اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۸ فروردین)

      • امکان تحلیل آنی بازار با همکاری بندپروتکل و گوگل

      بنابر اعلام بند پروتکل (Band Protocol) با الحاق امکانات این پلتفرم به اطلاعات لحظه‌ایی گوگل کلاود پابلیک دیتا (Google Cloud Public Data) از این پس می‌توان فید اطلاعاتی سریع و لحظه‌به‌لحظه از بلاک‌چین‌های سنتی، هیبریدی و ابری داشت. حالا اوراکل‌های بند پروتکل (Band Protocol oracle) با طراحی منعطف خود و با بکارگیری اوراکل‌های غیرمتمرکز و بهره‌گیری از اطلاعات با منبع خارجی، بی اعتنا به اینکه اپ‌ها در درون یک بلاک‌چین هستند یا خیر به شما خدمات تحلیلی ارائه می‌دهند.

      منبع: medium.com/bandprotocol

       

      • نماینده کنگره آمریکا: بیت کوین را نمی‌شود نادیده گرفت

      کوین مک‌کارتی (Kevin McCarthy)، از اعضای کنگره آمریکا، آینده رمز ارزها را روبه‌جلو و در حال پیشرفت خواند. او نگاه‌های محافظه‌کارانه برخی مقامات در قبال رمز ارزها را غیرقابل‌قبول دانست و از مقامات فدرال خواست تا با استفاده از فناوری بلاک‌چین کارایی و عملکرد دولت را افزایش دهند.

      منبع: zycrypto

       

      • خرید حدود ۲۵۰ میلیون دلار سهام کوین‌بیس توسط صندوق‌های شرکت آرک اینوستمنت

      در اولین روز عرضه عمومی سهام صرافی دیجیتال کوین بیس (Coinbase)، ۳ صندوق قابل معامله در بورس (ETF) وابسته به شرکت آرک اینوستمنت (Ark Investment Management) تعداد ۷۴۹,۲۰۵ سهم از سهام این صرافی را به ارزش مجموع ۲۴۶ میلیون دلار خریداری کردند. درحالی‌که عرضه اولیه سهام کوین‌بیس در بازار نزدک (Nasdaq) با قیمت ۳۸۱ دلار آغاز شد، به حدود ۴۳۰ دلار صعود کرد و مجموع ارزش این صرافی به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید. 

      منبع: Bloomberg

       

      • قابلیت کاردانو برای حمایت از قراردادهای هوشمند پس از آپگرید بعدی

      آپگیرید بعدی شبکه کاردانو (Cardano) با نام آلنزو (Alonzo) قابلیت حمایت از قراردادهای هوشمند (smart contract) را به این بلاک‌چین اضافه می‌کند. برای راه‌اندازی بستر زیرساختی و ابزارهای توسعه قراردادهای هوشمند، آلنزو از پلتفرم پلوتوس (Plutus) استفاده خواهدکرد. هفته پیش، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار و مدیر عامل کاردانو، نقشه راه توسعه این شبکه تا سال 2025 را تشریح کرد.

      منبع: beincrypto

       

      • امکان خرید گران‌ترین پنت‌هاوس انگلستان از طریق بیت کوین

      فروشنده گران‌ترین ملک مسکونی در لندن می‌گوید پرداخت از طریق رمز ارزها را می‌پذیرد. این پنت‌هاوس که در طبقه آخر یک آپارتمان در وان هاید پارک لندن (One Hyde Park) واقع شده، با ارزش تقریبی ۲۴۱ میلیون دلار لقب گران‌ترین ملک مسکونی انگلستان را به خود گرفته است.

      منبع: decrypt

       

      • مدیرعامل بلک‌راک: رمز ارزها به یک گروه بزرگ دارایی‌ها بدل خواهند شد

      لری فینک (Larry Fink)، مدیرعامل موسسه مدیریت سرمایه (BlackRock)، در مصاحبه روز پنجشنبه با برنامه Squawk Box گفت: رمز ارزها کم‌کم شکل یک گروه ارزشمند از دارایی‌ها را به خود می‌گیرند. ولی با این‌حال او معتقد است رمز‌ ارزها جای ارزهای منتشر شده توسط دولت‌ها را نخواهند گرفت.    

