سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۹ دی)

  • مایک نووگراتز مزرعه بیت کوین راه اندازی می‌کند

مایک نووگراتز (Mike Novogratz) مدیرعامل شرکت Galaxy Digital در حال راه اندازی مزرعه استخراج بیت کوین و ایجاد یک واحد تجاری جدید برای ارائه خدمات مالی به ماینرها است. نخستین پروژه یک واحد تجاری جدید با نام حفاری گلکسی دیجیتال (Dubbed Galaxy Digital Mining) خواهد بود که گلکسی از آن به عنوان «یک پلتفرم خدمات مالی یک مرحله‌ای برای ماینرها» یاد می‌کند.

منبع: cointelegraph

 

  • پولکادات چهارمین رمز ارز بازار رمز ارزها شد

با ادامه روند افزایشی قیمت پولکادات، پولکادات و ریپل در جهت‌ها مخالف پیش می‌روند. پولکادات (DOT) با افزایش ۶۰ درصدی قیمت و پیشی گرفتن از ریپل، در جایگاه چهارم بازار رمزارزها از نظر حجم بازار قرار گرفت. حجم بازار این رمز ارز با رسیدن ۱۳.۲ میلیارد دلار، جایگاه چهارم را از ریپل با حجم بازار ۱۳ میلیارد دلار گرفت.

منبع: Decrypt

 

  • گری‌اسکیل ۳۷۰ میلیون دلار دیگر بیت‌کوین خریداری کرد

شرکت گری‌اسکیل (GrayScale) مشابه خریدهای اواخر دسامبر، ظرف مدت سه روز (از چهارشنبه تا جمعه) حدود ۱۰ هزار بیت کوین به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار خریداری کرده است. به نظر می‌رسد تقاضای بیت کوین در گری‌اسکیل در حال افزایش است.

منبع: trustnodes

 

  • مارکوس گالپرین می‌گوید بیت کوین ذخیره باارزش‌تری نسبت به طلا است

مارکوس گالپرین (Marcos Galperin) میلیاردر آرژانتینی و مدیرعامل شرکت Mercado Libre می‌گوید بیت کوین ذخیره ارزشمندتری نسبت به طلا است. مارکوس گالپرین که ارزش تخمینی سرمایه وی ۷.۷ میلیارد دلار است، هنگام پاسخ به پرسش یکی از کاربران اظهارات خود را بیان کرد. با این حال گالپرین فکر می‌کند که رمز ارزها به دلیل انرژی زیاد مورد نیاز جایگزین پول فیات نخواهد شد.

منبع: news.bitcoin

 

  •  آدرس‌های جدید لینک (LINK) در حال افزایش است

پس از شکست رکورد ۲۱.۴۵ دلار چین لینک در ۱۵ ژانویه، لینک به رشد خود تا ۲۲ دلار ادامه داد. به گزارش Glassnode، در همین زمان تعداد کیف پول‌های فعال و جدید LINK نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. این نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاران جدید اکنون به سمت چین لینک هجوم آورده‌اند. تعداد آدرس‌های جدید این رمز ارز به بیش از ۳۴۰ هزار آدرس رسیده است.

منبع: u.today

 

  • رکورد جدید حجم معاملات رمز ارز در دویچه بورزه

حجم روزانه معاملات بیت کوین (و سایر رمزارزها) در شرکت آلمانی اداره کننده بازار بورس و اوراق بهادار به نام دویچه بورزه (Deutsche Börse) به رکورد جدید ۵۷ میلیون یورو (معادل ۶۹ میلیون دلار) رسید. چنین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در حوزه بورس، نوعی اوراق بهادار را به کاربران ارائه می‌دهند که معادل میزان مشخصی از بیت کوین و متعلق به کاربران است. رکورد پیشین حجم معاملات در این شرکت مربوط به دسامبر ۲۰۲۰ است.

