پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۷ بهمن)

  • رییس بانک مرکزی: ایران بررسی انتشار ارز دیجیتالی را آغاز کرد

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک‌ مرکزی در اینستاگرام خود درباره رمزپول بانک مرکزی نوشت:
در سال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک‌های مرکزی و رمز ارزها و رمز پول‌ها در جهان مطرح شده است. خصوصا نحوه تنظیم گری رمز ارزها، و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.
طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری‌های اقتصادی جهان در باره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.
ازجمله اهداف بانک‌های مرکزی مختلف، افزایش کنترل در خصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.
از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته‌ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم‌گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست‌گذاری پولی فراهم آید.

 

 

  • سقوط ۲۰ درصدی داج کوین پس از توئیت جدید ایلان ماسک!

 

ایلان ماسک پس از یک سکوت کوتاه مدت درباره داج کوین، این‌بار به شکل جدی‌تری از این رمز ارز دفاع کرده است. وی در توئیت خود گفت: اگر دارندگان داج کوین بیشتر سکه‌های خود را بفروشند، آنگاه این رمز ارز از پشتیبانی کامل من بهرمند خواهد شد. پس از این توئیت قیمت داج کوین بیش از ۲۰ درصد سقوط کرد.

منبع: coinmarketcap

 

  • امکان استخراج کاردانو بر روی زنجیره هوشمندBSC

دارندگان کاردانو (ADA) به زودی می‌توانند از طریق پروتکل ونوس که بر روی زنجیره هوشمند BSC مستقر است، از امکان ماینینگ نقدینگی (liquidity mining) کاردانو بهرمند شوند. ونوس از ADA به عنوان وثیقه وام‌دهی و وام گیری استفاده خواهد کرد. افزایش هزینه‌ها برای کاربران بر روی شبکه اتریوم موجب محبوبیت بیشتر Venus شده است.

منبع: cryptobriefing

 

  • نیسان از داج کوین به عنوان یک روش پرداخت پشتیبانی می‌کند

نمایندگی Daytona Nissan اعلام کرد داج کوین را به عنوان یک گزینه پرداخت برای خرید اتومبیل می‌پذیرد. حداکثر داج کوین مورد پذیرش برای خرید از این نمایندگی ۵ هزار دلار است. این محدودیت به دلیل کاهش ریسک نوسانات شدید بازار اعمال شده است. پیش‌تر، ایلان ماسک در توئیتی از داج کوین به عنوان پول آینده زمین یاد کرده بود.

منبع: invezz

 

  • پس از عدم توانایی بیت کوین در شکست مقاومت ۵۰ هزار دلاری، با حمایت قوی ۴۶ هزار دلار مواجه شد

با رسیدن بیت کوین به بالاترین قیمت تاریخی خود در ۴۹.۴۵۰ دلار که توسط صرافی‌های آسیایی پشتیبانی شد، موفق به شکست سطح روانی ۵۰ هزار دلار نشد اما با یک حمایت قوی در سطح ۴۶ هزار دلار مواجه شد. کی یونگ جو (Ki-Young Ju) مدیرعامل صرافی Cryptoquant می‌گوید نوسانات اخیر دو معنا دارد: ۱- نهنگ‌ها می‌خواهند برای مدت کوتاهی این محدوده را حفظ کنند ۲- نهنگ‌های صرافی‌های دیگر در حال فروش سنگین بیت کوین‌های خود بوده‌اند.

منبع: coinmarketcap

 

  • رائول پال: پذیرش اتریوم مانند بیت کوین است

رائول پال (Raoul Pal)، اقتصاد‌دان معروف می‌گوید ارزش یک شبکه با تعداد کاربران آن ارتباط دارد و ارزش یک دارایی دیجیتال با میزان پذیرش آن مرتبط است. ارزش بازار اتریوم نیز مانند بیت کوین به شدت با تعداد آدرس‌های فعال آن مرتبط است و دقیقا عملکرد بیت کوین را منعکس می‌کند. پال معتقد است اتریوم در این دوره به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید.

منبع: dailyhodl

 

  • مدیرعامل پی‌پال: ۵۰ درصد دارندگان رمز ارز هر روز اپلیکیشن پی‌پال را باز می‌کنند

پی‌پال (PyaPal)، غول پرداخت آنلاین از افزایش علاقمندی کاربران نسبت به استفاده از اپلیکیشن خود خبر می‌دهد. مدیرعامل پی‌پال می‌گوید پس از ۵ ماه از راه‌اندازی امکان معامله ارزهای دیجیتال، حداقل ۵۰ درصد دارندگان رمز ارز اپلیکیشن پی‌پال را بطور روزانه باز می‌کنند. این شرکت که در حال حاضر به شهروندان آمریکایی خدمات رمز ارزی ارائه می‌دهد، در نظر دارد تا امکان معامله ارزهای دیجیتال را برای انگلستان نیز فراهم کند.

منبع: finbold

 

  • هشدار وکلا به ایلان ماسک نسبت به توئیت‌های او درباره بیت کوین

مشاوران قانونی به مدیرعامل تسلا نسبت به فعالیت‌های او در رسانه‌های اجتماعی هشدار دادند و می‌گویند ممکن است توئیت‌های وی درباره بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) زیر ذره‌بین برده شود.  داگ دیویسون (Doug Davison)، مشاور اسبق رئیس هیئت مدیره SEC آمریکا می‌گوید تعجب آور نیست اگر SEC بخواهد درمورد شرایط و حقایق تحریکات قیمتی اخیر بیت کوین بدلیل توئیت‌های ایلان ماسک او را مورد پرسش قرار دهد.

منبع: cointelegraph

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.