      منبع: u.today

       

      • بانک برزیل نخستین بانک دولتی ارائه دهنده خدمات ETF رمز ارزی

      بانک برزیل (Bank of Brazil) نخستین بانک دولتی در جهان خواهد بود که به مشتریان خود امکان خرید ارزهای دیجیتال از طریق صندوق قابل معامله (ETF) رمز ارزها را ارائه می‌کند. نخستین شروع فعالیت این ETF در ۲۶ آوریل خواهد بود. ارزهای دیجیتال قابل ارائه در این صندوق بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC)، چین لینک (LINK)، بیت کوین کش (BCH) و استلار (XLM) خواهد بود.

      منبع: news.bitcoin

       

      • اولین استیبل‌کوین (stablecoin) شبکه کاردانو راه‌اندازی می‌شود

      بلاک‌چین کاردانو (Cardano) اولین استیبل‌کوین خود را با عنوان ایج (AgeUSD) راه‌اندازی خواهد کرد. شرکت چند‌ملیتی یومرگو (Emurgo) پیش‌تر در ژانویه ۲۰۲۱ این تصمیم را اعلام کرده بود. استیبل‌کوین‌ها ارزهای دیجیتالی مانند تتر هستند که دارای پشتوانه می‌باشند و همیشه ارزش ثابتی نسبت به یک ارز فیات دارند.

      منبع: cryptopotato

       

      • پیگیری برای امکان پرداخت مالیات از طریق بیت کوین در میامی

      با افزایش حمایت‌ها از طرح شهردار فرانسیس سوآرز (Francis Suarez)، امکان اجرایی شدن پرداخت مالیات در کانتی دید (Miami-Dade) از طریق بیت کوین در آینده نزدیک بسیار تقویت شده است. او همچنین طرحی دارد تا بخشی از ذخایر موجود در خزانه شهر به بیت کوین باشد. آخرین تلاش سوآرز برای افزایش استفاده از رمز ارزها در این شهر آمریکایی موفق به جلب آرای همه اعضای شورای شهر در روز پنج‌شنبه شد.

      منبع: bitcoin.com

       

      • ارزش بازار تتر بر روی شبکه ترون از ارزش آن در اتریوم بالاتر رفت

      در حال حاضر استیبل کوین تتر (USDT) روی دو شبکه اتریوم و ترون موجود است. رسیدن ارزش بازار تتر به رقم ۲۴ میلیارد دلار بر روی بلاک چین ترون و پیشی گرفتن آن از اتریوم نشان از گرایش بالای تریدرها به شبکه‌های با هزینه تراکنش کمتر است. این نشان می‌دهد یادگیری نحوه استفاده از بلاک چین‌ها توسط عموم افراد در حال افزایش است.

      منبع: coindesk

       

      • خرید ۴.۷۵ میلیون دلار سهام اتریوم توسط راث‌چایلد

      شرکت سرمایه‌گذاری راث‌چایلد (Rothschild Investment Corporation) واقع در شیکاگو با قدمت ۲۱۱ سال، تعداد ۲۶۵۳۰۲ سهم از سهام تراست گری‌اسکیل اتریوم (Grayscale Ethereum Trust) را با مجموع ارزش ۴.۷۵ میلیون دلار خریداری کرد. این اولین سرمایه‌گذاری این شرکت در حوزه رمز ارز اتریوم (ETH) است.

      منبع: cryptoslate

       

      • دریافت مجوز ۲ صندوق ETF اتریوم در کانادا

      دو صندوق قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر رمز ارز اتریوم (Ethereum) در یک روز در کانادا مجوز فعالیت گرفتند. شرکت سرمایه‌گذاری پرپس (Purpose Investments) و شرکت مدیریت سرمایه سی‌آی‌گلوبال (CI Global Asset Management) موفق شدند تاییدیه‌های لازم برای ارائه خدمات ETF در زمینه رمز ارز اتریوم را دریافت کنند. صندوق‌های قابل معامله در بورس از محصولات مالی تحت تنظیم مقررات و یکی از راه‌های مطمئن سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها هستند.

