اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۶ اردیبهشت)

اسپانیا از بلاک‌چین برای تامین مالی کسب‌و‌کارهای کوچک استفاده می‌کند

بولساسی مرکادوس اسپانیولس (Bolsas y Mercados Españoles)، شرکت مجری بازارهای بورس اسپانیا، در حال آزمایش یک زیرساخت بلاک‌چینی برای تامین مالی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SME) است. این مرحله در پی موفقیت پایلوت این طرح در سال ۲۰۲۰ اجرا می‌شود.  

منبع: cointelegraph  

حمایت از بیت کوین با ساخت فیلم کوتاه

تلاش‌ها برای جذب سرمایه عمومی در حمایت از بیت کوین در برابر نقدهای ایلان ماسک و برخی رسانه‌ها ادامه دارد. برد میلز (Brad Mills)، سرمایه‌گذار و حامی بیت کوین، اولین کسی بود که در توییتر اعلام کرد قصد دارد با جذب منابع مالی برای ساخت یک فیلم مستند، از بیت کوین در برابر تبلیغات‌ منفی حمایت کند. این فیلم به این پرسش می‌پردازد که چرا بیت کوین سریع‌تر از دولت‌ها به گذار جهان به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر کمک می‌کند.

منبع: cointelegraph  

حراج توکن غیر مثلی مسابقات اسب‌دوانی

پریک‌نس استیکز (Preakness Stakes)، یکی از قدیمی‌ترین برگزارکنندگان مسابقات اسب‌دوانی اسب‌های خاص، با برگزاری ۱۷ حراجی برای دارایی‌های دیجیتال (digital asset)، وارد بازار توکن‌های غیر مثلی (NFT) می‌شود. توکن تصاویر صدوچهل‌وششمین دوره از این مسابقات نیز به سرعت به یک کالای کلکسیونی دیجیتال (digital collectible) بدل خواهد شد. این اولین بار است که توکن یک اتفاق مهم ورزشی در آمریکا در لحظه ضرب می‌شود.    

منبع: businessinsider  

بانک آمریکایی در حال بررسی ارائه خدمات امانت رمز ارز

بانک سرمایه‌گذاری کاون اینک (Cowen Inc.)، در حال بررسی ارائه خدمات امانت رمز ارز به صندوق‌های پوشش ریسک (hedge fund) و مدیریت سرمایه (asset manager) است. این بانک ۱۰۳ ساله با انتشار این خبر در روز پنجشنبه اعلام کرد با همکاری شرکت فناوری مالی پلی‌ساین (PolySign) قصد دارد خدمات رمز ارز را به مشتریان حقوقی خود ارائه دهد.

منبع: dailyhodl  

میلیونر شدن خانواده آمریکایی با سرمایه‌گذاری در شیبا

یک خانواده آمریکایی در نیویورک به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان (CNN) گفته‌اند که ۳ ماه قبل ۸ هزار دلار در رمز ارز شیبا (Shiba Inu) سرمایه‌گذاری کرده‌اند و هم‌اکنون ۹ میلیون دلار سود کسب‌‌کرده‌اند. ارزش این توکن که تقلیدی از داج‌کوین (dogecoin) است در حدود ۱۰ هزار درصد در بسال جاری میلادی صعود داشته است.

منبع: businessinsider  

کار‌آفرین معروف توکن غیر مثلی خود را راه‌اندازی کرد

گری وینرچاک (gary vaynerchuk)، کار‌آفرین و سخنران معروف، اعلام کرد ۹۸ درصد از توکن‌های غیر مثلی (NFT) ارزش سرمایه‌گذاری را ندارند ولی در عین حال او انتظار ادامه روند صعودی این فناوری را دارد. او توکن غیر مثلی خود را بر بستر اوپن‌سی (OpenSea) منتشر کرد. این مجموعه شامل ۱۰ هزار و ۲۰۰ توکن غیر مثلی از شخصیت‌هایی است که وینرچاک با دست نقاشی‌ کرده و فروش آن در ۲ روز اول عرضه معادل ۲۳ میلیون دلار توکن اتر (ETH) بوده است.

منبع: decrypt  

۸۵ درصد ثروت میلیاردر معروف دارایی دیجیتال است

مایک نوگراتز (Mike Novogratz)، مدیرعامل گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) و میلیاردر معروف، در یک مصاحبه تازه با مجله نیویورک (New York Magazine) اعلام کرد در حال حاضر ۸۵ درصد از ارزش خالص ثروت او به شکل رمز ارز است. وی گفت رشد بی‌نظیر بازار رمز ارز در چند ماهه گذشته جهان را متحول کرده و رمز ارز ها را به یک نوع دارایی‌ بدل کرده است.  او در این گفتگو، رشد اتریوم در چند ماه گذشته را عالی توصیف کرد.