منبع: decrypt

 

  • حجم بازار توکن‌های دیفای (DeFi) بالاتر از هر زمان دیگر

اکوسیستم اتریوم مالی غیرمتمرکز (DeFi) از رکورد قبلی خود بسیار فراتر رفته است. حجم بازار مجموع توکن‌های دیفای اکنون نزدیک به ۳۴ میلیارد دلار رسیده است که حجم معاملات (مجموع حجم خرید و فروش روزانه) آن اکنون ۱۳ میلیارد دلار است. این رقم بسیار چشمگیر تر از بالاترین عدد تاریخی پیشین خود یعنی ۱۸ میلیارد دلار در تابستان گذشته است. همچنین، تعداد توکن‌های (رمز ارزهای) با حجم مارکت بالای ۱ میلیارد دلار بسیار افزایش یافته است و Aave با حجم ۲ میلیارد دلار در صدر این نوع رمز ارزها است.

منبع: trustnodes

 

  • موسسات سرمایه‌گذاری ۳.۳ میلیارد دلار بیت کوین در ۳ ماهه چهارم ۲۰۲۰ خریدند

یکی از این موسسات سرمایه گذاری بزرگ گری‌اسکیل (GrayScale) است. مدیر ارشد دارایی‌های دیجیتال این شرکت در گزارش سه ماهه سال ۲۰۲۰ خود اعلام کرد که سرمایه‌گذاران نهادی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ بیش از ۳.۳ میلیارد دلار را به این حوزه اختصاص داده‌اند. این در حالی است که کل میزان سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۰ معادل ۵.۷ میلیارد دلار بوده است و این بدان معناست که ۶۰ درصد از کل سرمایه تزریق شده در سه ماهه آخر سال بوده است. در این میان گری‌اسکیل با ۲.۸ میلیارد دلار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

منبع: cryptopotato

 

  • جمینی (Gemini) به کاربران خود از طریق کارت اعتباری بیت کوین هدیه می‌دهد

صرافی دیجیتال «جمینی» کارت اعتباری Gemini خود را راه اندازی خواهد کرد و تا اواخر سال جاری بابت خرید کاربران به آن‌ها بیت کوین پاداش خواهد داد. این کارت‌های اعتباری برای شهروندان امریکایی قابل استفاده خواهد بود و جمینی امیدوار است که در هر کجا که کارت‌های بانکی عادی قابل پذیرش است، کارت‌های جمینی نیز قابل پذیرش باشد. جوایز بیت کوین به طور خودکار به حساب جمینی کاربر واریز می‌شود.

منبع: bitcoinmagazine

 

  • میکرواستراتژی بیت کوین را به شرکت‌های بزرگ آموزش می دهد

شرکت میکرواستراتژی (MicroStrategy) نخستین شرکت تجاری عمومی با سرمایه‌گذاری دارایی‌های خزانه داری قابل توجه در بیت کوین، میزبان یک کنفرانس آنلاین در راستای آموزش شرکت‌های بزرگ خواهد بود تا به آن‌ها بیاموزد چگونه می‌توان از بیت کوین کسب سود کرد. این کنفرانس با نام «بیت کوین برای شرکت‌ها»، برای آموزش سازمان‌های بزرگ در خصوص مزایای بالقوه سرمایه‌گذاری در بیت کوین برگزار خواهد شد.

غول‌های دیگر این صنعت نیز از جمله Gemini، Binance، Coinbase، Fidelity، GrayScale و… از این کنفرانس حمایت کرده‌اند.

منبع: decrypt

 

  • اتریوم هنوز زیر قیمت واقعی خود است

در نخستین ماهنامه منتشر شده توسط Pantera Capital که یک شرکت سرمایه‌گذاری بر روی بلاک‌چین و رمز ارزها است، جوی کروگ (Joey Krug) مدیر ارشد اطلاعات این شرکت نظرات خود را درمورد اتریوم به اشتراک گذاشت. وی تاکید کرد که اگرچه نباید بیت کوین و اتریوم را خیلی مقایسه کرد اما بیت کوین برای ذخیره سازی ثروت دیجیتال و اتریوم برای امور مالی ایجاد شده است. وی افزود که اتریوم ۲ و رشد بیت کوین همگی به رشد بسیار زیاد اتریوم در سال ۲۰۲۱ اشاره دارد.

منبع: u.today

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

2 نظرات

  1. ممنون بابت اخبار روز دنیای ارز دیجیتال
    امکانش هست مطالب تون همراه با عکس باشه تا دید بهتری نسبت به خبرهای روز داشته باشیم؟
    پیشاپیش از زحمات شما برای تهیه این رویدادها سپاسگذارم

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.