اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲۹ فروردین)

  • با فروکش کردن تب داج‌کوین تقاضا برای سایر آلتکوین‌ها افزایش می‌یابد

با سرد شدن تب داج‌کوین (DOGE)، رمز ارزهای قدیمی بازار در حال بازیابی موقعیت خود در روند گاوی بازار هستند. بیت‌کوین‌کش (BCH)، لایت‌کوین (LTC) و وی‌چین (VET) از رمز ارزهای قدیمی هستند که حرکت باثبات‌تری نسبت به داج‌کوین دارند. پیش‌تر بیت‌کوین‌کش به‌علت افزایش اقبال به دیفای‌ها (DeFi) با واکنش سرد بازار مواجه شده‌بود.

منبع: coingape

 

  • مارک کیوبن: داج‌کوین سطح خود را خواهد یافت

مارک کیوبن (Mark Cuban) میلیاردر معروف می‌گوید علت صعود ناگهانی داج‌کوین (DOGE) در روز جمعه را نمی‌داند ولی مطمئن است که با سازوکار عرضه‌وتقاضا این رمزارز سطح واقعی خود را خواهد یافت. برخی خیز ناگهانی این رمز ارز در روز جمعه را به توییت حمایتی ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا نسبت می‌دهند.

منبع: beincrypto

 

  • نانو از مرز 10 دلار عبور کرد

رمز ارز نانو (NANO) با جهش بیش از ۸۴ درصد از مرز ۱۰ دلار عبور کرد و به جمع ۱۰۰ توکن برتر بازار دیجیتال پیوست. با این جهش خیره‌کننده، نانو در صدر جدول بالاترین رشدهای شنبه قرار گرفت. تحلیل‌های تکنیکال قبلی این توکن را یک رمز ارز خنثی با قابلیت جهش ناگهانی لقب داده بودند.

منبع: beincrypto

 

  • صرفه‌جویی ۱.۳ میلیون دلاری در کارمزد اتریوم با استفاده از پلتفرم Immutable X

قابلیت‌های پلتفرم امیوتبل ایکس به تریدرهای توکن‌های غیرمثلی (NFT) کمک کرده تا ۱.۳ میلیون دلار در پرداخت کارمزد شبکه اتریوم (gas fee) صرفه‌جویی کنند. این پلتفرم به کاربران اجاره می‌دهد تا بدون پرداخت کارمزد به معامله توکن‌های غیرمثلی بپردازند. امیوتبل ایکس یک راهکار لایه دوم برای بلاک‌چین اتریوم (Ethereum) است که توسط تیم امیوتبل، سازنده بازی کارتی گادز آنچیند (Gods Unchained) توسعه داده شده است.
منبع: beincrypto

 

  • روسیه طرح پرداخت حقوق‌های دولتی با ارز دیجیتال را منتشر کرد

بانک مرکزی روسیه راهبرد جامع برای توسعه نظام پرداخت حقوق‌های دولتی در ۳ سال آینده را منتشر کرد. یکی از نکات کلیدی در این طرح تاکید بر استفاده از روبل دیجیتال است. برخی از اهداف مشروحه در طرح یک هفته قبل منتشر شده بودند، اما ظاهرا طرح نهایی بسیار متحورانه‌تر است. پایلوت اولیه برای اجرای این طرح از سال آینده آغاز خواهد شد.
منبع: theblockcrypto

 

  • با تحلیف رئیس جدید SEC گمانه‌زنی‌ها برای پایان مناقشه با ریپل قوت گرفت

گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) با تایید صلاحیتش توسط سنای این کشور رسماً کار خود را آغاز کرد و گمان می‌رود او از شکایت این کمیسیون علیه ریپل (Ripple) صرف‌نظر کند. سابقه وی در تدریس دورس مربوط به بلاک‌چین و رمز ارزها در دانشگاه ام‌آی‌تی (MIT)‌ باعث شده تا بسیاری دوره ۵ ساله ریاست او را آغاز عصر تحول پرشتاب به نفع بازار رمز ارزها تلقی کنند.
منبع: coingape

 

  • مدیر عامل بایننس به تریدرها هشدار داد

چانگپنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیر عامل شرکت بایننس، در توییتی به کاربران بازار رمز ارزها هشدار داد تا ضمن حفظ هوشمندی،  مراقب باشند تا نوسانات منفی قیمت رمز ارزها، آن‌ها را از بازار خارج نکند. به رغم اصلاح قمیتی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد در روز شنبه، سه رمز ارز اول بازار یعنی بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و بایننس (BNB) همچنان از حمایت قوی برخوردار هستند.