منبع: cryptoglobe  

استفاده از رمز ارزها برای مقابله با اختلالات مالی در کوبا

میگل دایاز-کانل (Miguel Díaz Canel)، رئیس‌جمهور کوبا، قصد دارد به بهره‌گیری از ظرفیت رمز ارزها به حل آشفتگی اقتصادی این کشور بپردازد. مقامات این کشور در حال برری طرحی هستند تا با استفاده از رمز ارزها بتوانند بر تکانه‌ها و آشفتگی مالی در این کشور غلبه کنند. به گزارش پریادیکو کوبانو (Periodico Cubano)، مقامات در حال بررسی منافع و مزایای این طرح هستند.  

منبع: cryptopotato  

اسکاراموچی: بیت کوین سلطان رمز ارزها باقی می‌ماند

آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، مدیر عامل اسکای بریج (SkyBridge) و مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید، بیت کوین را در راس هرم رمز ارزها توصیف کرد و افزود ممکن است داج‌کوین در برابر طلای بیت کوین، نقره این بازار باشد. او در گفتگو با بلومبرگ تاکید کرد همچنان به پتانسیل عظیم بیت کوین اعتقاد دارد.  

منبع: u.today  

دریپر اظهارات ماسک علیه بیت کوین را محکوم کرد

تیم دریپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار شناخته شده در بازار رمزارزها، صحبت‌های ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) و حامی داج کوین (Dogecoin)، علیه اثرات زیست محیطی بیت کوین را محکوم کرد. دریپر، در توییتی در پاسخ به توییت ماسک، گفت: «ایلان نباید ارزهای فیات را برای [خرید] خودرو بپذیرد.» دریپر تاکید کرد بانکداری فعلی با مصرف بالای انرژی نقش زیادی در انتشار گاز دی‌اکسیدکربن (CO2) و آلودگی هوا دارد.

منبع: u.today  

کارشناس اقتصادی: استفاده از رمز ارزها گریزناپذیر شده است

علی سعدوندی، ‌کارشناس ارشد اقتصاد کلان و بانکداری، گفت: چاره‌ای جز پذیرفتن رمز ارزها وجود ندارد و می‌توان از مقررات سایر کشورها نیز استفاده کرد. وی ادامه داد: به صورت سنتی در کشور ما با هر پدیده‌ نو مقابله می‌شود و پس از شکست به طور تلویحی پذیرفته می‌شود. سعدوندی افزود:‌ استفاده از رمز ارزها گریزناپذیر شده و دنیا در حال حرکت به این سمت است تا رمز ارزها در نظام پرداخت مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: farasoonews

ورود ۱۲ میلیون ایرانی به حوزه رمز ارز

فرزین فردیس، نایب رئیس‌کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران، گفت: «بر اساس پژوهشی که شرکت مشاوره مدیریت ایلیا روی ۵۶۰۰ نفر از جمعیت ۱۸ تا ۶۵ ساله کشور به انجام رسانده است، ۳۱ درصد از پرسش‌شوندگان ادعا کرده‌اند که در حال حاضر صاحب رمز ارز هستند. ۶ درصد اعلام کرده‌اند که پیش از این از چنین دارایی برخوردار بوده‌اند. ۶۳ درصد هم گفته‌اند که هیچ گاه رمز ارز نداشته‌اند. حجم مبادله روزانه رمزارزها در پایان اسفند بین ۵ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲.۵ میلیون حساب کاربری رمز ارز در صرافی‌های داخلی وجود دارد که با احتساب کارکرد چهار یا پنج به یک، حدوداً دوازده میلیون نفر در ایران رمز ارز دارند.»

منبع: خبرگزاری مهر

کسری بودجه و ضرورت استفاده از ظرفیت رمز ارزها

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کسری بودجه کشور در سال ۱۴۰۰، ۳۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود، گفت: باید ظرفیت اقتصاد کشور را در جهت تولید ارز دیجیتال به کار بگیریم و با اتخاذ سیاست‌های درست در این حوزه می‌توانیم ۳ تا ۴ میلیارد دلار به منابع ارزی کشور اضافه کنیم.

طبق آنچه دراین نامه آمده است تصمیماتی که بدون تعامل با فعالان این حوزه و پشت درهای بسته و به صورت سلبی صورت گیرد می‌تواند پتانسیل بی نظیری که برای کشور بوجود آمده است را یک شبه از بین ببرد

منبع: خبرگزاری ایسنا

واکنش انجمن صنفی فین‌تک به نامه رئیس مجلس

انجمن صنفی فناوری‌های نوین مالی (فین‌تک)، در یک نامه به رئیس مجلس و رئیس کل بانک مرکزی، به نامه هفته قبل رئیس مجلس واکنش نشان داد. طبق آنچه دراین نامه آمده است تصمیماتی که بدون تعامل با فعالان این حوزه و پشت درهای بسته و به صورت سلبی صورت گیرد می‌تواند پتانسیل بی نظیری که برای کشور بوجود آمده است را یک شبه از بین ببرد. در این نامه به هشدار شاپرک مبنی بر مسدود شدن درگاه‌های پرداخت‌ صرافی‌های رمزارز اشاره می‌کند و این تصمیم را مغایر با قوانین مصوب می‌داند.