      منبع: coindesk

       

      • آکالا و کارورا با شرکت گانتلت همکاری می‌کنند

      آکالا (Acala)، یک پاراچین پولکاداتی است که به عنوان یک هاب مالی غیرمتمرکز جامع عمل می‌کند، به همراه کارورا (Karura)، که یک اپلیکیشن مشابه بر بستر شبکه کوزاما (Kusama) است، اعلام کردند که در یک پروژه جدید با شرکت گانتلت (Gauntlet) همکاری می‌کنند. بنابر گفته معاون آکالا این همکاری در جهت سنجش میزان ریسک بازار صورت می‌گیرد.

      منبع: u.today

       

      • وان‌اینچ‌نتورک از امکانات کایبر استفاده می‌کند

      صرافی غیرمتمرکز وان‌اینچ‌نتورک (1inch Network) اعلام کرد با استفاده از بازارساز دینامیک کایبر (Kyber DMM) خدمات خودکار (automated market-making) با افزایش قابلیت حفظ سرمایه و انعطاف بیشتر را ارائه خواهد کرد. از جمله مزیت‌های کایبر افزودن بهره‌وری بیشتر برای تامین‌کنندگان نقدینگی (liquidity) است. کایبر از ابزارهای ارائه‌دهنده خدمات مالی غیرمتمرکز است.

      منبع: cryptodaily

       

      • توکن غیرمثلی «پله» ماه آینده عرضه می‌شود

      پلتفرم دیجیتال اثرنیتی چین (Ethernity Chain) کلکسیونی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) «پله» را تحت عنوان «بزرگترین فوتبالیست همه زمان‌ها» را در 2 می (۱۲ اردیبهشت) عرضه خواهد‌کرد. پیشتر، اثرنیتی چین توکن‌های غیرمثلی محمدعلی کلی را منتشر کرده‌بود. این مجموعه محصولف ویژوال لب (Visual Lab) و کینگزلتر (Kingsletter) است.

      منبع: beincrypto

       

      • #فاندا

      آپگرید بعدی شبکه آزمایشی هدرا (Hedera) روز پنج‌شنبه ۲ اردیبهشت ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران رخ خواهد داد و شبکه آزمایشی (Testnet) به نسخه ۰.۱۳.۰ (v0.13.0) ارتقاء خواهد یافت. شبکه آزمایشی یک بلاک چین جایگزین آزمایشی است که توسط توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود.

      منبع: coinmarketcal

       

      • پندل ۳.۷ میلیون دلار سرمایه برای بازار توکن‌های دیفای جذب کرد

      پندل (Pendle)، استارتاپ حوزه خدمات مالی غیرمتمرکز (decentralized finance)، موفق شد در آخرین دور از جذب سرمایه خصوصی ۳.۷ میلیون دلار سرمایه جذب کند. مکانیزم کپیتال (Mechanism Capital) در صدر شرکت‌های سرمایه‌گذار جلوتر از شرکت‌هایی مانند کریپتو دات‌کام، اسپارتان گروپ، دیفای الیانس، سی‌ام‌اس و چندین شرکت دیگر قرار داشت.

      منبع: beincrypto

       

      • افزایش ۳۰۰ میلیارد دلاری حجم بازار رمز ارزها در ۲ هفته

      ظرف ۲ هفته، سرمایه موجود در بازار رمز ارزها شاهد رشد ۳۰۰ میلیارد دلاری بود. حجم این بازار از ابتدای سال ۲۰۲۱ دو برابر شده و به بیش از ۲.۲ تریلیون دلار رسیده‌است. هم اکنون ارزش بیت کوین از علی بابا، تنسنت، تسلا و فیس‌بوک عبور کرده‌است. پیش‌بینی می‌شود ارزش بیت کوین از گوگل، آمازون و مایکروسافت نیز پیشی بگیرد.

      منبع: coinquora

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.