اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۸ اردیبهشت)

مخالفت مجلس با ممنوعیت رمز ارزها

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوع رمزارزها بعنوان یک پدیده غیرقابل انکار در حوزه اقتصادی جهان مطرح است و هدف از ورود مجلس و کمیسیون اقتصادی به این موضوع نیز ساماندهی فعالیت‌ها در این حوزه است. ما نمی‌توانیم موضوع رمزارزها را در اقتصاد کشورمان نادیده بگیریم، حذف کنیم و یا با آن مواجهه کنیم بلکه باید آن را مدیریت کنیم. وی افزود برخورد سلبی و ممنوع کردن فعالیت مجموعه های ایرانی حوزه رمزارز که علاقمند به ساماندهی و قبول نظارت هستند، منجر به روی آوردن آنها به فعالیت زیرزمینی و اصطلاحا سیاه خواهد شد. او تاکید کرد برداشت بانک مرکزی برای ممنوعیت فعالیت مجموعه‌های ایرانی رمزارز اشتباه است.

منبع: خبرگزاری فارس  

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وبینار آشنایی با قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین برگزار می‌کند

دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل و ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان، وبینار «آشنایی با قراردادهای هوشمند مبتنی بر فناوری رمزارز پایه و بلاکچین» را با محوریت بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای عقد قراردادهای تجاری یا جذب سرمایه‌گذار خارجی اول خردادماه سال جاری به صورت مجازی برگزار می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر  

انجمن فین‌تک: نگران انسداد درگاه پرداخت صرافی‌های رمز ارز نباشید

محمدمهدی شریعتمدار، رئیس هیأت مدیره انجمن فین‌تک، گفت: پیامی که می‌توانم به کاربران این بازار بدهم این است که نگران دارایی‌های خود نباشند. وی با اشاره به نامه رئیس مجلس به بانک مرکزی، افزود: به‌دنبال این نامه برخی از کاربران دارایی‌های خود را به پلتفرم‌های خارجی انتقال دادند. از آنها می‌خواهم که این جابجایی را انجام ندهند و در پلتفرم‌های داخلی بمانند چراکه راه‌های جایگزین ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر  

صعود ۴۰ درصدی کوزاما در ۷ روز

توکن بومی شبکه کوزاما (Kusama) با نماد کی‌اس‌ام (KSM) موفق شد با عبور از قیمت ۶۰۹ دلار در روز دوشنبه، رکورد بالاترین قیمت تاریخی خود را بشکند. حرکت صعودی این رمز ارز بر خلاف روند گاوی بازار موجب ثبت نرخ رشد ۴۰ درصدی در ۷ روز شد. راه‌اندازی قریب‌الوقوع حراجی‌های پاراچین (parachain)، همکاری کوزاما با سایر شبکه‌ها و افزوده شدن قابلیت استیکینگ (staking) یا سپرده‌گذاری برای این توکن از جمله عوامل این جهش قیمت بوده است.  

منبع: coinquora   

استفاده بانک آمریکایی از بلاک‌چین پکسوس برای تسویه معاملات سهام

به گزارش تلویزیون بلومبرگ (Bloomberg)، بَنک آو اَمِریکا (Bank of America) به شبکه بلاک چینی شرکت پکسوس (Paxos) برای تسویه معاملات سهام ملحق شده است. پس از کردیت سوئیس (Credit Suisse) و نامورا (Nomura)، این سومین بانکی است که از خدمات تسویه پکسوس استفاده می‌کند. در حال حاضر این خدمات تنها جنبه داخلی دارد و محدود به معاملاتی است که به تایید نهاد رگلاتوری رسیده باشد. با استفاده از این سرویس، تسویه‌ها برخلاف سابق که بیش از یک روز زمان می‌برد، در ظرف چند دقیقه صورت می‌پذیرند.

منبع: u.today  

این پست در حال به‌روز‌رسانی است...

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.