منبع: peivast.com

انجمن بلاک‌چین ایران: هشدار انسداد درگاه‌ پرداخت صرافی‌های رمزارز خلاف قانون است

انجمن بلاک‌چین ایران با اشاره به موازین قانونی و شرعی حوزه رمز ارز، اعلام داشته که هشدار شاپرک برای مسدودسازی درگاه‌های پرداخت رمزارزها مبنای قانونی ندارد. کارگروه تبادل انجمن فناوران زنجیره بلوک با همکاری یک تیم حقوقی مجرب این موضوع را بررسی کرده‌اند. این مقاله با عنوان «آیا بر اساس مبانی قانونی و فقهی تملک و خرید و فروش رمزارزها مجاز است؟» در سایت انجمن بلاک‌چین ایران منتشر شده است.

منبع: iranblockchain.org

قرارداد فانتوم با تیم فورمول یک ایتالیایی

آلفاتاوری (Alpha Tauri)، تیم فورمول یک ایتالیایی، اعلام کرد در توافقی با پلتفرم قراردادهای هوشمند فانتوم (Fantom)، لوگوی این پلتفرم را در مسابقات جایزه بزرگ ۲۰۲۱ تبلیغ می‌کند. جذابیت زیست محیطی فانتوم، این دو شرکت را به هم نزدیک کرده است. فانتوم بر مبنای پروتکل توافق جمعی و سازوکار اثبات سهام عمل می‌کند که اثرات زیست محیطی ماینینگ را ندارند. 

منبع: coinquora  

صرافی‌های رمز ارز ملزم به ارائه گزارش به دولت آرژانتین شدند

دولت آرژانتین، در راستا قانون‌گذاری صنعت کریپتو در چند ماه گذشته، صرافی‌های رمز ارز را ملزم به گزارش ماهیانه درآمد و عملکرد مالی کاربران صرافی‌ها کرد. به‌روزرسانی چارچوب‌های قانونی این حوزه در راستای افزایش نظارت بر این حوزه است. دولت آرژانتین نگران کاهش ارزش پول ملی این کشور و فرار سرمایه‌ها است.

منبع: decrypt  

امکان مبادله ایکس‌دی‌سی با اتریوم و بیت کوین در جلی‌سوآپ

صرافی غیر متمرکز (DEX) جلی‌سوآپ (Jelly Swap) پل تبدیل رمز ارز ایکس‌دی‌سی (XDC) با توکن‌های اتر و بیت کوین را به قابلیت‌های خود اضافه کرد. جلی‌سوآپ با استفاده از فناوری اتمیک سو‌آپ خدمات میان زنجیره‌ایی (cross-chain) و مبادله فوری توکن ارائه می‌دهد.

منبع: coinquora  

کاردانو بالاترین قیمت خود را ثبت کرد

توکن بومی شبکه کاردانو (Cardano) با عنوان آدا (ADA) با عبور از مقاومت روانی ۲ دلار به بالاترین قیمت تاریخی خود رسید. کاردانو برای لحظاتی در روز یکشنبه به ارزش ۲ دلار و ۴۷ سنت در صرافی بایننس (Binance) معامله شد. حرکت صعودی کاردانو در تضاد با روند ریزشی بیت کوین و غالب آلتکوین‌های وابسته به رمز ارز اول بازار کریپتو بود.

منبع: u.today  

پروژه تور یک توکن غیر مثلی را به ارزش ۲ میلیون دلار فروخت

پروژه تور (Tor) اولین آدرس یوآر‌ال (URL) آنین (onion) را به عنوان یک توکن غیر مثلی (NFT) به ارزش معادل ۲ میلیون دلار اتر (ETH) به دائوی پلیزردائو (PleasrDAO) فروخت. این دائو که پیش‌تر توکن غیر مثلی ادوارد اسنودن (Edward Snowden) را خریده بود در زمینه جمع‌آوری کلکسیون توکن‌های غیر مثلی فعال است. دائو‌ها سازمان‌های خودمختار غیرمتمرکز (decentralized autonomous organization) هستند.

منبع: decrypt

3 نظرات

  1. سلام وقت بخیر،دوستان لطف کنیدرمزارزشیباوریون روبه کیف پول اضافه کنید،اگه این کارروبکنیدممنون میشم

  2. سلام وقتتون بخیر،لطف کنیدرمزارزشیباوترون روبه کیف پول اضاف کنید،باتشکر

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.