پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۲ اسفند)

  • بیت کوین ۵۶.۳۰۰ دلاری و حجم بازار ۱ تریلیون دلاری آن، نشان از ماندگاری بیت کوین است

رسیدن قیمت بیت کوین به رکورد تاریخی جدید ۵۶.۳۰۰ دلار و حجم بازار ۱ تریلیون دلاری، موجب شد تا بیت کوین به یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های این سیاره تبدیل شود. قرار گیری این دارایی در میان ۱۰ دارایی برتر جهان، علاقه بانک‌های سنتی را به ارائه خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال برای مشتریان افزایش داده است. حجم کل بازار رمز ارزها نیز با کمک انفجار قیمتی بسیاری از آلت‌کوین‌ها مانند BNB، REN و Cake به بیش از ۱.۷ تریلیون دلار رسید.

منبع: cointelegraph

 

  • حذف BCH و BSV از صرافی OKCoin برای حمایت از اکوسیستم بیت کوین

صرافی OKCoin رمز ارزهای بیت کوین کش (BCH) و بیت کوین اس‌وی (BSV) را از یکم ماه مارس از فهرست خود حذف می‌کند. هنگ فنگ (Hong Fang) مدیرعامل این صرافی گفت اخذ چنین تصمیمی دشوار بود اما کاری بود که باید انجام می‌شد. خانم فنگ دو دلیل اصلی اخذ این تصمیم را حفظ حق کپی رایت بیت کوین که به گفته او توسط گریک رایت (که مدعی است خالق بیت کوین است) نقض شده است و جلوگیری از اشتباه این دو رمز ارز توسط سرمایه‌گذاران جدید با بیت کوین اعلام کرده است.

منبع: ethereumworldnews

 

  • کاردانو برای نخستین بار از ژانویه ۲۰۱۸ از مرز ۱ دلار عبور کرد

قیمت کاردانو برای دومین بار در تاریخ خود از مرز ۱ دلار عبور کرد. کاردانو نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۸ از یک دلار عبور و به سطح ۱.۴ دلار رسیده بود. این رمز ارز از ابتدای فوریه تاکنون (حدود ۲۰ روز) با رشد خارق‌العاده ۲۰۰ درصدی، مجددا خود را به بالای ۱ دلار رسانیده است. لازم به ذکر است که رالی قیمتی اخیر ADA در پی تلاش‌های بی‌وقفه توسعه دهندگان کاردانو برای پیاده‌سازی به روز رسانی‌های جدید اکوسیستم ADA بوده است.

منبع: ambcrypto

 

  • عکس پروفایل توئیتر ایلان ماسک به چشمان لیزری تغییر کرده است

پس از ۴ روز از جریان تغییر عکس‌های پروفایل به چشمان لیزری در توئیتر، ایلان ماسک نیز به این جریان پیوسته است. هشتگ #LaserRayUntil100K که در میان کاربران توئیتر رواج پیدا کرده است، به دنبال افزایش قیمت بیت کوین بوجود آمده است و کاربران می‌خواهند تا رسیدن بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار از این جریان حمایت کنند. به غیر از ایلان ماسک، افراد مشهور دیگری مانند سینتیا لومیس (Cynthia Lummis) سناتور آمریکایی و مایکل سیلور (Michael Saylor) مدیرعامل مایکرواستراتژی نیز از این روند حمایت کرده‌اند.

منبع: decrypt

 

  • شرکت NVIDIA پردازشگر سفارشی جدیدی برای ماینینگ اتریوم می‌سازد

شرکت کامپیوتری NVIDIA، که به ساخت تراشه‌ها و کارت‌های گرافیک معروف است، پردازنده (GPU) سفارشی جدیدی معرفی کرده است که به طور ویژه کار استخراج اتریوم را انجام می‌دهد. حذف خروجی نمایشگر (display output) در این پردازنده، منجر به بهبود جریان هوا و مصرف ولتاژ کمتر و در نتیجه کارایی بیشتر این ماینر خواهد شد.

منبع: decrypt

 

  • چین‌لینک برای پشتیبانی از پرداخت‌های بیت کوینی خرد با Danal Fintech ادغام میشود

شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت دارایی مجازی Danal Fintech، اعلام کرد برای تجاری سازی پرداخت‌های بیت کوین در کره جنوبی با چین‌لینک همکاری خواهد کرد. Danal یکی از بزرگ‌ترین درگاه‌های پرداخت در کره جنوبی است که سرویس پرداخت دارایی مجازی مبتنی بر بلاک‌چین با Paycoin را در ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. ادغام این شرکت با اوراکل‌های LINK موجب دسترسی بیش از ۶۰ هزار مرچنت (merchant) در سراسر کشور به این شرکت خواهد شد.

منبع: ambcrypto

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.