریت خود را به بیش از ۱ میلیارد دلار رسانده است. محصولات مالی تحت تنظیم مقررات یکی از راه‌های مطمئن سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها هستند و همین موضوع همراه با افزایش استقبال عمومی از رمز ارزها موجب رشد خیره‌کننده صندوق‌های قابل معامله در بورس شده است.

منبع: businessinsider

 

  • فروش ۶۰ میلیون دلار سهام کیف پول اکسودوس در ۵ روز

کوین‌بیس تنها شرکت فعال در زمینه رمز ارزها نیست که سهامش را در این هفته عرضه عمومی کرد. کیف پول اکسودوس (Exodus) نیز با فروش سهام از روز ۸ آوریل توانسته است ۶۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. این شرکت همچنان امیدوار است تا ۱۵ میلیون دلار دیگر از سرمایه‌گذاران آمریکایی جمع‌آوری کند. بنابر اطلاعیه اکسودوس، بیش از ۴ هزار نفر تا روز دوشنبه با خرید سهم در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: decrypt

 

  • بزرگترین بازار بورس جهان نیز به عرصه توکن‌های غیرمثلی وارد می‌شود

بازار سهام نیویورک (NYSE) با عرضه ۶ توکن غیرمثلی (NFT) به موج استقبال از دارایی‌های دیجیتال می‌پیوندد. این عرضه شامل اولین دادوستد شرکت‌های بزرگی چون اسپاتیفای (Spotify) و دوردش (DoorDash) است. رئیس این بازار استیسی کانینگهام (Stacey Cunningham) این را یک لحظه تاریخی نامید و اعلام کرد NYSE قصد دارد توکن‌های NFT بیشتری را عرضه کند.

منبع: u.today

 

  • عبور ارزش بازار بیت کوین از پوند انگستان با ادامه روند صعودی

روند توقف‌ناپذیر رشد قیمت بیت کوین (BTC) موجب شد تا این توکن در ۱۳ آوریل یک روز دیگر را با رشد ۶ درصدی به پایان ببرد و با ثبت قیمت ۶۴۴۵۰ دلار مجموع ارزش بازار آن به بالاتر از ۱.۲ تریلیون دلار برسد که از ارزش بازار پوند انگلستان (GBP) نیز بیشتر است. این اتفاق بیت کوین را در رده ششمین ارز مهم جهان از لحاظ ارزش قرار می‌دهد. پیش‌بینی اکانت توییتری PlanB، خبر از عبور قیمت بیت کوین از ۱۰۰ هزار دلار در سپتامبر سال جاری (۱۰ شهریور تا ۸ مهر ۱۴۰۰) می‌دهد.

منبع: coingape

 

  • کاهش شدید عرضه بیت کوین

داده‌های شرکت تحلیلی گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد مقدار ورودی بیت کوین به میزهای معاملاتی خارج از بورس (over-the-counter) سقوط شدیدی داشته است. این موضوع گواهی است بر افزایش تمایل به هودلینگ (احتکار) این توکن در حال رشد. بنابر داده‌های گلاسنود، روند کاهش عرضه از ابتدای سال ۲۰۲۰ آغاز شده و در ماه آگوست به اوج خود رسید. این کاهش در فوریه ۲۰۲۱ ادامه داشته و در ماه آوریل مجددا شدت گرفته است.

منبع: u.today

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.