منبع: investing

 

  • قطع برق در سین‌کیانگ چین و اصلاح نرخ هش بیت کوین موجب سقوط BTC شد

سقوط ۸ درصدی قیمت بیت کوین (BTC) و رسیدن به سطح ۵۷ هزار دلار با حجم بازار ۱.۰۸ تریلیون دلار تکان شدیدی به بازار داد و موجب لیکوئید شدن حدود ۱۰ میلیارد دلار بیت کوین در یک ساعت شد. تحقیقات اولیه نشان ‌می‌دهد قطع برق در سین‌کیانگ (Xinjiang) چین موجب خروج حدود نیمی از شبکه بیت کوین از دسترس در ۴۸ ساعت شد. این قطع برق تعمیرات پس از وقوع سیل شدید و مسائل امنیتی در چین بود. سین‌کیانگ تامین‌کننده بخش بزرگی از ماینرهای بیت کوین است. این قطع برق موجب سقوط شدید نرخ هش شبکه و در نتیجه سقوط قیمت در بازار شد.

منبع: coingape

 

  • ثبت رکورد جدید از مقدار اتریوم سهام‌گذاری شده

مجموع ارزش اتریوم سهام‌گذاری شده (staked) در ETH 2.0 از ۹.۵ میلیارد دلار عبور کرد. داده‌های شرکت تحلیل گلس‌نود (Glassnode) نشان می‌دهد تی‌وی‌ال (TVL) شبکه اتریوم ۰.۲ به رکورد تاریخی بیش از ۳.۸۶ میلیون سکه رسیده است که ۳.۳ درصد از مجموع عرضه اتریوم‌ها را شامل می‌شود. 

منبع: u.today

 

  • سرمایه‌گذاری مارک کیوبن در سایت CryptoSlam

ثروتمند معروف مارک کیوبن (Mark Cuban) از طریق شرکت سرمایه‌گذاری ردیکال اینوستمنتز (Radical Investments) در سایت خدمات جمع‌آوری اطلاعات توکن‌های غیر‌مثلی (NFT) CryptoSlam سرمایه‌گذاری کرد. سایت کریپتواسلم در سال ۲۰۱۸ در آستن تگزاس آغاز به‌کار کرد و در ابتدا روی پیگیری اطلاعات کلکسیون قهرمانان لیگ اصلی بیس‌بال تمرکز داشت.

منبع: decrypt

 

  • جهش کارمزد تراکنش در شبکه اتریوم با افزایش استقبال از رمز ارزها

علی‌رغم تصور اینکه هاردفورک برلین موجب کاهش کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم (Ethereum) می‌شود، افزایش استقبال از رمز ارزها موجب بالارفتن کارمزد شده‌است. میانگین کارمزد تراکنش اتریوم در روز جمعه ۲۴.۷۴ دلار بود که پس از رکورد ۲۳ فوریه که به ۳۹.۴۹ دلار رسیده‌بود، بالاترین رکورد کارمزد تراکنش در این شبکه است.

منبع: decrypt

 

  • بلاک‌کپ ۳۳ میلیون دلار از استخراج بیت کوین در ۳ ماه به دست‌آورد

شرکت بلاک‌کپ (Blockcap Incorporated) در تگزاس آمریکا اعلام کرد حدود ۵۴۴ بیت کوین (BTC) به ارزش مجموعاً ۳۳ میلیون دلار را در ۳ ماه اول سال ۲۰۲۱ استخراج کرده است. بنابر همین اطلاعیه، این استخراج از فعالیت ۱۲۱۷۶ ریگ به‌دست آمده‌است. این شرکت امیدوار است ریگ‌های بیشتری را جهت استخراج تدارک ببیند.

منبع: bitcoin.com

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.